Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog maar eens Canon 70 - 200 F4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nog maar eens Canon 70 - 200 F4

ik denk er sterk aan om m'n Canon 55-250 IS te vervangen door de 70-200 F4 non is.
    Nu ben ik gewoon om altijd met IS te werken, ga ik dat niet missen? Teveel mislukte foto's hebben?
    De IS-versie is me te duur
    ik fotografeer zo een beetje van alles; maar ook graag concerten (slechts enkele per jaar). Dan lees ik overal dat daarvoor de 2.8 moet genomen worden.
    Maar de concertfoto's
    die ik
    nu neem
    zijn ook niet slecht
    en daar is m'n diafragmagetal telkens groter dan F5; maar wel met IS
    Zal ik dit verschil erg merken? Of nog meer mislukte foto's hebben?

merci
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Re: nog maar eens Canon 70 - 200 F4

Ik zie dat er op dat concert veel licht was, meestal is het heel wat minder.
    Zelfs op f2,8 moet ik de camera af en toe op iso 3200 of zelfs 6400 zetten om de sluitertijd nog een beetje aanvaardbaar te houden.
    En dan is de beeldstabilisatie ook nog een goed hulpmiddel om een groter percentage bruikbare foto's over te houden.
    Als je zonder beeldstabilisatie foto's maakt op 200mm (x1,6) met een sluitertijd die langer is dan 1/200sec, dan vergroot de kans op bewegingsonscherpte.
    De beeldstabilisatie vermindert de beweging van het onderwerp niet, maar er zijn altijd ogenblikken waarbij het onderwerp wat minder snel beweegt.
    Als je op dat ogenblik een foto maakt op 1/60sec met een gestabiliseerde 200mm lens, dan heb je veel meer kans op een goede foto dan met een lens zonder beeldstabilisatie.

De concerten waar je gemakkelijk foto's kan maken met een 55-250, die zijn eerder zeldzaam.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

je zal mij niet horen zeggen dat IS een wondermiddel is, maar vroeg of laat ga je mi toch spijt krijgen dat je het niet hebt genomen
      tweedehands worden deze lenzen met IS hier regelmatig aangeboden (700 a 800 €)
      de IS lenzen zijn ook beter bestand tegen vocht
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Je hoort mij wel zeggen dat stabilisatie een wonder middel is. Bij de overgang van een Nikkor 80-200 2.8 naar 70-200 2.8 VR ging het percentage foto's zonder bewegings onscherpte van 30 á 40 naar iet van rond 90. De concertfoto's waren altijd in van die donkere holen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Misschien eens aan member Schoonspikke vragen. Hij werkt met de 70-200 non IS, denk
          ik. Altijd makkelijk, info uit de eerste hand.
          Zelf heb ik op mijn 17-55 IS, en hoewel dat velen niet nodig vinden, zou ik het toch niet
          graag missen.

Comment

OK, merci iedereen
            ik vrees dus dat ik iets verder zal moeten sparen (zowat het dubbele )
            want ik ben idd beetje bang dat ik het me zal beklagen niet de IS genomen te hebben.Merci!
            Zal ook pmtje naar Schoonspikke sturen
            ik probeer...

Comment

Hoeft niet noodzakelijk het dubbele te kosten! Zoals vermeld in een vorig antwoord door Frie01: hier op het forum tweedehands aankopen, kost je 700 à 750 euro en je hebt een exemplaar dat z'n waarde blijft behouden.
              Een 2.8 exemplaar viel buiten mijn budget en ook zijn gewicht was behoorlijk groot: is geen wandelobjectief meer.
              Ik kocht mijn objectief ook op dit forum en heb er nog geen seconde spijt van gehad. 70-200 F4 IS is een handig, eerder licht en compact objectief dat zeer goed presteert, zelfs in mindere lichtomstandigheden.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                OK, merci iedereen
                ik vrees dus dat ik iets verder zal moeten sparen (zowat het dubbele )
                want ik ben idd beetje bang dat ik het me zal beklagen niet de IS genomen te hebben.Merci!
                Zal ook pmtje naar Schoonspikke sturen
                als je het geld bijeen gespaard hebt, mag je mij altijd contacteren

ik ben momenteel aan het kijken om een 70-200 2.8 IS te kopen en dan zal ik hoogstwaarschijnllijk mijn 70-200 F4 IS verkopen

heb ik nu zo'n 3 jaar maar is nog in superstaat, om het kort samen te vatten, net als een nieuwe maar met een krasje verf eraf van 1 mm ..., de rest onberispelijk
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                  als je het geld bijeen gespaard hebt, mag je mij altijd contacteren

ik ben momenteel aan het kijken om een 70-200 2.8 IS te kopen en dan zal ik hoogstwaarschijnllijk mijn 70-200 F4 IS verkopen

heb ik nu zo'n 3 jaar maar is nog in superstaat, om het kort samen te vatten, net als een nieuwe maar met een krasje verf eraf van 1 mm ..., de rest onberispelijk
                  en ik zie dat je van Brugge bent, dus zover moet je niet rijden (Wenduine)
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

zoals al vermeld: het komt er gewoon op neer wat je budget toelaat. de IS gaat in heel wat gevallen het aantal geslaagde foto's verhogen, maar hier betaal je dan natuurlijk ook de meerprijs voor. de f2.8 geeft meer mogelijkheden bij slechte lichtomstandigheden, maar hier betaal je ook weer de meerprijs van. Je moet gewoon voor jezelf uitmaken wat je met je lens wil bereiken/kunnen en dit afwegen met budget.

Mijn 70-200 f2.8L IS staat in de aanbieding dus je mag deze altijd eens vrijblijvend testen. Is natuurlijk de toplens uit deze serie, maar laat je niet enkel leiden door kwaliteit, want afhankelijk wat je wil bereiken kan om budgettaire redenen de f4 zeker voldoende zijn (tegen mijn eigen winkel, maar het is zo).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                      en ik zie dat je van Brugge bent, dus zover moet je niet rijden (Wenduine)
                      maar hoe lang kan je wachten

-------

het wordt dus de IS
                      nog eens merci iedereen!
                      ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        maar hoe lang kan je wachten

-------

het wordt dus de IS