Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijneberg de duurste winkel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijneberg de duurste winkel?

Ik vergelijk toch ook steeds de prijzen hoor en steeds ben ik bij studio 73 terechtgekomen die zeer klantvriendelijk zijn helemaal niet opdringerig zoals ..... en die ik denk ook een uitstekende service bieden. (nog nooit naservice nodig gehad daar)
    En wat betreft midden NL ik koop zeker zo graag in NL dan in B en heb er al talrijke dingen gekocht behalve foto spullen die ik eerst graag eens vastpak en bekijk.
    Zeker voor bestelling over het net zijn de meeste aanbieders trouwens nederlanders die binnen de korste keren je het gevraagde opsturen en als er iets is dat zonder problemen oplossen.
    Mijn computerspullen koop ik al ruim 15 jaar te Breda evenals speakers waar ik graag eens voor naar Rotterdam of zo rijd omdat je in België voor zelfbouwers bijna niks meer vind.
    Pas had ik een sierstuk voor op een uitlaat nodig en heb daar zeker 100km ver diverse autoshops voor afgereden zonder te vinden wat ik zocht tot ik er uiteindelijk ene had waar een boek lag waar je er een uit kon kiezen en bestellen, minimum levertijd 2 weken.
    Ik heb op het net een NL site gevonden en er een besteld, binnen de twee dagen had ik het thuis voor een pak minder dan in die andere winkel.
    Het werd bovendien opgestuurd zonder verzendkosten (alles boven €10 gratis verzonden) keurig ingepakt in een te grote doos met twee specials plastik zakken rond het siersuk en de doos verder opgevuld door nog wel 20 van die zakken, nooit gezien wat een werk ze er op hadden gemaakt. NL
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Gewoon vergelijken ...

Ik blijf echter bij mijn fotowinkel in het Brusselse. Ook al is hij soms iets duurder. De service na verkoop, en informatie voor verkoop vind ik zelf veel belangrijker. Hij raadt me zelf soms af om een bepaalde lens te kopen en om gewoon te wachten op beter !

Echter als in een andere winkel het product goedkoper is en het product is daar ook effectief op stock, wordt de prijs direct aangepast. Vind ik zelf enorm correct.
      http://johnnyfotografie.wordpress.com/

Comment

Welke winkel is dat als ik vragen mag ?
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik, die alles met internet bestel, en na vele aankopen bij konijn, maar met enkele erg minder aangename ervaringen, koop de laatste jare bij Rubens, en daar nog nooit problemen gehad.
          Die zijn over het algemeen zelfs merkelijk goedkoper, maar, in mijn geval niet zo vlot leveren.
          Als het erg snel moet gaan ben ik ook tevreden bij MM, ze zijn over het algemeen iets duurder, maar als je even over de prijs wil praten, dan passen ze het over het algemeen wel aan.
          Imac en Canon... de max

Comment

konijnenberg overdrijft wel,

om maar een vb te geven de canon 15-85 is usm bulk koste iets meer dan 3 weken geleden 539 en nu 649 , kan best begrijpen met japan dat er vertraging op levering ed zitten enz maar zo'n prijzen

ze zullen het wel snel genoeg voelen, gelukkig zijn er tal van concurenten

Comment

wat voor mij primeert is dat ik geen uur in de auto moet zitten om het te gaan halen

Dat is op zich al 50 EUR waard. 1 uur heen en dan nog eens terug... Liever wa meer betalen en dan in de buurt ergens kopen.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

Comment

Ik heb bij verschillende winkels een prijs gevraagd voor een lens ( Konijnenberg,Studio73,Grobet,Foto Video Dierckx,Rembrant) CameraNu was maar eventjes 500€ goedkoper.
                Dus ja de gevestigde winkels zijn duurder geworden,ook studio73 lijkt me fors duurder geworden,mss dat hun nieuwe winkel er iets voor tussen zit.
                Feit blijft natuurlijk dat alles dat nu van Japan komt duurder word,de winkels passen hun prijzen aan of profiteren de invoerders van de omstandigheden?
                Met vriendelijke groeten.

