Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles-in-1 lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alles-in-1 lens

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Ze zijn inderdaad niet zo slecht dat ze niet ergens goed voor zijn. Als reislens bijvoorbeeld
    Als all-round wandellens. Een dagje met de kinderen naar een pretpark, naar zee of naar
    de zoo. Ik zeg maar iets.
    Maar precies voor honden in wedstrijden zou ik een iets snellere en lichtsterkere lens wil-
    len hebben. Dat heeft niks met pixel peepen te maken maar inderdaad met omstandighe-
    den. Die zijn niet altijd even goed. Het moet vaak snel gaan. En dat zijn nu net de punten
    waarop een superzoom niet zo bijster goed scoort.
    er zijn zelfs veel beroepsfotografen (pers) die met deze lenzen werken ( gemak)
    en als je ze gaat vergelijken met compact toestel zijn ze supersnel
    TS zegt zelf dat het niet het van het( topkwaliteit 70-200vr II f2.8) moet zijn .
    ik weet nu niet waar en welke wedstrijden de TS bedoeld, maar de meeste hondenwedstrijden die ik ken gaan door in zalen waar er nog redelijk veel licht is.
    en op gebied van snelheid , de 18-200 vr is toch geen dutske he? de 28-300 weet ik niet maar ze zal wel niet veel onderliggen (van canon weet ik het niet)
    ik vind dat er nogal veel zijn hier, die nogal neerbuigend doen tegenover deze lenzen,en dat is nu ook weer niet nodig.
    dat het geen ferrari's zijn da weten we ook maar het zijn nu ook weer geen 2PKkes hegrtz
    bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
      ik vind dat er nogal veel zijn hier, die nogal neerbuigend doen tegenover deze lenzen,en dat is nu ook weer niet nodig.
      Ik doe helemaal niet neerbuigend over die lens. Voor sommige dingen kan en zal ze zelfs
      best nuttig zijn. Maar ik vind het geen lens die geschikt is voor sport. Eender wat voor
      sport, omdat ze gewoon weinig lichtsterk zijn en niet snel.
      Een 18-200 2.8, daar wil ik ook nog wel aan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick71 Bekijk bericht
        Maar onlangs heb ik toch die 28-300 gekocht. 'k was het beu om op citytrip te gaan met 5 lenzen waardoor ik inderdaad nogal wat foto's misliep door niet tijdig te kunnen wisselen (van groothoek naar tele). Ok, je boet in in kwaliteit, maar het gemak voor zoiets is toch wel subliem.
        Tja als ik op citytrip ga heb ik 2 lenzen mee op mijn D80

1. CZ 25mm/2.8 (reportage lens - non-af. belangrijk)
        2. Nikon 50/1.4 (portretlens -af-s)

Meer heb ik niet nodig. Zoomen doe ik met mijn voeten. Nog nooit een foto gemist.

YMMV
        Nerdi

en voor de TS zou ik een top 24-70/2.8 aanbevelen. Alles in één.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

ik volg doudeke hier in, het is wat ts verwacht van het eindresultaat
          is het voor een vakantiealbum, ok, wil je wat meer uit de fotos halen zeg ik nee
          wat mij aangenaam verrast heeft is de 15/85
          voor citytrips een mooi bereik
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Kom kom, er is niets op tegen een DSLR met een 18 - 200 te nemen.
            Heb indertijd met de D50 en 18-200 VR zeer leuke shots gemaakt. Ook met de 40 D met 18 - 2OO IS zeker zeer bevredigende resultaten gehad. Bull**** om te beweren dat iemand die een DSLR met super zoom wil kopen beter af is met een bridgekompaktje. Gaandeweg leer je welke brandpuntsafstanden je nodig hebt, mede de lichtgevoeligheid. En dan ga je ander en beter glas kopen ..... nee ?
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
              Kom kom, er is niets op tegen een DSLR met een 18 - 200 te nemen.
              Heb indertijd met de D50 en 18-200 VR zeer leuke shots gemaakt. Ook met de 40 D met 18 - 2OO IS zeker zeer bevredigende resultaten gehad. Bull**** om te beweren dat iemand die een DSLR met super zoom wil kopen beter af is met een bridgekompaktje. Gaandeweg leer je welke brandpuntsafstanden je nodig hebt, mede de lichtgevoeligheid. En dan ga je ander en beter glas kopen ..... nee ?
              Ik heb dit topic eens nagelezen. En raad eens wat? Er is niemand die beweert dat je
              beter een bridge of compactje kan nemen dan een superzoom. Dat is blijkbaar iets
              waar mensen met een superzoom zélf mee in hun hoofd zitten.
              Had ik niet beter een bridge of compact genomen? Want lenzen wisselen doe ik niet
              graag, en met lenzen zeulen nog minder.
              Superzoom of niet, dat moet iedereen maar voor zichzelf uit maken. Zo'n lens zal ze-
              ker zijn nut hebben, en de één is er tevreden van, en een ander vindt het maar niks.
              Dat is met alles zo. En dat zal altijd wel zo blijven.

