Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe goed doet 50mm f/1.4 het op f/1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe goed doet 50mm f/1.4 het op f/1.4

De 50 mm f 1.4 is beter op f 1.8 dan de 50 mm f 1.8 op 1.8, maar dat mag wel voor die prijs.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      De 50 mm f 1.4 is beter op f 1.8 dan de 50 mm f 1.8 op 1.8, maar dat mag wel voor die prijs.
      je hebt dan ook een pak meer glas vast ook he met modernere design. Enige waar ik op vloek voor de sigma 50 1.4 is de CA op f1.4, een geluk dat dit nog snel weg te werken is met PS.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Inderdaad. Ook alleen nog maar heel positief nieuws over die Sigma 85/1.4 gehoord.
        Ik was ook vol verwachting na het lezen van 10-tallen reviews, het bekijken van menig video reviews op You-Tube ...

Met mijn uiterst positieve ervaringen met de 50mm 1.4 heb ik dan de 85mm verkozen boven de "pokke-dure" Nikon 85mm 1.4G ...

Meteen na ontvangst aan de slag gegaan en meteen, binnen de minuut, ontzettend ontgoocheld ... Ik heb geen risico genomen en met pijn in het hart de lens terug naar afzender verzonden.
        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Ik was ook vol verwachting na het lezen van 10-tallen reviews, het bekijken van menig video reviews op You-Tube ...

Met mijn uiterst positieve ervaringen met de 50mm 1.4 heb ik dan de 85mm verkozen boven de "pokke-dure" Nikon 85mm 1.4G ...

Meteen na ontvangst aan de slag gegaan en meteen, binnen de minuut, ontzettend ontgoocheld ... Ik heb geen risico genomen en met pijn in het hart de lens terug naar afzender verzonden.
          De AF snelheid van andere 85 lenzen zoals de Nikon 85G en Canon 85 L (I en II) zijn ook geen wereldwonder.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            je hebt dan ook een pak meer glas vast ook he met modernere design. Enige waar ik op vloek voor de sigma 50 1.4 is de CA op f1.4, een geluk dat dit nog snel weg te werken is met PS.
            Schrale troost dat de 50L voor 3-4x die prijs optisch zeker niet beter is.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              Ik denk dat Johan het over de Canon F1.4 had. Ik heb beide gehad, de 1.4 en 1.8, zeg wat je wil maar beneden F2.8 is de goedkope "plastic fantastic" nooit in orde hoor, dan kan ik evengoed mijn breedhoek zoom of 70-200 nemen. De 1.4 daarentegen is op F2.0 vlijmscherp!
              Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

Comment

Wil je foto's van de sigma op 1.4 of 1.6 of 2.0.. kijk dan eens op mijn flickr, wel op 5D en niet MarkII

En oordeel dan zelf of je de bokeh, scherpte,... goed vindt

Ik stem allesinds voor de Sigma

De link vindt u onderaan..
                ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  heb ik dan de 85mm verkozen boven de "pokke-dure" Nikon 85mm 1.4G ...
                  Duur, maar wel niet slecht die Nikon. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Schrale troost dat de 50L voor 3-4x die prijs optisch zeker niet beter is.
                    jah de 50L is dan ook wat ouder natuurlijk Moesten ze deze updaten zoals ze mischien met de 35L gaan doen dat zou echt heel leuk worden op de 50mm markt. Maar het is idd heel spijtig dat sommige lenzen zo duur kosten en optisch niet veel beter zijn dan de goedkopere versies. Op een paar uitzonderingen na

Comment

Op f 1.4 sluiter 1/30ste op 5Dmarkii

Helaas is mijne 50mm 1.4 gevallen en kapot.
                      Vind de 35L nu op 1.4 veeeeeeeel scherper.
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Is ook zo maar waarom zijn alle goede vastbrandpuntobjectieven bestemd voor FX en waarom doet Nikon dan niets voor DX ? Ik zie voor DX nergens buitengewone 50mm. Nikon laat zich hiermee alle eer voorbijgaan en inderdaad de Sigma 50 mm gaat met alle eer lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                          Is ook zo maar waarom zijn alle goede vastbrandpuntobjectieven bestemd voor FX en waarom doet Nikon dan niets voor DX ? Ik zie voor DX nergens buitengewone 50mm. Nikon laat zich hiermee alle eer voorbijgaan en inderdaad de Sigma 50 mm gaat met alle eer lopen.
                          Nikon doet zeker iets voor DX: de 10,5mm fisheye, 1.8 35mm en de 85mm micro zijn hier voorbeelden van.
                          De Nikon 50mm is ook uitstekend en er komt nu ook een 1.8 versie uit met ongetwijfeld zeer goede kwaliteiten. Het zou natuurlijk onzinnig zijn om die ook nog eens voor DX te gaan maken.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Nikon doet zeker iets voor DX: de 10,5mm fisheye, 1.8 35mm en de 85mm micro zijn hier voorbeelden van.
                            De Nikon 50mm is ook uitstekend en er komt nu ook een 1.8 versie uit met ongetwijfeld zeer goede kwaliteiten. Het zou natuurlijk onzinnig zijn om die ook nog eens voor DX te gaan maken.
                            Dus maw een 1.4 is er niet voor dx en zal er waarschijnlijk ook nooit komen !!! Dat verklaart inderdaad het succes van sigma 50 f1.4 die dus kan gebruikt worden op Dx.
                            Ik snap wel niet (vriendelijk bedoeld dus) waarom het onzinnig is deze te maken voor DX ? Of zijn alle FX vaste brandpunten ook perfect te gebruiken op DX ?

Comment

voorbeeldje van de sigma 50mm f/1.4 op f/1.4 iso1600 1/50
                              op het groter formaat zie je wat beter de CA die er snel ontstaat op 1.4 geen idee of dit eigenlijk ook zo snel is op de canon versie? Foto's gewoon verkleind, wat verscherpt niet zo heel veel, en een beetje contrast. CA niet weggelaten om niet teveel te prutsen ( het is toch maar een voorbeeld )

groter formaat

ik kan je wel geen raw geven die is 26mb groot en ik zit op smallband voor het ogenblik, maar anders hier full resolution wel omgezet in webformaat ( kreeg hem anders niet op imageshack )

groot formaat

Voor de rest wel een zalige lens om mee te werken met zijn DOF, BOKEH en zijn snelle AF mijn 24-70L blijft hierdoor wel vaker in de tas :s
                              Last edited by Oli; 29 mei 2011, 01:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                                Dus maw een 1.4 is er niet voor dx en zal er waarschijnlijk ook nooit komen !!! Dat verklaart inderdaad het succes van sigma 50 f1.4 die dus kan gebruikt worden op Dx.
                                Ik snap wel niet (vriendelijk bedoeld dus) waarom het onzinnig is deze te maken voor DX ? Of zijn alle FX vaste brandpunten ook perfect te gebruiken op DX ?
                                Natuurlijk zijn alle FX objectieven bruikbaar op DX, omgekeerd niet, wel moet je echter het brandpunt x 1,5 vermenigvuldigen.

Comment

Working...
                                X