Comment

voor mij is fotografie allemaal redelijk nieuw,
                  ik was gisteren in konijnenberg voor uitleg over een telelens.
                  wat mij opviel is dat hun informatie wel uitgebreid is en ze tijd nemen voor de klanten,
                  er zit soms prijsverschil tussen fkb en studio73 maar niet altijd in dezelfde richting
                  ik ging voor de sigma lenzen en deze zijn duurder bij fkb, maar de nikon 70-300vr is er dan weer wel bijna 100 euro goedkoper.
                  vermoedelijk zal de service van beide winkels wel hetzelfde zijn omdat het steeds gaat over fabrieksgarantie
                  Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                    Als er iets verkocht word ook, altijd word de goedkoopste nieuwprijs erbij gehaald, maakt niet uit welke winkel, desnoods midden Nederland. Mijn ervaring...
                    Dat snap ik dus ook niet... Op de doos van mijn 24-70mm hangt nog steeds het etiket van de winkel met de prijs er op. Daar staat 1.668€ op. Als ik die wil verkopen, dan kijk ik toch naar de NORMALE huidige nieuwprijs (niet naar een webshop die om welke reden dan ook een pak goedkoper is), en zoek je niet naar een winkel waar ze heel goedkoop staat?

Als koper kan je dat natuurlijk wel doen, maar dan zeg ik als verkoper: Koop je liever die nieuwe, go ahead. Bestel ze maar of rijdt er maar om.

mvg,
                    Bart
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Als je de prijzen bekijkt vraag ik me af moet je nu wel een lens moet kopen.
                      Of zakken de prijzen niet meer als de productie weer op peil is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                        Als je de prijzen bekijkt vraag ik me af moet je nu wel een lens moet kopen.
                        Of zakken de prijzen niet meer als de productie weer op peil is?
                        De prijzen zouden op korte termijn zelfs nog omhoog kunnen gaan omdat de euro zwakker wordt ten opzichte van de dollar.

Je kan wachten, misschien dalen de prijzen, maar ze kunnen net zo goed omhoog gaan. Ik ken zo iemand die al heel lang aan het wachten is om een dure telezoom te kopen, en ondertussen is die wel ruim 200 euro duurder geworden dan toen hij ze eerst had willen kopen

Als je blijft wachten tot je een koopje kan doen, dan kan je het materiaal ondertussen ook niet gebruiken. Wil je zo weinig mogelijk geld verliezen op dure lenzen, dan is het waarschijnlijk beter om ze tweedehands te kopen. De meeste lenzen blijven tweedehands heel goed hun waarde behouden (vooral de duurdere).
                        Er zijn lenzen die je tweedehands kan kopen, een paar jaar gebruiken, en dan weer verkopen voor bijna dezelfde prijs. Probeer dat maar eens met andere spullen die je tweedehands koopt...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Zoals ik al zei in een ander topic, ga ook eens kijken bij Foto Rubens/Studio 73 (kies maar wat voor jou het makkelijkste is) en Art & Craft. In Vlaams-Brabant ken ik helaas geen winkels zoals de genoemde...

wel niet in Brabant
                          maar toch dichtbij Foto Nelissen in Mechelen.
                          zou goede prijzen hebben en er is ook blijkbaar enige discussieruimte qua prijs

ik ben er zelf nog nooit geweest, maar een paar personen van het CVO zijn er wel al geweest en blijkbaar zijn zeer tevreden en over prijs en over service .....

Dirk

Comment

Als je de prijzen vergelijkt met een half jaar terug dan is het wel erg veel.
                            Canon EF 100-400/4.5-5.6 L was bij een winkel rond 1100 euro
                            Nu 1499 euro dat verschil zit hem waarschijnlijk in de vraag en de voorraad.
                            Bijna een derde van de oude prijs is er bij nieuwe prijs bijgekomen.
                            Dat is dan bij deze winkel , bij anderen staat deze lens wat goedkoper.

Comment

Ja idd, konijn is zelfs de duurste aan het worden lol, wie vraagt er nu meer dan 5000 euro voor een D3S body? Jawel, konijnenberg lol
                              Die gaan volgens mij geen enkele D3S meer verkopen
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik heb er nog geen studie van gemaakt, maar de D3s staat bij Konijn voor 4699 wel op voorraad. Veel geld, maar dat geldt ook voor de D700 en andere toestellen waarvan de productie is stilgevallen. Het probleem is niet zo zeer alleen de fabriek, maar ook de toeleveranciers.
                                Sony en Olympus
                                Fotoseries

Comment

Working...
                                X