Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens zou ideaal zijn voor ons

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    +1

    hé hé, ik krijg dikwijls de vraag... "u bent fotograaf! Ik slaag er niet in om goede foto's te nemen met m'n toestel! Welk toestel raad je me aan?" en ik: "ga een cursus fotografie volgen, of neem een fotograaf..."
    je bent duidelijk fotograaf en geen verkoper
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

      Als je weet waarmee je bezig bent, dan is het inderdaar wel gemakkelijker om te beslissen welke lens de beste keuze is om bepaalde foto's te maken.

      Als ik foto's moest maken in dat soort omstandigheden, dan zat al zeker de 70-200 f2,8 L IS in de fototas, + de 85mm f1,8 en de 135L, aangevuld met de 16-35 f2,8 L II voor de "brede" foto's. Als er snelle actie te fotograferen valt, dan is de 1D MKIII mijn eerste keuze, als de actie niet zo snel is, dan neem ik de 5D MKII mee.


      Op zo'n beurs kom je er meestal niet met de "standaardlenzen", die zijn daarvoor niet lichtsterk genoeg. Je kan de iso bij de meeste camera's wel vrij hoog zetten, maar het is best mogelijk dat de sluitertijd dan nog niet kort genoeg wordt met een niet erg lichtsterke lens.

      Als je in donkere omstandigheden ruisvrije foto's wil maken (of toch met zo weinig mogelijk ruis), dan kan je niet anders dan investeren in lichtsterke lenzen. De goedkoopste oplossing is dan de 85mm f1,8 maar dan zal je zelf dicht genoeg moeten kunnen komen om foto's te maken. De heel beperkte scherptediepte met een grote diafragma-opening maakt het allemaal nog wat moeilijker...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

        over welke prijs word er dan gesproken over een wat redelijk lichtsterke lens met een zoom van een 300

        Comment


        • #19
          Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          +1
          "u bent fotograaf! Ik slaag er niet in om goede foto's te nemen met m'n toestel! Welk toestel raad je me aan?" en ik: "ga een cursus fotografie volgen, of neem een fotograaf..."
          strike!

          on topic:
          voor hondenshows binnen is de keuze vrees ik ongelooflijk moeilijk, die beestjes zijn "klein" (niet allemaal) en snel, en het licht zal er ook niet echt vet zijn. 300 2.8 laat vallen, veel te duur tenzij je het er voor over hebt ... hoger dan f/4.0 zou ik niet gaan, zeker niet en vooral niet met een 550D, geen slecht toestel, maar qua iso prestaties ... niet echt het beste wat je kan vinden. Moest je een "beter" toestel hebben voor zulke omstandigheden ( 7D, 1D mkIII of mkIV ) dan zou ik de 100-400 aanraden,ze is niet lichtsterk,maar met de iso prestaties van deze toestellen zou het haalbaar zijn deftige sluitertijden te behalen zonder al te veel verlies in beeldkwaliteit.

          mvg
          Oli
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #20
            Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

            Misschien ben je beter dat je dit geld aan een compact camera besteed i.p.v. aan een lens voor een reflex. Men moet er mee ophouden neer te kijken op deze toestellen.
            Tenzij je moeilijke omstandigheden (en dan bedoel ik niet een beurs) opzoekt, met scherptediepte wil spelen of foto's op A3 formaat afdrukken, beantwoorden deze toestellen meestal volledig aan wat men wil bereiken. Als het is om op 9x15 af te drukken, dan kan je nog behoorlijk digitaal inzoomen.
            Zonder rekklame te willen maken, kijk bvb. eens naar de Nikon P7000 (429€)
            nikon-coolpix-p7000

            Anders:
            canon 70-300 f4-5.6 IS USM (480€) - er zijn veel mensen die deze hebben, maar f4 is eigenlijk voor een beurs onvoldoende
            canon 100-400 f4-5.6 IS USM (1450€) - er zijn wellicht veel mensen die deze zouden willen hebben, maar f4 is eigenlijk voor een beurs onvoldoende
            blijft dus over
            canon 70-200 f2.8 L USM (1150€)
            canon 70-200 f2.8 L IS USM (2100€) - met beeldstablisatie, mmm if only ...
            canon 300mm f2.8 L IS USM (6500€) - onmogelijk om daar nog slechte foto's mee te trekken als je een uitstekend fotograaf bent ;-)
            Last edited by JSW; 24 mei 2011, 00:08.

