Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP..Probleem Tamrin 70-300 foto's te donker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HELP..Probleem Tamrin 70-300 foto's te donker

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Mijn 70-300 gaat nooit onder de 1/400s ong. als ik op 300mm ben. Als meer licht nodig is gaat die de ISO waarde verhogen ipv de sluitertijd te verlagen. Kom nu niet zeggen dat dit uitzonderlijk is.
    Dat is maar hoe je uw camera instelt, met een dynamische ISO waarde kan je een drempel leggen van een minimale sluitertijd en de ISO waarde automatisch doen verhogen tot ook een in te stellen limiet.
    In dit geval is er enkel gewerkt met een gefixeerde iso waarde.

Comment

ik heb nergens last van. heb deze lens voor Nikon nu sinds anderhalf jaar, en werkt nogsteeds perfect! heb een nikon D40 vna 6 jaar oud maar alles werkt prima,,,moet soms zelfs onderbelichten!
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
        ik heb nergens last van. heb deze lens voor Nikon nu sinds anderhalf jaar, en werkt nogsteeds perfect! heb een nikon D40 vna 6 jaar oud maar alles werkt prima,,,moet soms zelfs onderbelichten!
        Kan zijn dat u een andere tamron heeft, want het betreft een nieuwe lens ,
        TAMRON 70-300MM F/4-5.6 SP Di VC USD Nikon ziehttp://www.cameraland.nl/product/572/19107/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
          Kan zijn dat u een andere tamron heeft, want het betreft een nieuwe lens ,
          TAMRON 70-300MM F/4-5.6 SP Di VC USD Nikon ziehttp://www.cameraland.nl/product/572/19107/
          Da's inderdaad de "oude" versie
          Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

Mijn 70-300 gaat nooit onder de 1/400s ong. als ik op 300mm ben. Als meer licht nodig is gaat die de ISO waarde verhogen ipv de sluitertijd te verlagen. Kom nu niet zeggen dat dit uitzonderlijk is.
            nu maakte je me toch zeer nieuwsgierig
            dus heb ik snel eens geprobeerd met de lens op 300mm en in A, en zowel bij vaste iso-waarden als in auto iso verhoogt die de sluitertijd zonder dat er sprake is van een barriere op 1/400

Wat als al je al op iso 1600 zit en er meer licht nodig is?
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Toch sinds ik mijn camera heb gekocht ...
              Ik ben een relatieve beginneling, maar ik ga er toch maar van uit dat de belichting afhankelijk is van 3 factoren: sluitertijd, diafragma-opening en ISO-waarde.
              Brandpuntafstand speelt hierin niet mee; alleen heb je bij zoomlenzen het gegeven dat vaak het maximumdiafragma kleiner is bij een langere brandpuntafstand (zoals bij deze lens).
              Natuurlijk zal je bij een langere brandpuntafstand, als je geen bewegingsonscherpte wil door beweging van het onderwerp, een kortere sluitertijd moeten hanteren.

Geen van deze factoren geeft een verklaring voor de donkere foto's met de Tamron 70-300 VC, dus moet, volgens mijn (zeer) bescheiden mening de fout liggen bij de electronica voor belichtingsmeting in de koppeling tussen Nikon en Tamron. Bij een probleem in de lens zelf zou het probleem immers moeten voorkomen bij alle lensvattingen, niet enkel bij Nikon.
              Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

nu maakte je me toch zeer nieuwsgierig
                dus heb ik snel eens geprobeerd met de lens op 300mm en in A, en zowel bij vaste iso-waarden als in auto iso verhoogt die de sluitertijd zonder dat er sprake is van een barriere op 1/400
                Jullie hebben gelijk , heb me daarin vergist.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik heb vandaag de lens teruggestuurd naar Cameraland. door de band zal dit 3 tot 4 weken duren eer ik de lens terug heb. even wachten dus.
                  ondertussen dit gevonden op internet , en het stelt mij niet gerust http://www.flickr.com/groups/tamron7...7625951582701/
                  ik post het vervolg op dit avontuurtje.

Comment

Ik had deze tamron gekocht na de tests die ze gedaan hadden in Chips foto&video waarin deze tamron van rond de 400€ met een verbluffende eindscore kwam die gelijk stond met de eindscore van Nikon die dan een veelvoud koste.
                    Onder het motto ; je moet niet alles geloven wat ze schrijven;

De Nikon variant is dus goedkoper dan deze Tamron.

