Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70 EX DG HSM IF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

    het voordeel is dat je het ter plaatse kan uitproberen !!
    veel succes
    mvg
    dirk
    Ja en neen,het is niet dat ik ter plaatse een optreden kan fixen hé ;-) .. Maar ik begrijp je punt.

    Wat ik me afvraag,is de meerprijs voor de 'nieuwe' het wel waard??....

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

      De Sigma 24-75 is inderdaad zonder OS, zoals ook de Tamron 28-75
      Over de Tamron wordt altijd gezegd 'retescherp' en aan de helft van de prijs van de Sigma...
      Als je dan toch beslist hebt dat je iets lichtsterks nodig hebt rond 50mm om wat te kunnen zoomen... dan zou ik niet twijfelen en voor de Tamron gaan, nee?
      dslr4dummies

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

        Om ineens alle misverstanden van de baan te vegen:

        Sigma verkoopt in het 24-70mm bereik momenteel twee lenzen met dezelfde lichtsterkte (F/2.8).

        De éne (goedkopere) heet de 'Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Nikon'.
        De 'Sigma 24-70mm F2.8 EX DG IF HSM Nikon' is de duurdere variant.
        Beide werken zowel op fullframe als crop (DX). De HSM heeft een interne focusmotor (dit is natuurlijk niet hetzelfde als een stabilisator (zie posts hierboven)) en kan dus ook gebruikt worden op low-end (Nikon)camera's (D40(x), D60, D3000...)
        Een stabilisator (VR,OS...) is voor dit bereik wat mij betreft trouwens een verkooptruc. Je hebt 'm nooit nodig, en al helemaal niet met lichtsterke lenzen als deze.

        Prijzen (fotokonijnenberg) zijn momenteel €489, respectievelijk €859.

        Er is geen sprake van een 'nieuw' en een 'ouder' model. Dit in tegenstelling tot wat men de klant bij Art&Craft uitlegt.
        Het zal wel zo zijn dat ze niet op hetzelfde moment gelanceerd zijn, maar dat doet er in feite niet toe. Als de juiste lanceerdatum je er wel toe doet dan vind je je antwoord op dpreview.com.

        Van de non-HSM versie bestaan er verschillende types. Het verschil is te zien aan de naamgeving (uiteraard) maar ook aan de afwerking van de zoom- en scherpstelring. Bovendien zijn de laatste versies geleverd met een zwarte softcase, terwijl dat vroeger een groene was.

        Ik heb ervaring met de beide objectieven en beiden doen ze goed hun ding op zowel mijn D80, D2x, D300s, D700 als D3x.

        Qua bouw is het grote verschil dat de duurdere HSM veel robuuster aanvoelt en compacter is. Solide.
        De autofocus van de HSM is veel beter (indrukwekkend snel en vrijwel onhoorbaar (hypersonic)).
        De Macro-versie is er niets meer bij vergeleken eens je de HSM gewoon bent. Alles is natuurlijk relatief: Toen ik enkel de Macro-versie had was ik daar ook al heel tevreden mee.
        Voor mijn part kan de Sigma 24-70 HSM perfect naast de Nikkor 24-70 staan.
        En dan is er nog het prijsverschil


        En ik heb er inderdaad één te koop, in nieuwstaat. Contacteer me gerust voor meer vragen.



        Oorspronkelijk geplaatst door dekadé Bekijk bericht
        Enfin,ik zal dan nog maar even wachten en die nieuwe kopen... of zou tweedehands (via dat linkje een paar posts terug) ook te betrouwen zijn?...

        het voordeel is dat je het ter plaatse kan uitproberen !!
        veel succes
        mvg
        dirk
        Last edited by nikonD80; 11 april 2011, 11:36.

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

          Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
          Over de Tamron wordt altijd gezegd 'retescherp' en aan de helft van de prijs van de Sigma...
          Niet door mij: er zijn veel exemplaren in omloop die niet goed gecentreerd zijn en op FX is dit objectief m.i. niet toereikend. Ook is de bouwkwaliteit vrij matig.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 24-70 EX DG HSM IF

            ondertussen is de kogel door de kerk,ik heb er eentje gaan kopen in de winkel (kwestie van mijn eigen een verjaardagskado te kopen ) ...

            over die Tamron heb ik het daar ook gehad,die is volgens de meesten veel minder stil en ook een pak trager..

            Comment

            Working...
            X