            Comment


            • #21
              Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

              Dan is er nog een wezenlijk verschil tussen het maken van portretfoto's en foto's van honden in actie (agility, pakwerk, etc.)
              Voor het bewegende heb je minimum een f/2.8 nodig in combinatie met een toestel dat goed presteert op hoge ISO.
              Voor exterieur keuringen waarbij de hond "in stand" wordt gefotografeerd, daar kan je 't inderdaad wel stellen met een iets mindere f/4...

              Mijn bescheiden mening, en ik denk dat mijn argumenten wel weerlegd zullen worden.

              mvg,
              Bart
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #22
                Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                ik gebruik nu momenteel het toestel met een 18-200 1:3.5-5.6 is lens kan een apparte flits eventueel helpen ? zoals jullie al zullen doorhebben ben ik een

                thx voor hulp

                Comment


                • #23
                  Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                  Waarschijnlijk hebben ze niet zo graag dat je daar de hele tijd staat te flitsen...

                  Dit soort fotografie vraagt om aangepast materiaal, zeker als je een groot percentage bruikbare foto's wil overhouden. Net zoals bij indoor-sport zal je lichtsterke lenzen moeten gebruiken om de mooiste foto's te kunnen maken. Je zit gewoon de hele tijd op de limieten van je fotomateriaal te werken, en dan wordt het heel erg moeilijk met een lens die een maximale diafragma-opening van f5,6 heeft (op 200mm toch, op 18mm is ze wat lichtsterker, maar je zal niet veel foto's maken op 18mm).
                  En om het maximum uit je materiaal te halen is het eigenlijk handig dat je goed weet wat de beste instellingen zijn, maar het is onmogelijk om daar een vaste waarde aan te geven, dat is in elke zaal weer anders (het licht is niet overal hetzelfde). Als je de basisbegrippen van fotografie goed kent, dan kan je aan de hand daarvan zelf bepalen wat het beste is op dat ogenblik.
                  Last edited by Black B@ndit; 29 mei 2011, 09:46.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                    Oorspronkelijk geplaatst door scale80 Bekijk bericht
                    ik gebruik nu momenteel het toestel met een 18-200 1:3.5-5.6 is lens kan een apparte flits eventueel helpen ? zoals jullie al zullen doorhebben ben ik een

                    thx voor hulp
                    Ik begreep in ieder geval eerst de vraag niet, ik heb geen idee wat een beurstand is en wat je daar vanaf kunt fotograferen. Even er van uitgaande dat je een beursstand bedoelde, maar dat kan overal zijn. Ik vond
                    uitvaartbeurs
                    postzegelbeurs
                    eroticabeurs
                    banenbeurs

                    geen idee wat je daar met een zware telelens te zoeken hebt?

                    En nu lees ik opeens dat het over honden gaat die in een ring zitten echt geen idee wat dan een beurstand is.

                    Maar dan zal inderdaad een 2.8 300-400mm een prima oplossing zijn. Het budget daarvoor is een 5000-9000 euro, maar je kunt iets goedkoper ook denken aan bv een 120-300mm van Sigma.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                      Oorspronkelijk geplaatst door scale80 Bekijk bericht
                      thx voor de masale reactie's

                      het is voornamelijk voor honden wil voldoende kunnen inzoomen voor hond alleen te trekken van buiten de ring zit momenteel met een D550 met een 18-200 lens van canon maar kan net niet voldoende inzoomen op grotere shows . wie kan me tip geven ?
                      Op hondenshows gebruik ik mijn 1D MIII (cropfactor 1.3) en de 70-200 mm f 2.8 en Iso 1600 ... Een flits gebruik ik soms ook, maar eerder zelden. Vroeger had ik goede resultaten met de 500D en dezelfde lens.

                      De 55-250 mm is zeker niet lichtsterk genoeg.