Brandpuntafstanden kun je ook leren kennen met een prime. Je leert per slot van re-
              kening niet alleen bij met iets dat alles heeft, maar vaak juist met het niet hebben,
              het ontbreken van iets. Of zoals onze goede vriend Goethe al zei: In der Beschränkung
              zeigt sich erst der Meister...

Comment

Hoi,

Ikzelf heb in het begin de 18-200VR gehad op mijn D90 en was daar tevreden over...gaande weg heb ik ze weg gedaan omdat ik toen ben overgeschakelt op een Tamron 17-50mm2.8f en later nog een 70-300VR...ik moet zeggen en iedereen zal dat beamen dat de beeldkwaliteit beter is....maar met de 18-200VR was die ook niet slecht...
                Ik heb intussen de 16-85VR van nikon gekocht omdat ik zelf vond dat dit de meest gebruikte brandpuntafstand is die ik gebruikte op reis of city-trip enz...de 70-300VR komt er eigenlijk zelden op bij mij....mijn 16-85VR zit er het meeste op nu is echt een veelzijdig lensje en goed scherp. Mijn tamron zet ik er meestal op voor binnen..bv Verjaardagsfeestje enz...omdat dan de lichtsterkte primeert en samen met mijn sb600 is dat een goede combinatie.....ik zou zeggen maak gewoon voor je eigen uit hoeveel mm je nodig hebt en pas daar je lens naar aan....al moet ik zeggen dat mijn 35mm1.8f er ook dikwijls opzit....

grtz

Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik heb dit topic eens nagelezen. En raad eens wat? Er is niemand die beweert dat je
                  beter een bridge of compactje kan nemen dan een superzoom. Dat is blijkbaar iets
                  waar mensen met een superzoom zélf mee in hun hoofd zitten.
                  Had ik niet beter een bridge of compact genomen? Want lenzen wisselen doe ik niet
                  graag, en met lenzen zeulen nog minder.
                  Superzoom of niet, dat moet iedereen maar voor zichzelf uit maken. Zo'n lens zal ze-
                  ker zijn nut hebben, en de één is er tevreden van, en een ander vindt het maar niks.
                  Dat is met alles zo. En dat zal altijd wel zo blijven.

Brandpuntafstanden kun je ook leren kennen met een prime. Je leert per slot van re-
                  kening niet alleen bij met iets dat alles heeft, maar vaak juist met het niet hebben,
                  het ontbreken van iets. Of zoals onze goede vriend Goethe al zei: In der Beschränkung
                  zeigt sich erst der Meister...
                  Jewel , de eerste reactie van "iemand" was - koop geen DSLR -
                  Je hebt natuurlijk ook gelijk met de primes, ben indertijd ook zo moeten beginnen met mijn spotmatic.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Groot voordeel van die zooms is dat je niet telkens je lens hoeft veranderen waardoor je beelden kunt missen en je je hebt ook geen gezeul met lenzen, wat ontzettend vervelend kan zijn, zekers op reis.