Ik ben geabonneerd op dat tijdschrift maar neem hun testen sinds enige tijd met een flinke korrel zout, want volgens hun zou de D300s beter zijn dan de D700

mvg Jozef
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      Onder het motto ; je moet niet alles geloven wat ze schrijven;

De Nikon variant is dus goedkoper dan deze Tamron.

Ik ben geabonneerd op dat tijdschrift maar neem hun testen sinds enige tijd met een flinke korrel zout, want volgens hun zou de D300s beter zijn dan de D700

mvg Jozef
                      De test gaf een vergelijking met lenzen van Nikon uit het topsegment .
                      Let wel , als ik kijk naar de scherpte die de tamron opleverd in vergelijk met mijn standaard zoom van nikon dan is die tamron toch een stuk beter, maar je hebt wel een punt om altijd kritisch te blijven over die tests.

Comment

Vervolg.

Ik heb net de lens terug binnen van de herstelling.
                        Het probleem is echter niet opgelost.
                        bij het reparatierapport staat "onderbelichting niet geconstateerd, bij +1,7 stop geeft dit objectief een overbelichting"
                        Naar mijn idee is er niet op de goede wijze naar gekeken , of hebben ze deze getest op een andere body dan de D-90 en is het probleem te vinden tussen de combinatie van deze lens met een D-90.

Ik zal dan maar leren leven met dit probleem zeker ?
                        Het is in ieder geval geen knopje-staat-wel-goed probleem maar zit er een communicatieprobleem tussen lens en body .

Comment

Neen, in AV.
                          dat komt omdat je iso op automatisch staat

Comment

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de lens sinds kort en gebruik deze op een Nikon D300. Ik moet +1,3 stops instellen op mijn camera om goed belichte foto's te krijgen.
                            Op het internet zijn meerdere reacties te vinden van mensen met precies hetzelfde probleem. Het lijkt zich bij sommige Nikon camera's voor te doen, maar bijv. niet op een Nikon D40.
                            Ik heb de lens teruggestuurd naar de winkel (Kamera Express (NL)) met een brief erbij. Hij is naar een service-punt doorgestuurd, maar daar konden ze niks vinden en dus heb ik het probleem nog steeds. Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.....
                            Ik had al een bericht gestuurd naar info@tamron.de maar die reageerden dat ik hem maar terug moest sturen naar de winkel voor reparatie.
                            Mijn overige 8 lenzen, van verschillende merken, doen het nog prima, en dus is er niks mis met mijn D300. Alleen de combinatie met die Tamron is niet ok.
                            Aangezien meerdere mensen dit probleem hebben moet er toch wel een structurele oplossing voor te vinden zijn...??!!
                            (Met de correctie geeft deze lens prima foto's.)

Comment

Zijn er ook mensen met canoncamera die problemen hebben met deze lens vraag ik me af.
                              Ik overweeg om deze lens te kopen. Maar eerst uittesten zeker bij de verkoper!?
                              Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelpete Bekijk bericht
                                Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de lens sinds kort en gebruik deze op een Nikon D300. Ik moet +1,3 stops instellen op mijn camera om goed belichte foto's te krijgen.
                                Op het internet zijn meerdere reacties te vinden van mensen met precies hetzelfde probleem. Het lijkt zich bij sommige Nikon camera's voor te doen, maar bijv. niet op een Nikon D40.
                                Ik heb de lens teruggestuurd naar de winkel (Kamera Express (NL)) met een brief erbij. Hij is naar een service-punt doorgestuurd, maar daar konden ze niks vinden en dus heb ik het probleem nog steeds. Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.....
                                Ik had al een bericht gestuurd naar info@tamron.de maar die reageerden dat ik hem maar terug moest sturen naar de winkel voor reparatie.
                                Mijn overige 8 lenzen, van verschillende merken, doen het nog prima, en dus is er niks mis met mijn D300. Alleen de combinatie met die Tamron is niet ok.
                                Aangezien meerdere mensen dit probleem hebben moet er toch wel een structurele oplossing voor te vinden zijn...??!!
                                (Met de correctie geeft deze lens prima foto's.)
                                Late reactie maar kom...
                                Ik heb die lens nu al een hele poos, en nee het is nog niet opgelost.
                                Ik moet er mee leren leven . elke keer ik die lens gebruik is +1,7 overbelichten en dan is het goed.

Comment

Working...
                                X