                      En ivm de flits : de honden zijn soms ver weg, dus aan de flits heb je niet veel, en bovendien kan het andere mensen of honden storen.

                      Enkele foto's van de Brabo dogshow, van juist buiten de ring :
                      Last edited by johan de man; 29 mei 2011, 10:41.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Op hondenshows gebruik ik mijn 1D MIII (cropfactor 1.3) en de 70-200 mm f 2.8 en Iso 1600 ... Een flits gebruik ik soms ook, maar eerder zelden. Vroeger had ik goede resultaten met de 500D en dezelfde lens.

                        De 55-250 mm is zeker niet lichtsterk genoeg.

                        En ivm de flits : de honden zijn soms ver weg, dus aan de flits heb je niet veel, en bovendien kan het andere mensen of honden storen.

                        Enkele foto's van de Brabo dogshow, van juist buiten de ring :
                        http://www.flickr.com/photos/2308466...7626394114097/
                        Heb je foto's van de honden bekeken , mooi
                        Maar het allermooiste en allertrouwste ras (voor mij toch) zie ik niet terug op je foto's , de pitbull-amstaff .
                        Die mochten weer niet meedoen zeker ?
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          Heb je foto's van de honden bekeken , mooi
                          Maar het allermooiste en allertrouwste ras (voor mij toch) zie ik niet terug op je foto's , de pitbull-amstaff .
                          Die mochten weer niet meedoen zeker ?
                          Er staan nog vele rassen niet tussen, maar omdat mijn favoriet ras er niet tussen staat, voel ik me niet aangesproken hoor.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                            Er staan nog vele rassen niet tussen, maar omdat mijn favoriet ras er niet tussen staat, voel ik me niet aangesproken hoor.

                            Maar jij hebt dan ook Mijn ras niet hee ..
                            Ach , ik zou hier een hele uitleg kunnen geven over , maar ga dat niet doen.
                            Daar gaat dit topic niet over.
                            Het viel me gewoon op, bij het bekijken van de man zijn foto's , dat is alles.
                            Als de moderator vind dat mijn vraag hierover aan de man, niet kan hier , dan verwijder ik ze wel. Geen probleem.
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              Maar jij hebt dan ook Mijn ras niet hee ..
                              Ach , ik zou hier een hele uitleg kunnen geven over , maar ga dat niet doen.
                              Daar gaat dit topic niet over.
                              Het viel me gewoon op, bij het bekijken van de man zijn foto's , dat is alles.
                              Als de moderator vind dat mijn vraag hierover aan de man, niet kan hier , dan verwijder ik ze wel. Geen probleem.
                              Neen, ik heb jouw ras niet. enkel een Duitse Herder (die er niet tussen staat), een Golden Retriever (die er niet tussen staat) en 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers (die er ook niet tussen staan). Maar ik trek me dat niet aan. Iedereen fotografeert trouwens de rassen die hij zelf wilt of graag ziet.

                              BTW, ik ken enkele American Staffordshire Terriërs en desondanks hun (onterechte) reputatie, hebben die een heel lief karakter. Natuurlijk hangt dit grotendeels van de opvoeding af.
                              Fotografie is leren kijken.
                              http://johanluyckx.weebly.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke lens zou ideaal zijn voor ons

                                Oorspronkelijk geplaatst door tollerke Bekijk bericht
                                neen, ik heb jouw ras niet. Enkel een duitse herder (die er niet tussen staat), een golden retriever (die er niet tussen staat) en 2 nova scotia duck tolling retrievers (die er ook niet tussen staan). Maar ik trek me dat niet aan. Iedereen fotografeert trouwens de rassen die hij zelf wilt of graag ziet.

                                Btw, ik ken enkele american staffordshire terriërs en desondanks hun (onterechte) reputatie, hebben die een heel lief karakter. Natuurlijk hangt dit grotendeels van de opvoeding af.
                                inderdaad , dank u . jij hebt tenminste geen oogkleppen op

                                maar we zijn oftopic aan't gaan .
                                back on topic zou ik zeggen
                                Last edited by am-staff; 30 mei 2011, 06:01.
                                2 body's en wat lenzen ..

                                older and wiser ... my arse

                                Comment

                                Working...
                                X