Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Dat hoef je niet in het donker te doen, maar gewoon een klein diafragma gebruiken en dan zien tot welke sluitertijd het nog scherp is.
    idd.

    Comment


    • #32
      Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

      Net terug van Canonline te Boezinge, alletwee de lenzen op mn 7D geschroefd, wat foto's genomen en tot de conclusie gekomen dat er op gebied van scherpte (zoals ik ze hier zie op men 27" iMac), de lichtsterkte van de 24-70 vind ik niet echt doorslaggevend (natuurlijk terug persoonlijke mening) en vind ik het extra beetje zoom en de IS (wat toch wel werkt t.o.v. de 24-70, opnieuw pers. mening) van groter belang. Waardoor ik voor de 24-105 zal gaan , de persoon bij Canonline zei mij ook: welke keuze je ook maakt, het is een goede.. het zijn prachtige lenzen die optisch schitterend zijn!

      En dat merk ik nu ook , nu zei die persoon wel dat de aankoop van een bulk-versie problemen kan veroorzaken voor garantie, heeft iemand hier ondervindingen mee?

      Want zijn 24-105L kost 11xxEUR (die geen bulk is), en bv op een DigicamShop (die enkel maar bulk-versies verkopen) kost 960EUR, en op Studio73 zelfs 860EUR! Dit is toch een 300EUR op een lens... iemand ervaringen hiermee op gebied van garantie?
      Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

      Comment


      • #33
        Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

        ik denk niet dat dat een probleem kan zijn daar de garantie op de lens is en niet op combinatie lens body.trouwens mijn 24/105 is ook een bulk versie.

        Comment


        • #34
          Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
          Het zou dus vooral een all-round lens moeten zijn, niet specifiek voor zaal, concert, slechte lichtomstandigheden algemeen... Ik ga deze zomer naar tenerife en zou daar graag wat mooie en scherpe kiekjes nemen...

          Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de 24-105 vanwege de extra zoom en dus de IS, maar ga morgen naar Canonline eens gaan testen , kreeg wel een leuke mail terug van hun, namelijk:

          Ryan,
          U behoort tot de groep mensen die altijd zullen vaststellen dat hun keuze
          goed is maar op een of ander punt tekort schiet.
          Dit is en zal zo blijven.
          De voornoemde lenzen zijn toplenzen en de ene is beter in een opzicht dan de
          andere.Binnen of buiten fotografie,de body die eraan hangt,de fotograaf die
          het kan of niet,de omstandigheden.
          U kan altijd in de winkel terecht voor het uit te testen en uzelf te
          overtuigen.
          Hoe meer forums u leest hoe moeilijker het uzelf u maakt.Ik kan blijven
          zuren over dat de ene beter is dan de andere,dit is ook zo maar geen enkele
          lens is het best in alle omstandigheden.
          Het zijn in ieder geval toplenzen die de fotograaf bied wat hij of zij
          zoekt.


          Vond ik wel een gepast antwoord
          Neem je creditcard maar mee

          Comment


          • #35
            Re: Canon 24-70 F2.8 USM of de 24-105 F4 IS USM

            Daar is al heel veel over verteld, gebruik even de zoekfunctie.

            Ik heb gekozen voor de F2.8 om deze (persoonlijke) redenen
            - lichtsterkte is altijd beter dan IS (zou nog liever een 24-70 F2.0 hebben )
            - bereik voldoende voor mij
            - gewicht stoort me niet

            Maar tussen die twee lenzen kiezen is echt puur persoonlijke keuze. Het zijn beiden absolute pareltjes, elke fotograaf moet dat voor zichzelf uitmaken.
            Last edited by MichielBrugge; 15 juli 2011, 06:57.
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment

            Working...
            X