Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijneberg de duurste winkel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Konijneberg de duurste winkel?

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    kent er iemand een winkel met een uitgebreid assortiment. Bij de meest plaatselijke fotozaken die ik tot nu toe gedaan heb, zijn er maar een paar kleine fototassen beschikbaar.
    Zoals ik al zei in een ander topic, ga ook eens kijken bij Foto Rubens/Studio 73 (kies maar wat voor jou het makkelijkste is) en Art & Craft. In Vlaams-Brabant ken ik helaas geen winkels zoals de genoemde...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      wat is dat nou voor een opmerking?
      grt,bouk.
      Voor iemand die steeds "naast de deur" kocht is deze opmerking waarschijnlijk wel begrijpbaar. Of hij nu Nederland, Duitsland of Frankrijk schrijft, bedoeling was waarschijnlijk : "verder van huis kopen als het moet".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        beetje op verder borduren: moet mij een nieuwe tas aanschaffen...kent er iemand een winkel met een uitgebreid assortiment. Bij de meest plaatselijke fotozaken die ik tot nu toe gedaan heb, zijn er maar een paar kleine fototassen beschikbaar. Is toch wel handig als je er een paar naast elkaar kan leggen om te vergelijken. En de beschikbare catalogussen op internet van bijv Tamrac en Lowepro geven wel een idee van de mogelijkheden op foto maar wil die toch wel eens voelen en vastpakken.....weet onderhand wel welke tassen mij zouden kunnen interesseren.
        Ik heb tassen van Crumpler, die hebben een heel modern design en zien er aan de buitenkant totaal niet uit als fototassen, wat voor mij heel belangrijk was. Ik ben namelijk als de dood voor dieven een daar wij nogal veel rondreizen loop ik niet graag met een echte fototas rond. Die schreeuwt (in mijn ogen) gewoon: "hallo ik heb duur materiaal; steel mij!!!!"
        Er is een Crumplerwinkel in Maastricht.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
          Er is een Crumplerwinkel in Maastricht.
          1. Crumplers zijn ondertussen al zo gekend dat men ze ook wel al herkent .
          2. Guido woont in Vlaams-Brabant in België (tegen Brussel), dus met een winkel in Maastricht ben je niet veel, want da's nog verder dan Gent of Wilrijk (en dat is voor hem al niet bij de deur).
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik doe mijn aankopen altijd bij Bastiaens in Berlaar.
            Ook omdat hij bijna altijd bij de goedkoopste zit (ook niet voor alles) maar voornamelijk omdat hij maar 15 min. van mijn deur zit.
            Als ik daarentegen naar Konijn moet rijden om een uur in de auto te zitten en misschien ook nog eens wat meer te betalen, dan is mijn keuze vlug gemaakt.
            En zoals LamboCars zegt, scheelt er iets moeten ze het toch opsturen, en dan doe ik het liever bij de deur waar ik toch bijna dagelijks passeer dan ergens uit de richting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
              ...Konijneberg simpelweg de duurste winkel is geworden
              ?

Konijn is simpelweg al jarenlang bij de duurdere dozenschuivers hoor. Da's echt niet sinds een paar weken.
              Dat is ook de reden dat ik er nog nooit iets kocht.
              digitalstreet, kamera-express, cameranu, enz.: altijd zijn verschillende van deze winkels een stuk goedkoper dan Konijn.

En inderdaad: tegenwoordig is ook de betere fotozaak met internet-afdeling goedkoper dan Konijn, bv. Studio 73.
              Bij mij is de keuze tegenwoordig dan ook snel gemaakt hoor. Mijn laatste twee lenzen kwamen van Studio 73 in Wilrijk: online besteld en ter plaatse afgehaald .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik ben op zoek naar volgende objectieven: Sigma 18-250 en Sony 35 1.8. Ik heb eens de meest gekende shops bezocht en tot volgend resultaat gekomen:

FKB
                Sigma 18-250 469
                Sony 35 229
                Totaal: 698 EUR

Shop73
                Sigma 18-250 579
                Sony 35 259
                Totaal: 838 EUR

Cameranu
                Sigma 18-250 499
                Sony 35 228
                Totaal: 727 EUR

Kamera Ex
                Sigma 18-250 529
                Sony 35 229
                Totaal: 758 EUR

