Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede standaard zoomlens, 2.8, voor relatief beperkt budget

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede standaard zoomlens, 2.8, voor relatief beperkt budget

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    Ja ik weet niet wat voor les ze geeft, maar ik ga uit van avondonderwijs.
    En in dat geval heb ik vorig jaar gemerkt dat ongeveer 50% vroeg of laat afhaakt.
    30% er nog 'wat' mee bezig is en 20% er echt iets uit wil halen.

Moet je daarvoor dure lenzen aanschaffen?
    Dat is het eigenlijk wel een beetje:
    Vele van die zogenaamde "cursisten" willen er gewoon enkele avondjes in de week op uit, en kiezen dan maar een cursusje uit het aanbod.
    Of het daarbij gaat om "Spaans voor beginners", of "leren breien", of "basiskennis fotografie", maakt voor hen niet zo veel uit.

Ooit volgde ik een cursus houtsnijden("sculpteren" voor de kenners)
    Als gediplomeerd meubelmaker vond ik dat die een meerwaarde gaf aan mijn job.
    Een medecursist had al voor de lessen waren opgestart, een enorm kapitaal aan sculpteerbeitels aangeschaft (méér nutteloze dan nuttige). Mooi blinkend uitgestald in een oprol-etui kwam hij daarmee naar de lessen.
    We hebben hem 4 of 5 lessen gezien. Daarna bleef hij weg. Zijn motief: "het was niet wat hij ervan had verwacht"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Dat is het eigenlijk wel een beetje:
      Vele van die zogenaamde "cursisten" willen er gewoon enkele avondjes in de week op uit, en kiezen dan maar een cursusje uit het aanbod.
      Of het daarbij gaat om "Spaans voor beginners", of "leren breien", of "basiskennis fotografie", maakt voor hen niet zo veel uit.

Ooit volgde ik een cursus houtsnijden("sculpteren" voor de kenners)
      Als gediplomeerd meubelmaker vond ik dat die een meerwaarde gaf aan mijn job.
      Een medecursist had al voor de lessen waren opgestart, een enorm kapitaal aan sculpteerbeitels aangeschaft (méér nutteloze dan nuttige). Mooi blinkend uitgestald in een oprol-etui kwam hij daarmee naar de lessen.
      We hebben hem 4 of 5 lessen gezien. Daarna bleef hij weg. Zijn motief: "het was niet wat hij ervan had verwacht"...
      Tja en met die kredieturen e.d. een paar daagjes extra verlof.
      (al betwijfel ik dat het nog mogelijk is voor fotografie)
      Maar neem nu nog dat de meeste het volgen om het 'echt' te leren.
      De helft snapt na de les nog steeds niet wat een diafragma doet.
      Laat staan dat ze dan weten wat F2.8 of F5.6 doet met je foto.
      Ik kan hier nogal denigrerend overkomen, maar is het zo niet?
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Ik opper ook voor kitlens + lichtsterke prime van het goedkope type...

En ik deel ook de mening van enkele criticasters hier.
        Het zijn niet de mensen die hun mening uiten op de toch vreemde vraag van de topicstarter die hier een aanval plegen, maar degenen die blijkbaar afwijkende doch terechte meningen niet kunnen smaken en daarom aan de alarmbel trekken...

Niemand heeft het topic hier verwijderd of geweigerd te antwoorden, dus is er helemaal geen "recht ontnomen" of iets dergelijks.

Een forum bestaat om met enige elementaire beleefdheid opinie's te delen, en dat is wat hier gebeurt!
        http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
        Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
          Euhm, ik heb me ook ingeschreven voor zo'n cursus. Deze begint pas volgende week, maar als ik enkel ga te horen krijgen wat je op internet vindt, zal ik me zeker vervelen en misschien wel ontgoocheld zijn.
          Zelfs als je alleen te horen krijgt, wat je op internet vindt, zal je niet teleurgesteld zijn als er verbanden en perspectief in gebracht wordt. Dit hangt weer veel van de docent af. Hert meeste leer je eigenlijk van de medecursisten en hun foto's, vragen, oiplossingen ed..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Zelfs als je alleen te horen krijgt, wat je op internet vindt, zal je niet teleurgesteld zijn als er verbanden en perspectief in gebracht wordt. Dit hangt weer veel van de docent af. Hert meeste leer je eigenlijk van de medecursisten en hun foto's, vragen, oiplossingen ed..
            OK, maar ik heb hier en op andere plaatsen op het internet ook al veel geleerd en hoop gewoon zo nog meer te lezen. We zien wel.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
              OK, maar ik heb hier en op andere plaatsen op het internet ook al veel geleerd en hoop gewoon zo nog meer te lezen. We zien wel.
              Verstandig geredeneerd
              Ik wil niet beweren dat een cursus fotografie "nutteloos" is hoor, verre van.
              Maar volgens mij zal je toch altijd een wat eenzijdige opleiding krijgen, gestoeld op de kennis en de visie van de docent.
              Een goeie raad: leer eerst de basis zelf, en als je het daarna nog nuttig vindt, ga dan een vervolmakingscursus volgen.
              Op die manier zal een docent je moeilijker naar zijn hand kunnen zetten, en pik jij alléén op wat je zelf nuttig acht.
              Fotograferen is tenslotte geen exacte wetenschap maar een creatieve bezigheid
              Last edited by dréten; 10 september 2011, 20:20.

Comment

Ik wilde even de mensen bedanken die het voor me opgenomen hebben. Zelf heb ik er de energie niet voor en heb ik ook geen zin om tijd te besteden aan zulke negativiteit. Maar toch fijn om te lezen dat sommigen het voor me opnemen!

De positieve reacties apprecieer ik ook ten zeerste. Kritische vragen worden ook altijd geapprecieerd indien ze een bepaalde mate van positivisme in zich meedragen. Jullie input heeft me zeker meer inzicht gegeven in het antwoord op mijn vragen, dus heel erg bedankt daarvoor!
                www.focusfotografie.be
                www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                  Ik wilde even de mensen bedanken die het voor me opgenomen hebben. Zelf heb ik er de energie niet voor en heb ik ook geen zin om tijd te besteden aan zulke negativiteit. Maar toch fijn om te lezen dat sommigen het voor me opnemen!

De positieve reacties apprecieer ik ook ten zeerste. Kritische vragen worden ook altijd geapprecieerd indien ze een bepaalde mate van positivisme in zich meedragen. Jullie input heeft me zeker meer inzicht gegeven in het antwoord op mijn vragen, dus heel erg bedankt daarvoor!
                  da's heel graag gedaan, Evi
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                  X