Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe lenzen / filters 'na' reinigen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe lenzen / filters 'na' reinigen ?

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
    .... maar je moet wel eerst een fles whisky of jenever drinken
    grapje hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

prachtig
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Hier 50% demiwater + 50% Isoprop + een paar druppels Dreft, dat in een ultrasoonbadje en filter daarna goed droogblazen met perslucht

Dat is ook prima om brillen en juwelen te reinigen, voordeel van een ultrasoonbadje is dat alle vuil van tussen manueel niet te bereiken spleetjes wordt losgetrild en uitgedreven.

Comment

Dat heb ik ook thuis staan een ultrasoon badje..en wie nog meer...
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ultrasoon gebruik ik af en toe voor de bril; vroeger ook nog voor metalen horlogeband. Filter gaan goed onder de kraan, evenals de bril.
            Mijn (oudere) polaroid filters bevatten wat vet in de draairing. Dan ben ik er wat huiverig voor om ze onder de kraan of in de ultrasoon te stoppen.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Ik gebruik onder andere deze set, voordeel is dat het merkeigen is en als er ooit iets verkeerd gaat .... je kent dat wel hé.
              Eigenlijk ken ik dat niet, wat gebeurd er dan als er iets fout gaat? Gaat Canon dan de schade betalen?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Eigenlijk ken ik dat niet, wat gebeurd er dan als er iets fout gaat? Gaat Canon dan de schade betalen?
                Als de coating zou worden aangetast door een eigen brouwselke heb je helemaal geen recht van spreken.
                Of Canon de schade zou betalen bij aantasting van de coating door gebruik van hun eigen reinigingsproduct dat weet ik niet, ik heb gelukkig nog niet in die situatie gezeten.

Danny vroeg gewoon wie wat gebruikt, zodoende heb ik de link geplaatst naar de producten die ik gebruik.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                  Mijn (oudere) polaroid filters bevatten wat vet in de draairing. Dan ben ik er wat huiverig voor om ze onder de kraan of in de ultrasoon te stoppen
                  Dat is ook net het enige filter(pola) dat je niet uitgebreid onder de kraan moet houden(als het geen Käseman is), want er kan dan vocht tussen de 2 lagen komen. Maar bv een beetje glasses oid en microvezeldoekje doet wonderen.

Comment

Ik gebruik mijn poetsborstel in CS.....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

ik gebruik nog altijd een flesje Kodak lens cleaner, met papieren lensdoekjes - kodak lens cleaning paper. Flesje is wel al een 10-tal jaar oud, dat wijst erop hoe dikwijls ik het gebruik.
                      Ik weet dus ook niet of het nog in de handel is.
                      Gewoon een drupje op een lens-doekje en zachtjes wrijven.

Ch.
                      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Wanneer hier, of ergens anders, een objectief te koop wordt aangeboden en er zit een kras(je) op de frontlens, dan claim-en de meesten dat er "een kras op de frontlens zit maar dat die niet te zien is op foto's".
                        Is het afkuisen van een paar stofjes met allerlei gesofisticeerd (en meestal dus ook duur) materiaal, dan niet een beetje overkill...vraag ik mezelf dan stilletjes af
                        Ik gebruik nog steeds, en met succes "ademvochtigheid", en in 't slechtste geval zo'n doekje dat je gratis bij een nieuwe bril krijgt.

Comment

Het gaat niet om een stofje, maar een vettige aanslag die er op den duur opkomt of soms een hele vette vinger en dan grijp ik weleeens naar water + Dreft, maar geen vloeistoffen met ontuitspreekbare namen. Het is vaak ook niet zichtbaar op de foto, tot dat er lichtbronnen opstaan, dan ga je poetsstrepen zien in de sterretjes.

Comment

Dit was exact mijn probleem...

Enkel bij zon (of andere lichtbronnen) in de lens, kreeg ik last van extra diffractie en flare...

Een stofje blaas, of wrijf, ik er ook wel af
                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Het gaat niet om een stofje, maar een vettige aanslag die er op den duur opkomt of soms een hele vette vinger en dan grijp ik weleeens naar water + Dreft, maar geen vloeistoffen met ontuitspreekbare namen. Het is vaak ook niet zichtbaar op de foto, tot dat er lichtbronnen opstaan, dan ga je poetsstrepen zien in de sterretjes.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Working...
                            X