Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter sigma 70-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: teleconverter sigma 70-300

Hangt een beetje af van welke merk of type TC je met welke lens combineert.
    Maar ook al is die communicatie er niet, daar heb je eigenlijk weinig last van hé .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
      Beste,

Iemand hier ervaring mee of kennis van?

http://www.ebay.com/itm/2X-X2-TELEPH...-/120585492615
      Als ik de foto bekijk, dan is dit geen teleconverter die je tussen de lens en de camera zet, het is een voorzetlens die je op de lens schroeft.
      Daarom zal die alleen maar passen op een lens met de juiste schroefdraad (filtermaat).

Die voorzetlens verandert dus niet de maximale diafragma-opening van de lens, maar of die optisch goed zal presteren dat is een heel andere zaak.

Waarschijnlijk worden de foto's veel minder scherp, krijg je veel meer last van CA (paarse, blauwe of roze randjes rond contrastrijke onderwerpen), en lensflare kan ook een groot probleem worden.

Niet aan te raden volgens mij, ik vermoed dat je die maar één keer zal gebruiken, en dan blijft die in de kast liggen omdat de kwaliteit van je foto's daarmee veel te slecht wordt.
      Geen enkele van de "grote merken" maakt dit soort teleconverter, daar zal wel een goede reden voor zijn.
      Dit type teleconverter wordt vooral gebruikt op compacte toestellen (bridge) die filterschroefdraad hebben. Maar ook daar geeft die geen super resultaten...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
        Iets wat in de Exif staat is daarmee nog geen feit....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als ik de foto bekijk, dan is dit geen teleconverter die je tussen de lens en de camera zet, het is een voorzetlens die je op de lens schroeft.
          Daarom zal die alleen maar passen op een lens met de juiste schroefdraad (filtermaat).

Die voorzetlens verandert dus niet de maximale diafragma-opening van de lens, maar of die optisch goed zal presteren dat is een heel andere zaak.

Waarschijnlijk worden de foto's veel minder scherp, krijg je veel meer last van CA (paarse, blauwe of roze randjes rond contrastrijke onderwerpen), en lensflare kan ook een groot probleem worden.

Niet aan te raden volgens mij, ik vermoed dat je die maar één keer zal gebruiken, en dan blijft die in de kast liggen omdat de kwaliteit van je foto's daarmee veel te slecht wordt.
          Geen enkele van de "grote merken" maakt dit soort teleconverter, daar zal wel een goede reden voor zijn.
          Dit type teleconverter wordt vooral gebruikt op compacte toestellen (bridge) die filterschroefdraad hebben. Maar ook daar geeft die geen super resultaten...
          En deze dingen klik ? Zit toch ook op de lens vooraan? Weet niet juist meer wie, maar op 't forum is er iemand die hiermee toch hele mooie macrofoto's maakt. (wel een andere prijsklasse)
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            En deze dingen klik ? Zit toch ook op de lens vooraan? Weet niet juist meer wie, maar op 't forum is er iemand die hiermee toch hele mooie macrofoto's maakt. (wel een andere prijsklasse)
            Dat zijn voorzetlezen waarmee je dichter bij het onderwerp kan scherpstellen, je kan die niet gebruiken als teleconverter.

Er zijn wel macro-voorzetlenzen die redelijke resultaten geven, maar een echte macrolens is nog altijd beter.
            De goedkope macro-voorzetlenzen geven ook veel CA, de scherpte en het contrast zijn ook niet altijd optimaal.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Tommy hier een interessante link, ook met pdf's.

Groeten Hervé.

Comment

Working...
              X