Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is je allerbeste lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat is je allerbeste lens?

mijn biceps al gezien?

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    ik heb die ook... maar vind 'm te zwaar...

mijn favoriete lens is tegenwoordig m'n 135mm F2.0 DC
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje
      mijn biceps al gezien?
      Waar zijn die te bezichtigen?
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Waar zijn die te bezichtigen?
        ik zou ze niet te veel uitdagen!!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Holga HL-C

Reetscherp, goedkoop,volle kleuren, witte lettertjes, mooie vignetten en zwart!

Comment

Ach, een lolletje moet kunnen.
            Ik had het toch ook over vr lenzen uit aardbevingsgebied.

Maar uiteindelijk, als we alle resultaten bekijken, heb ik er toch uit bijgeleerd dat de 85mm en 70-200 hoge toppen scoren.
            nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
            http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
              Maar uiteindelijk, als we alle resultaten bekijken, heb ik er toch uit bijgeleerd dat de 85mm en 70-200 hoge toppen scoren.
              Maar daar kun je geen enkele konklusie uittrekken, niet dat het goede lenzern zijn, maar ze zijn erg goed verspreid en worden daarom vaak genoemd. Ga je onder een andere doelgroep vragen dan komt er misschien een heel ander beeld uit.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Maar daar kun je geen enkele konklusie uittrekken, niet dat het goede lenzern zijn, maar ze zijn erg goed verspreid en worden daarom vaak genoemd. Ga je onder een andere doelgroep vragen dan komt er misschien een heel ander beeld uit.
                Dat is nogal vrij kort door de bocht.
                Wanneer goedkope lenzen veel genoemd zouden worden, dan zou je inderdaad kunnen veronderstellen dat ze misschien niet zo heel super zijn, maar dat er veel mensen zijn die er eentje hebben omwille van de prijs.
                Wanneer echter in een topic met als titel wat is je allerbeste lens?, regelmatig iets duurdere modellen worden vernoemd, dan mag je er naar mijn bescheiden mening toch van uit gaan dat het ook effectief goede lenzen zullen zijn. Misschien niet geschikt voor alle takken van de fotografie, maar voor de mensen die ze kunnen gebruiken zullen ze wel heel goed zijn denk ik dan maar.

mvg,
                Bart
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Kijk, als ik had gezegd: "welke is volgens u de beste lens, of je droomlens" dan kwamen we allemaal met lenzen van 5000+ euro af. Maar het gaat er hier om, en dat is duidelijk gebleken uit de goede reacties, dat we lenzen te zien willen krijgen die in grote mate gebruikt en goedgekeurd worden. Daarenboven ook een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben, anders zou niemand die willen.

Kortom, de opzet is volgens mij wel geslaagd.
                  nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800

Comment

Mijn favoriete lens is die in mijn rechteroog (-5,5) ..goed scherp, lichtsterk, weegt niks...
                    en op de tweede plaats die in mijn linkeroog..iets lichter maar ook retescherp...

op mijn camera daarentegen...
                    is de 85mm 1.8 mijn favoriet.
                    Last edited by Hotchpot; 20 mei 2011, 15:00.
                    *www.InPuT79.be*
                    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Comment

• Re: wat is je allerbeste lens?

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ga je onder een andere doelgroep vragen dan komt er misschien een heel ander beeld uit.
                      Onder pastoors bijvoorbeeld. Dat zal dan meer 10-12 zijn of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Onder pastoors bijvoorbeeld. Dat zal dan meer 10-12 zijn of zo.
                        loooooooooooooooooool

Comment

Wat te vroeg voor mij om me te mengen in deze thread, maar ben wel blij met de samyang 85mm 1.4. Af was mooi geweest maar ik wilde de 1.4 en de canon zou te duur uitvallen voor mij. Vraag me wel af of de canon beter is.....

Comment

Working...
                          X