Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke portretlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lichtsterke portretlens

    Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
    Van de 70-200 2.8 wordt door veel mensen gezegd dat die bij hen de 85 en 135 mm voor 95% heeft vervangen.
    daarom heb ik mijn 85 1.8 verkocht inderdaad. het is een hele leuke lens maar ze kwam de tas niet uit omdat voor portretten bijna constant de 70-200 gebruikt werd tenzij er ECHT HEEL WEINIG LICHT is...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #17
      Re: Lichtsterke portretlens

      Ik heb maar dan wel voor Canon de 85 mm 1.8 op een crop en vindt het een zalige lens. Maar inderdaad soms is de afstand wat groot voor een full body en daarom overweeg ik om de 50 mm 1.8 of 1.4 bij te kopen.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #18
        Re: Lichtsterke portretlens

        Ik heb de 85 mm F1,2 en de 70-200 F2,8 das trouwens de reden dat ik mijn 135 mm F2 verkocht heb, deze drie lenzen zijn nen droom om mee te werken. De 85 mm gebruik ik steeds in de studio, en de 70 200 op verplaatsing, dus mijne 135 kwam eigenlijk nooit uit de tas ! De 85 vind ik persoonlijke een aanrader voor studio, nu met een cropsensor zal het iets langer lijken, maar met een fullframe is het top. Een upgrade naar full frame is dichter bij dan je denkt hoor, dus stem nooit je lenskeuze af op een cropsensor.

        Stel ook niet echt een budget voorop, alle "echt goede " lenzen kosten meer dan 500 euro, maar wat maakt dat uit, je wacht iets langer en je bent een tevreden man, terwijl je met die lens van 500 Euro weet wat je mist, en eigenlijk niet echt tevreden bent, maar je dat misschien wel zegt om je vrouw gelukkig te stemmen !

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: Lichtsterke portretlens

          Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
          (die 35mm is op mijn camera ook 35mm aangezien het een DX lens is)?
          Die 35mm blijft 35mm, dat is zo bij elke lens want crop is een camera eigenschap en geen lens eigenschap, maar krijgt wel de beeldhoek van een 35x1,5 lens. DX zegt alleen iets over de grootte van de beeldcirkel.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Lichtsterke portretlens

            knoop is al doorgehakt, de 50mm ligt al in men tas

            Comment


            • #21
              Re: Lichtsterke portretlens

              Oorspronkelijk geplaatst door MrGangsta Bekijk bericht
              knoop is al doorgehakt, de 50mm ligt al in men tas
              da's niet goed he... ze moet op je camera zitten Veel plezier ermee!
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #22
                Re: Lichtsterke portretlens

                lol, jaja, op de camera, in men tas

                Comment


                • #23
                  Re: Lichtsterke portretlens

                  Oorspronkelijk geplaatst door MrGangsta Bekijk bericht
                  lol, jaja, op de camera, in men tas
                  nog nie goed he Camera UIT de tas en foto's maken
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lichtsterke portretlens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    nog nie goed he Camera UIT de tas en foto's maken
                    1+

                    proficiat
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lichtsterke portretlens

                      BEdankt voor alle nuttige tips... De vraag is nu alleen of ik genoeg geduld ga kunnen hebben om verder te sparen voor de AF-s 70-200 f/2.8 of toch ga voor de AF-s 50 f/1.4...

                      Hmmmmmmm???
                      Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lichtsterke portretlens

                        Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
                        BEdankt voor alle nuttige tips... De vraag is nu alleen of ik genoeg geduld ga kunnen hebben om verder te sparen voor de AF-s 70-200 f/2.8 of toch ga voor de AF-s 50 f/1.4...

                        Hmmmmmmm???
                        Niet dat ik je nog harder wil doen twijfelen hoor, maar als ik je huidige lenzenverzameling bekijk zou ik ofwel voor de 70-200 of 80-200 gaan (prachtige lens voor portretten en kan bovendien jouw huidige tele vervangen) ofwel voor een 85mm f/1.8 als het budget de zoom niet zou toelaten. Persoonlijk werk ik voor portretten altijd met brandpuntsafstanden tussen de 70 en de 135mm (op crop) .. da's natuurlijk erg afhankelijk van persoonlijke stijl, maar in gevallen waar je iets wijdere portretten wil nemen dan zijn je 35mm f/1.8 en 17-55mm f/2.8 toch ook al heel goed bruikbaar ?

                        FYI, ik werk zelf met een 70-200 en ben hier súpertevreden mee (mag natuurlijk ook wel voor dat geld ).

                        Edit: ik vermoed dat er een foutje in je signatuur is geslopen, de 17-55 zal een 18-55 zijn en dus geen f/2.8, wat deze natuurlijk minder geschikt maakt voor portret.
                        Last edited by StevenM; 1 augustus 2011, 12:38.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lichtsterke portretlens

                          Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
                          BEdankt voor alle nuttige tips... De vraag is nu alleen of ik genoeg geduld ga kunnen hebben om verder te sparen voor de AF-s 70-200 f/2.8 of toch ga voor de AF-s 50 f/1.4...

                          Hmmmmmmm???
                          70-200 is voor MIJ het meest veelzijdige bereik dat er is dus mijn keuze was snel gemaakt...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment

                          Working...
                          X