A&C
                Sigma 18-250 569
                Sony 35 -

Bij mijn zoektocht is FKB toch wel duidelijk de goedkoopste?
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  2. Guido woont in Vlaams-Brabant in België (tegen Brussel), dus met een winkel in Maastricht ben je niet veel, want da's nog verder dan Gent of Wilrijk (en dat is voor hem al niet bij de deur).
                  weet wel dat ik het niet echt bij de deur zal vinden...maar Maastricht is nu wel echt uit de buurt
                  maak er wel een daguitstap van, dan heeft madam er ook nog iets aan he

bedankt voor ALLE reacties!
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Bij mijn zoektocht is FKB toch wel duidelijk de goedkoopste?
                    Da's bij mij dus nog nooit het geval geweest.

Kijk misschien ook hier nog eens :

http://www.grausonline.nl/webwinkel/...ny-p-5585.html
                    http://www.grausonline.nl/webwinkel/...18-p-6681.html

http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=13008
                    http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=19067
                    Last edited by K-2; 27 april 2011, 16:03.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

2 winkels die ik niet kende Deze zijn blijkbaar nog iets goedkoper
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

De winkel het dichtst bij mij is A&C, daar kom ik dus af en toe over de vloer. Als het om dure spullen gaat, ga ik gewoonweg liever naar een winkel, niet zozeer voor advies maar wel omdat als er dan 'ns iets scheelt, je een aanspreekpunt hebt dat niet zo anoniem is als via het net.

Voor het overige doe ik ook aan "kijk en vergelijk". Soms schelen de prijzen niet eens zoveel als je ook nog de verzendkosten erbij rekent.

Een speciaal pluimpje voor studio73 in dit geval. Een onderdeel van m'n laatste bestelling geraakte maar niet geleverd, dat lag volgens hen aan de fabrikant (en nee, 't kwam niet uit Japan ). 't Was maar een kleinigheid, ik moest er zes maand op wachten maar toen het aankwam zat er gratis voor niks een stevig tasje voor een compactcamera bij van lowepro, . Misschien een winkeldochter die ze anders niet meer kwijtgeraakten, maar 't is 't gebaar dat telt hé. M'n dochter gebruikt het nu voor d'r telefoon, die past er perfect in Als 't goed is, mag het ook wel 'ns gezegd worden hé
                        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                          Een speciaal pluimpje voor studio73 in dit geval. Een onderdeel van m'n laatste bestelling geraakte maar niet geleverd, dat lag volgens hen aan de fabrikant (en nee, 't kwam niet uit Japan ). 't Was maar een kleinigheid, ik moest er zes maand op wachten maar toen het aankwam zat er gratis voor niks een stevig tasje voor een compactcamera bij van lowepro, . Misschien een winkeldochter die ze anders niet meer kwijtgeraakten, maar 't is 't gebaar dat telt hé. M'n dochter gebruikt het nu voor d'r telefoon, die past er perfect in Als 't goed is, mag het ook wel 'ns gezegd worden hé
                          Inderdaad, ik heb ook al enkele 'problemen' gehad bij Studio73, maar altijd werd dit correct opgelost. Op een bepaald moment had ik ook zo'n bestelling als jij, speciale plu's die maar niet geleverd werden ... uiteindelijk van een duurder merk het grotere model gekregen voor dezelfde prijs inclusief gratis verzending ... dat noem ik net dat beetje extra waar je bij Studio73 als klant op kan rekenen
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            dat beetje extra waar je bij Studio73 als klant op kan rekenen
                            Volledig mee eens.
                            Studio73 is ook voor mij een die de voorkeur heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Ik ben van Leuven en Maastricht is maar een klein uurtje met de auto, dus zeker goed te doen. In België is trouwens niks ver.
                              En Crumpler heeft gewone tassen ook, dus is geen specifieke cameratas. Aan mijn rugzak zie je echt niet dat er onderaan een hoop materiaal zit. En aan de bovenkant zit al mijn andere rommel.
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                                In België is trouwens niks ver.
                                Eentje voor velen die in het centrum van België wonen om in te kaderen. Voor hen is alles altijd ver wanneer ze buiten hun cocoon moeten.

Comment

Working...
                                X