Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP..Probleem Tamrin 70-300 foto's te donker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HELP..Probleem Tamrin 70-300 foto's te donker

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
    ... als ik de lichtmeetmethode verander veranderd de sluitsnelheid drastisch.
    matrix1/400 deelmeting 1/160 centrum 1/100 ?? kan wel iets schelen maar zoveel ?
    Zelfde test gedaan op een D40 , daar geeft deze op alle 3 de lichtmetingen 1/160 .
    zelfde test nogmaals gedaan met een andere lens op de D90 , daar geen verschil in sluitersnelheid.(dus het is wel degelijk die tamron lens in combinatie met D90)
    Ik lees hieruit dat het probleem niet een D90 is, maar jouw D90

De lichte foto straat op +1 2/3 EV geen wonder dat die anders belicht als de donkere zonde belichtingscorrectie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik lees hieruit dat het probleem niet een D90 is, maar jouw D90

De lichte foto straat op +1 2/3 EV geen wonder dat die anders belicht als de donkere zonde belichtingscorrectie.
      lees goed: ik moet +1 2/3 overbelichten om een normaal belichte foto te krijgen in diafragmavoorkeur, het zou te maken hebben met een communicatieprobleem tussen een D90 (maakt niet uit welke) en deze lens.
      Het is inmiddels een bekend probleem.

Comment

.....na goed lezen van de discussie was mijn geplande opmerking achterhaald...
        Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
        Canon powershot s120

Comment

Ik lees hier enkel dat het probleem zich voordoet bij Nikkongebruikers.Zelf heb ik canon en heb deze lens deze week besteld in mediamarkt.
          Ik verwacht hem nog vandaag of morgen zo heeft mij de verkoper beloofd.
          Diezelfde verkoper heeft mij ook beloofd dat wanneer er zich problemen met de les voordoen (ik had hem al ingelicht dat ik ze uitvoerig zou testen) ik ze mag terugbrengen zonder sporen van gebruik en netjes in de verpakking.
          Ik zal de tamron uitvoerig testen (als canongebruiker) tips zijn welkom waar ik op moet letten want soms kom je er pas later achter dat er eventueel iets scheelt.
          Moest de lens niet voldoen of stel ik inderdaad vast dat er problemen zich voordoen met deze lens,waarom zou ik ze dan niet gewoon terugbrengen en mijn geld terugvragen?

Tevens denk ik dat ik een goede deal heb gedaan bij mediamarkt deze week i.v.m met kortingsacties die er momenteel lopen.(Hoe meer je koopt hoe meer korting je krijgt)

Ik zal het kort houden ik heb de lens uiteindelijk 339 euro betaald met inbegrip van
          B+W UV62MM MCR.(t.w.v 48 euro)
          IK zal jullie op de hoogte houden over de resultaten na test van deze lens.
          Last edited by sensor; 28 juli 2011, 11:25. Reden: extra info
          Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
            Ik lees hier enkel dat het probleem zich voordoet bij Nikkongebruikers.Zelf heb ik canon en heb deze lens deze week besteld in mediamarkt.
            Ik verwacht hem nog vandaag of morgen zo heeft mij de verkoper beloofd.
            Diezelfde verkoper heeft mij ook beloofd dat wanneer er zich problemen met de les voordoen (ik had hem al ingelicht dat ik ze uitvoerig zou testen) ik ze mag terugbrengen zonder sporen van gebruik en netjes in de verpakking.
            I............. uiteindelijk 339 euro betaald met inbegrip van
            B+W UV62MM MCR.(t.w.v 48 euro)
            IK zal jullie op de hoogte houden over de resultaten na test van deze lens.
            Ik denk ook dat enkel Nikon met dit probleem zit (naar mijn idee enkel de Nikon D90 gebruikers)
            Je zal zeker tevreden zijn van de lens , want optisch is deze fenomenaal (zeker in vergelijk met de prijs)
            En 339,-€ is heel laag, dat ben ik niet gewoon van Media Markt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
              En 339,-€ is heel laag, dat ben ik niet gewoon van Media Markt
              339 (inclusief die filter van B+W uv 62 MCR t.w.v 48 euro)
              Last edited by sensor; 28 juli 2011, 11:42. Reden: extra info
              Groeten Sensor

Comment

ik heb de lens nu enkele weken op mijn Sony alpha en hier geen problemen te zien, naar mijn mening gewoon een toplens !
                Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Comment

Ik heb de lens sinds een uurtje in bezit en ziet er na een paar shots (op 300mm) veelbelovend uit!( geen donkere foto's dus)
                  En de VC is gewoon te gek voor woorden.
                  Morgen doe ik de grote test.
                  Last edited by sensor; 29 juli 2011, 18:37. Reden: 300mm info
                  Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                    Ik heb de lens sinds een uurtje in bezit en ziet er na een paar shots (op 300mm) veelbelovend uit!( geen donkere foto's dus)
                    En de VC is gewoon te gek voor woorden.
                    Morgen doe ik de grote test.
                    Ja die vc is super.
                    Veel plezier met uw nieuwe lens.

Comment

Working...
                    X