Re: nut van duurdere lenzen op een dx camera
Nou ja ik heb ze inderdaad niet geteld, maar me dunkt dat dergelijke vragen af en toe wel eens gesteld worden hier op BD, dus ik ben er zeker van dat veel mensen hier met een zelfde spreekwoordleijk ei zitten. Trouwens, dit topic is nog geen week oud en heeft al bijna 1000 views, zegt toch ook wel iets...
Akkord, sommigen zijn duur, volledig juist.
maar: vergelijking 17-50mm 2.8 / 50mm 1.8 / 35mm 1.8
prijzen? klik klik en klik.
de 17-50 2.8: 1219€
de 50 en 35 prime samen: 124+194=318 €
Dan heb je nog ruim genoeg over voor een echte TOP macro lens de nikkor 105 2.8 (769€)
klik
specs op dxo
my point exactly!!! 

nog 1 linkje
klik
zoals je ziet scoort de duurdere 17-50 2.8 van nikkon goed op de d7000, en alweer een stuk minder op een d60 bv. Op een d60 scoort de tamron 17-50 2.8 van 350€ zelfs beter.Dus inderdaad, ik treed de stelleing van codon bij: als je een entry DSLR hebt, investeer je beter eerst in een degelijke body (en meteen zijn AL je lenzen een pak scherper + je hebt een beter ISO ed wat maakt dat je nu foto's kan maken die anders nooit had KUNNEN maken). Eens die die goede DX body hebt en je wil verbeteren kwa glas én je wil er niet teveel aan uitgeven, ja dan kijk je beter naar primes (tenzij gebruiksgemak of build quality voor jou een issue is). Let wel opnieuw, ik heb het hier NIET over FX bodies...
Oorspronkelijk geplaatst door jvdk
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
Bekijk bericht
maar: vergelijking 17-50mm 2.8 / 50mm 1.8 / 35mm 1.8
prijzen? klik klik en klik.
de 17-50 2.8: 1219€
de 50 en 35 prime samen: 124+194=318 €
Dan heb je nog ruim genoeg over voor een echte TOP macro lens de nikkor 105 2.8 (769€)
klik
specs op dxo
Oorspronkelijk geplaatst door Codon
Bekijk bericht

nog 1 linkje
klik
zoals je ziet scoort de duurdere 17-50 2.8 van nikkon goed op de d7000, en alweer een stuk minder op een d60 bv. Op een d60 scoort de tamron 17-50 2.8 van 350€ zelfs beter.Dus inderdaad, ik treed de stelleing van codon bij: als je een entry DSLR hebt, investeer je beter eerst in een degelijke body (en meteen zijn AL je lenzen een pak scherper + je hebt een beter ISO ed wat maakt dat je nu foto's kan maken die anders nooit had KUNNEN maken). Eens die die goede DX body hebt en je wil verbeteren kwa glas én je wil er niet teveel aan uitgeven, ja dan kijk je beter naar primes (tenzij gebruiksgemak of build quality voor jou een issue is). Let wel opnieuw, ik heb het hier NIET over FX bodies...
Comment