Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe lens voor beginner

Welk van de 2 is de beste? Of kan ik toch beter voor een iets duurder model opteren?

Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Nikon
    Nikkor AF-G 70-300mm F4-5.6

Zou ik de VR optie hard missen? En heb begrepen dat op de D3000 AF-S lenzen gaan, AF-D lenzen niet. Maar wat met de AF-G?
    Last edited by Foto-newbie; 7 juni 2011, 21:32.

Comment

Niemand?

Comment

persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn af-s 18-200vr ms kan je u 18-55 verkopen? geen wissel van lenzen nodig.
        om op de 70-300 reeks te reageren, volgens mij is de nikon met VR mooi meegenomen als je het budget ervoor over hebt.
        heb zelf vroeger op mn d40 een 55-200 gehad en deze is niet slecht van kwaliteit maar dan zit je met het constant wisselen van lens...

grtz
        Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foto-newbie Bekijk bericht

Zou ik de VR optie hard missen? En heb begrepen dat op de D3000 AF-S lenzen gaan, AF-D lenzen niet. Maar wat met de AF-G?
          de sigma ken ik niet...

er bestaat niet zoiets als een AF-G lens, wel bestaan er AF en AF-S lenzen, eventueel gecombineerd met G

bijvoorbeeld Nikon 70-300mm f/4-5.6G

dit is een lens van erg matige kwaliteit... vind je voor minder als 100€ tweedehands...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

de sigma ken ik niet...

er bestaat niet zoiets als een AF-G lens, wel bestaan er AF en AF-S lensen, eventueel gecombineerd met G

bijvoorbeeld Nikon 70-300mm f/4-5.6G

dit is een lens van erg matige kwaliteit... vind je voor minder als 100€ tweedehands...
            vanaf 200mm is VR erg handig om je lens stil te houden...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Heb me een Nikkor 55-200 aangeschaft, dat wisselen van lenzen neem ik er dan wel bij..

Comment

Heb me een Nikkor 55-200 aangeschaft, dat wisselen van lenzen neem ik er dan wel bij..
                veel succes met je aankoop
                Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

Comment

Tja een dslr is er om lenzen te wisselen , maar je kan op voorhand reeds beslissen van een bepaalde lens te gebruiken . Dan moet er niet veel gewisseld worden een gemiste shot zal niet zo erg zijn daar een lens wisselen ook tijd vergt.
                  Alvast succes met je lens .

Comment

Alvast bedankt voor de zeer grondige uitleg! Nu zie ik enkel door de bomen het bos niet meer...
                    Lenzen van 400 euro en meer kan echter momenteel niet als student zijnde.
                    Oplossing: niet naar op vakantie gaan lvert waarschijnlijk al meer op
                    Op dit ogenblik heb ik precies toch een lichte voorkeur voor een 55-200mm. Een winkel in de buurt biedt ze momenteel aan voor 100 ipv 150 euro, van sigma. Een tamron 55-200mm kost zelfs maar 50 euro. Zijn dit goede lenzen? En wat met de 70-300mm?
                    Vraag je af wat je met de lens wil fotograferen en niet of je hem kan betalen. Ik ben jaren geleden in e Andes geweest en had een 70-300 bij me, 3 foto's meegemaakt.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Oplossing: niet naar op vakantie gaan lvert waarschijnlijk al meer opVraag je af wat je met de lens wil fotograferen en niet of je hem kan betalen. Ik ben jaren geleden in e Andes geweest en had een 70-300 bij me, 3 foto's meegemaakt.
                      Akkoord, maar als ik niet op vakantie ga, neem ik minder foto's...
                      En je hebt gelijk, maar het budget speelt toch ook een zekere rol...

Comment

Working...
                      X