daar is momenteel een zeer goed 18-200mm objectief op de markt met name de Sony E 18-200mm f/3.5-6.3 OSS (Sony NEX)
                    dit objectief is niet goedkoop maar is van veel betere kwaliteit dan de klassieke merklenskes in dit zoomgebied. Deze lens is bruikbaar op de sony NEX3 en NEX5, zeer compacte toestellen uiterst geschikt voor op reis. Deze lens is momenteel ook een van de weinige geschikt om te filmen (video) en wordt ook in kit meegeleverd met professionele videocamera's.
                    (voorbeeld objectief op videocam

http://www.youtube.com/watch?v=0S7AY...yer_detailpage )

Dit objectief op de nex-toestellen biedt zeer goede beeldkwaliteit en geeft veel DSLR's het nakijken. Wordt ook in kit verkocht met nex3 en nex5. je kunt met die nexen ook video opnames maken

objectief op nex toestel

Een andere aanrader is de Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM, is geschikt voor klassieke DLSR's en ook voor de meer geavanceerde en compactere SLT toestellen
                    zoals de sony a33 en a55

kijk verder ook eens naar panasonic/olympus micro 4/3 systemen
                    hebben compacte toestellen en hun objectieven zijn compacter (crop factor 2) maar meestal van zeer hoge kwaliteit.

bvb een objectief met brandpuntafstand 50mm fungeert op een ful frame DSLR als 50mm op APS als 75mm en op m4/3 als 100mm. Dwz zeggen dat men de m 4/3 objectieven veel compacter kan bouwen voor zelfde bereik.

bvb een uitstekend toestel is de panasonic DMC-GH2, niet goedkoop maar minstens evengoed als beste DSLR, maar bekijk de andere 4/3 modellen ook eens.

dan heb je nog de all in one toestellen, die technologie is zodanig geëvolueerd dat je ze best naast DSLR's van een paar jaar terug kunt plaatsen. (backlitted sensor technologie)

Fuji Finepix HS20 en sony DSC HX100

Comment

Als je met zo'n lens eens binnen een foto wil nemen, van een kerk of een schilderij, ben je wel goed geschoren omdat het helemaal niet lichtsterk is !
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Als je met zo'n lens eens binnen een foto wil nemen, van een kerk of een schilderij, ben je wel goed geschoren omdat het helemaal niet lichtsterk is !
                        Daarvoor steek in een minolta AF 50mm 1.7 in mijn broekzak
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          allez makker, heb al verschillende opnames gemaakt in heel donkere omgeving met zulke objectief, je moet moderne hedendaagse toestellen gebruiken he, geen oude rommel of toestellen met technologie van in de jaren stillekes !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            allez makker, heb al verschillende opnames gemaakt in heel donkere omgeving met zulke objectief, je moet moderne hedendaagse toestellen gebruiken he, geen oude rommel of toestellen met technologie van in de jaren stillekes !
                            Echt waar? Laat eens wat zien dan....
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik denk dat jullie wat zaken over het hoofd zien. Het grootste voordeel van een zoom is de variabele beeldhoek. Maar die kan je makkelijk uitsnijden op pc.

Naast beeldhoek, houd vooral rekening met:
                              a) minimale focusafstand (hoe kleiner, hoe veelzijdiger de lens)
                              b) lichtsterkte (combinatie van maximaal diafragma en beeldstabilisatie)

Uit ervaring kan ik één tip geven: als je een zoom koopt, kies er een zodat je niet moet wisselen. Als je moet wisselen, is het nut van een zoom meteen teniet gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                                Uit ervaring kan ik één tip geven: als je een zoom koopt, kies er een zodat je niet moet wisselen. Als je moet wisselen, is het nut van een zoom meteen teniet gedaan.
                                Jouw ervaring staat diametraal op de definitie van een DSLR, een toestel waarvan het voordeel is dat je lenzen kan wisselen.
                                Je bewering dat je de variabele beeldhoek kan uitsnijden heeft ook veel beperkingen. Ik durf dan ook je ervaring in twijfel trekken.

Comment

Working...
                                X