Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopdillema's: L-lenzen en mijn bezwaren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoopdillema's: L-lenzen en mijn bezwaren

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, waar zijn we mee bezig ?

Zouden er fora bestaan waar bouwvakkers ellenlange discussies voeren over de voor- en nadelen van een stuk gereedschap ?
    Misschien bijvoegen : welles,nietes discussies ; ik weet het beter discussies; "al 100 keer gelezen maar is het wel zo" discussies ... enz enz enz

Comment

Heeft er weinig mee te maken maar om beton uit te kappen gebruik je toch ook geen hamer van 150gr.Je moet hier weten wat je wil of kan uitgeven en zien wat je daarvoor kunt aanschaffen .

Comment

Je zou nog verschieten hoeveel poeha die bouwvakkers maken over een rupskraan om nog maar over een tractor met grondkar te zwijgen! En ik spreek uit ervaring, 't is te zeggen, ik mag die discussies hier altijd aanhoren op den bureau.
        If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gimli Bekijk bericht
          En ik spreek uit ervaring, 't is te zeggen, ik mag die discussies hier altijd aanhoren op den bureau.
          Misschien een forum oprichten dan hoor je ook de "ervaringen" en de "kennis" van anderen.

Comment

met 3000e zou ik het volgende doen, naar de 2ehands markt trekken. Veel meer waar voor je geld en je koopt kwalitatief beter materiaal waar dus veelal geen schade aan is:
            - 7D: 1000
            - 10-22: 500
            - 50 1.4: 250
            - 70-200 2.8 L IS: 1200

da's 3050 euro, min of meer
            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
              met 3000e zou ik het volgende doen, naar de 2ehands markt trekken. Veel meer waar voor je geld en je koopt kwalitatief beter materiaal waar dus veelal geen schade aan is:

En de 70-200 f:4 non-IS voor 400.

Met enige ervaring (die TS blijkbaar al heeft) kan je goed tweedehands kopen, maar in verhouding met andere tweedehandsspullen is fotogerief eigenlijk duur (wie betaalt 70% van de nieuwprijs voor bv een tweedehands grasmaaier of kinderwagen ? ).

Het risico is niet 0, alhoewel in je lijstje enkel de 50 1.4 problematisch is (AF).
              Van een EF-S 17-55 IS blijf ik ook af tweedehands (maar het jeukt).

En uiteraard niet alles ineens, wat ook een voordeel kan zijn.
              Last edited by palombian; 22 juli 2011, 13:28. Reden: non-IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht

- 1D Mk III: 1.500 euro (2de hands)
                - Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM: 699 euro (nieuw)
                - Canon EF 50mm f/1.4 USM: 250 euro (2de hands)
                - 70-200mm f/2.8L USM: ca. 750 euro (2de hands)

Kom ik op een totaal van 3.199 euro met die ene nieuwe lens erbij. Dus indien ook die 2de hands wordt gekocht, dan ben je nog goedkoper af en heb je een pro body. Ok, op sommige vlakken misschien iets minder dan de 7D, maar op andere vlakken dan weer een pak beter. Hangt er maar vanaf wat je wil natuurlijk.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

dat is ook een goeie combo inderdaad, maar dan zou ik eerder gaan voor een 70-200 F4 IS omdat ik IS op een tele noodzakelijk vind. het prijsverschil kunnen we dan compenseren door die 17-40 gebruikt aan te kopen
                  I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Een 7D + 17-55 2.8 is een zeer goed begin!
                    Vandaar je ervaring opdoen en zien waar je tekort in hebt en op basis daarvan eventueel een extra objectief aanschaffen.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                    X