Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik heb jullie hulp nodig!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ik heb jullie hulp nodig!!

Die Tamron is inderdaad een zeer goede lens. Niet echt zo geschikt op een DX camera vanwege het gemis aan groothoek, maar wel zeer goed bruikbaar als portretlens.

Ik heb ze zelf enkele jaren gebruikt op een D200 en veel mooie portretjes mee geschoten.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Babette S. Bekijk bericht
      fijn om zoveel reactie te krijgen
      ik leer er echt enorm veel uit
      ik heb wat rondgekeken en mijn oog viel op een tamron 28-75 mm 2.8 359 euro
      kreeg lovende reviews online .
      iemand ervaring met deze lens?
      heb ook gekeken voor een 85 mm maar vond alleen een sigma die nogal uit het budget viel helaas
      600 euro wil ik er max aan geven (mijn idee om een flitser bij te kopen tijdelijk aan de kant schuiven dan)
      dus de 889 was net te veel :s
      ik beschik nu een aantal maand over deze tamron lens voor canon en gebruik die op een 40D

nu heb ik gemerkt dat die soms wat soft kan zijn op 2.8 maar toch scherp

ik gebruik ze continu op locatie, al dan niet strobist, net door het leuke bereik en de 2.8 om te spelen met de DOF,
      je kan er veel resultaten me zien op mijn website of facebook indien het gaat om buitenshoots, studio doe ik met een 18-50 lens wegens de beperkte lengte daar
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Vermits je nog je 18-55 hebt, kom je niet in de problemen met groothoek, dus een 24-75 zou een goede optie zijn. Als je budget beperkt is, zou je best naar Tamron of Sigma gaan, meestal veel goedkoper dan merk-eigen lenzen.
        Maar zoals reeds gezegd hierboven, voor portretten heb je best iets meer mm's, dus vraag ik me af of je met 75mm genoeg hebt. Mensen met ervaring hieromtrent?

Zelf heb ik onlangs voor portretten mijn 85mm gebruikt en dat lukt vrij aardig , persoonlijk vind ik dit nog altijd mijn beste lens.
        Nikon Df

Comment

Working...
        X