Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geschikte groothoeklens gezocht, Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Waarom moet dat? Zou een Sigma 10-20 ook niet in aanmerking komen.?
    ja misschien wel , ik zeg dat omdat de 8-16 een heel extreme groothoek is, die wel heel goede revieuws heeft, beter dan de 10-20, alhoewel die ook niet slecht zal zijn en goedkoper

Comment

Toevallig staat de mijne te koop ivm aanschaf D700

http://link.marktplaats.nl/475540881
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

hoe vind jij de kwaliteit ervan

Comment

De Tokina 11-16 heeft geen autofocusmotor.
          De 2-de versie van de Tokina 12-24 heeft dit wel. Tweedehands wordt vooral de 1-ste versie aangeboden. Dus uitkijken.
          De Sigma 8-16 lijkt optisch prima, maar zou op zijn breedst niet meer zo geschikt zijn voor het fotograferen van personen (tenzij voor de liefhebbers van spiegelpaleizen).
          Fuuu…tsjie
          www.wouldbephotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
            De Sigma 8-16 lijkt optisch prima, maar zou op zijn breedst niet meer zo geschikt zijn voor het fotograferen van personen (tenzij voor de liefhebbers van spiegelpaleizen).
            Waarom zou je personen met zo'n lens fotograferen? En hangt het er nog veel vanaf waar je die personen plaatst in het beeld, in het midden: geen probleem aan de zijkant: brede gezichten. Maar dat is meer verkeerd gereedschap gebruiken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Moest ik kiezen, dan zou ik gaan voor:

Tokina 11-16 F2.8 (iets lichtsterker, partyfotografie, ...)
              Tokina 12-24 F4.0 ( betaalbaar, goed, niet de breedste)
              Sigma 10-20 , niet de 3.5 (meestal scherp exemplaar, breed, betaalbaar)
              Sigma 8-16 (extreem breed, minder budgetvriendelijk, geen filters te gebruiken, moeilijk verkrijgbaar)

Ik denk ook dat ik in die volgorde zou kopen.
              11-16 is er niet met ingebouwde motor. Tokina 12-24 bestaat in twee versies, de oudere zonder motor, en de nieuwere (versie II) met betere coatings en ingebouwde motor.

Comment

is die sigma 10-20mm lens waarover jullie spreken ook goed voor op een nikon d5100? zou graag met zo'n lens willen werk en ben van plan zo'n nikon aan te schaffen

Comment

ik was in de wolken met mijn Nikkor 12-24 f/4. Fantastische lens en soms nog een beetje spijt dat ik ze verkocht heb. Veel duurder dan de andere opties, maar 2de hands af te toe te vinden aan de prijs van een nieuwe Tokina 11-16.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M6ltr1x Bekijk bericht
                    is die sigma 10-20mm lens waarover jullie spreken ook goed voor op een nikon d5100? zou graag met zo'n lens willen werk en ben van plan zo'n nikon aan te schaffen

Die sigma 10-20 heeft ingebouwde motor (HSM).
                    Deze lens is perfect bruikbaar op alle Nikon DX-toestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Moest ik kiezen, dan zou ik gaan voor:

Tokina 11-16 F2.8 (iets lichtsterker, partyfotografie, ...)
                      Tokina 12-24 F4.0 ( betaalbaar, goed, niet de breedste)
                      Sigma 10-20 , niet de 3.5 (meestal scherp exemplaar, breed, betaalbaar)
                      Sigma 8-16 (extreem breed, minder budgetvriendelijk, geen filters te gebruiken, moeilijk verkrijgbaar)

Ik denk ook dat ik in die volgorde zou kopen.

Is de Sigma 8-16 wel een "gewone" groothoek, ik dacht dat dit een fisch-eye is????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                        Is de Sigma 8-16 wel een "gewone" groothoek, ik dacht dat dit een fisch-eye is????
                        Normale groothoek, superlens
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          Verkeerd gedacht, het is een gecorrigeerde groothoek, de vervorming op 12mm is zelfs de laagste t.o.v. alle concurrentie.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Verkeerd gedacht, het is een gecorrigeerde groothoek, de vervorming op 12mm is zelfs de laagste t.o.v. alle concurrentie.
                            Elke 'normale' groothoek is toch een gecorrigeerde groothoek. Fish eye lenzen zijn niet-gecorrigeerde groothoeken.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

De Tokina 11-16 lijkt mij ideaal. Verstelbaar en toch nog lichtsterk.

Hierop staat dat hij wel een autofocus heeft?
                              Ik dacht dat bovenstaande reacties vertelden dat dit niet het geval is?

Comment

Autofocussen kan je met bijna alle lenzen, enkel de manier waarop verschilt. Bij de iets geavanceerdere modellen van Nikon zit er een motor in de body van de camera waarmee het focussen wordt uitgevoerd. Bij de D60 en vergelijkbare modellen ontbreekt deze motor maar door lenzen te kiezen die zelf een motor hebben heb je weer autofocus.

ik heb niet direct iets kunnen vinden over een focusmotor in de Tokina 11-16mm, misschien dat anderen hierover meer kunnen zeggen.
                                Last edited by Geys1987; 27 augustus 2011, 13:08.
                                De Flickr-pagina.
                                Nikon D90 met een hele reeks lenzen

Comment

Working...
                                X