Kan iemand mij helpen met de duidelijke verschillen tussen de :
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (in bezit)
Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
ik ben in het bezit van een CANON EOS 400D en wil mijn lenspakket uitbreiden.
(ef 70-300 vervangen door ...)
M.a.w. de 70-300 is beperkt qwasi snelheid scherpstellen en binnen fotografie.
Natuurlijk weet ik dat een 2.8 veel beter is voor binnen,
maar wat betreft de 3.5?
Ook heb ik gemerkt dat de diameter verschilt! Wat brengt dit met zich mee?
Tevens ben ik ook nog in het bezit van :
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Bij het turn-gala van mijn dochter was het zeer moeilijk scherp te stellen met de 50 prime. Ik heb deze oorspronkelijk gekocht voor portretfotografie,
maar dacht dat de 1.4 factor beter zou werken binnen. Vandaar deze vraag natuurlijk : Welk zou de beste aankoop worden ? Daar ik eerst goede lenzen wil, daarna toestel upgraden.
Heeft iemand foto's ter verduidelijking?
De bedoeling is om van die mooie foto's te maken waarbij het onderwerp mooi loskomt van de achtergrond (bij buitenopnames lukt dit perfect met de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, maar bij binnen opnames worden de foto's onnatuurlijker of zonder flits te donker, of wazig)
Dit alles wordt nog moeilijker indien je kinderen wilt fotograferen.
De opzet van het verhaal is dat ik de juiste uitrusting krijg voor diverse reportages zoals: Portret, Huwelijk, Communie, Sport/Familie foto's.
Nu in het vooruitzicht Communiefoto's -> waarschijnlijk buitenopnames -> natuurlijke belichting
Mvg Duffy
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (in bezit)
Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
ik ben in het bezit van een CANON EOS 400D en wil mijn lenspakket uitbreiden.
(ef 70-300 vervangen door ...)
M.a.w. de 70-300 is beperkt qwasi snelheid scherpstellen en binnen fotografie.
Natuurlijk weet ik dat een 2.8 veel beter is voor binnen,
maar wat betreft de 3.5?
Ook heb ik gemerkt dat de diameter verschilt! Wat brengt dit met zich mee?
Tevens ben ik ook nog in het bezit van :
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Bij het turn-gala van mijn dochter was het zeer moeilijk scherp te stellen met de 50 prime. Ik heb deze oorspronkelijk gekocht voor portretfotografie,
maar dacht dat de 1.4 factor beter zou werken binnen. Vandaar deze vraag natuurlijk : Welk zou de beste aankoop worden ? Daar ik eerst goede lenzen wil, daarna toestel upgraden.
Heeft iemand foto's ter verduidelijking?
De bedoeling is om van die mooie foto's te maken waarbij het onderwerp mooi loskomt van de achtergrond (bij buitenopnames lukt dit perfect met de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, maar bij binnen opnames worden de foto's onnatuurlijker of zonder flits te donker, of wazig)
Dit alles wordt nog moeilijker indien je kinderen wilt fotograferen.
De opzet van het verhaal is dat ik de juiste uitrusting krijg voor diverse reportages zoals: Portret, Huwelijk, Communie, Sport/Familie foto's.
Nu in het vooruitzicht Communiefoto's -> waarschijnlijk buitenopnames -> natuurlijke belichting
Mvg Duffy
Comment