Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Scherpe lens

    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Voor mensen en macro valt de 16-85 al af. Ga gewoon voor de tamron 17-50. Die is lichtsterker en heeft mooiere bokeh. En is nog eens bijna 200 euro goedkoper. 16-85 is veel te duur voor wat hij biedt
    +1 voor de Tamron, ik prefereer lichtsterkte boven zoombereik.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #17
      Re: Scherpe lens

      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Voor mensen en macro valt de 16-85 al af.
      Voor mensen niet, onzin.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Scherpe lens

        sigma 17-70 die hij noemt is optisch de betere van de Nikon 16-85, én goedkoper...

        Comment


        • #19
          Re: Scherpe lens

          Ik heb de 16-85 VR kunnen testen naast de tamron 17-50 2.8 gedurende een week en PERSOONLIJK gaat mijn voorkeur toch naar de tamron 17-50. Heb deze getest op de Fuji S5 en D300. De kleuren en scherpte vond ik (onbewerkt) beter uit de tamron komen. Ook is deze al vrij scherp op 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Scherpe lens

            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
            Ik heb de 16-85 VR kunnen testen naast de tamron 17-50 2.8 gedurende een week en PERSOONLIJK gaat mijn voorkeur toch naar de tamron 17-50. Heb deze getest op de Fuji S5 en D300. De kleuren en scherpte vond ik (onbewerkt) beter uit de tamron komen. Ook is deze al vrij scherp op 2.8
            Maar niet dat er veel verschilis voor de rest. Kleuren kan ook wel beetje van Camera afhangen. Heb liever toch ene lens in de hand die iets langer is. Zoals een kit lens van canon van 17 -50 mm ligt nog al kort in de hand vond ik. Had zo een in de hand gehad in de Makro.
            http://xstreamdigital.be

            Comment


            • #21
              Re: Scherpe lens

              Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
              Heb liever toch ene lens in de hand die iets langer is. Zoals een kit lens van canon van 17 -50 mm ligt nog al kort in de hand vond ik. Had zo een in de hand gehad in de Makro.
              Wat is dit voor een raar argument?? Maar je hebt je zinnen toch al gezet op de 16-85 en de nadelen van deze lens wil je niet zien, dus ik zou hem gewoon aanschaffen
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #22
                Re: Scherpe lens

                Het enige nadeel dat de 16-85VR heeft in mijn ogen is zijn prijs..;die vind ikzelf te hoog maar voor de rest een mooie allround vind ik....genoeg groothoek en goed bereik.
                Al geef ik wel toe dat de Tamron 17-50mm2.8f mischien een tikje scherper is....

                Grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #23
                  Re: Scherpe lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  Wat is dit voor een raar argument?? Maar je hebt je zinnen toch al gezet op de 16-85 en de nadelen van deze lens wil je niet zien, dus ik zou hem gewoon aanschaffen
                  De Sigma heeft slechte scherpte bij de hoeken.Veel verschil zit tussen de centrum en de hoeken. En qua kleur kan ik toch niet zeggen dat deze slecht is.Want heb op Flickr al zeer mooie foto's gezien. Ik zie wel volgende week. Hangt van Budget af.

                  Of er moest nog een interessante lens zijn.
                  http://xstreamdigital.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Scherpe lens

                    De 16-85VR is helemaal geen slechte lens...ik gebruik ze zeer veel en ben steeds tevreden van het resultaat...mijn Tamron 17-50mm gebruik ik meer voor binnen enz...

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Scherpe lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door daxie Bekijk bericht
                      sigma 17-70 die hij noemt is optisch de betere van de Nikon 16-85, én goedkoper...
                      Optisch beter, wat wil dat zeggen. Maar belangrijkste is. Is deze even scherp en geeft deze de keluren even goed weer als de Nikon zijne.
                      http://xstreamdigital.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Scherpe lens

                        Optisch beter dat wil zeggen dat ze iets scherper is...en betere glas-elementen inzitten...maar ik weet nu op den duur niet meer wat je wilt...koop toch gewoon die 16-85VR. Is een zeer goede lens met mooi bereik. Er zijn altijd betere en pakken duurdere lenzen die optisch iets beter zijn....maar vraag jezelf af in hoeverre je dat gaat zien op normaal fotoformaat....

                        Ps je kunt nadien toch altijd een beetje verscherpen op je pc....en zelfs in je Body van de D7000 kun je de scherpte opdrijven.

                        Grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Scherpe lens

                          Hier nog een tevreden gebruiker van de 16-85VR. Het is mijn meest gebruikte lens!

                          album BD = hier staan voorbeelden van mijn lens. (maar het ei en het stilleven is met een andere lens gemaakt)
                          Last edited by Happy Genes; 17 juli 2011, 11:12. Reden: link toegevoegd
                          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                          Comment


                          • #28
                            Re: Scherpe lens

                            Hangt van mijn budget af. Als mijn huidige camera verkocht is tegen dinsdag word het de 16-85 VR. Anders Sigma denk ik. Wil gewoon vooral nu goede allround lens hebben!

                            Macro is voor aantal maanden pas.
                            http://xstreamdigital.be

                            Comment

                            Working...
                            X