Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles-in-1 lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alles-in-1 lens

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht

Uit ervaring kan ik één tip geven: als je een zoom koopt, kies er een zodat je niet moet wisselen. Als je moet wisselen, is het nut van een zoom meteen teniet gedaan.
    Flauwekul.
    Er is een breed scala van mogelijke objectieven die gaat van weinig bereik/meerdere zooms tot groot bereik/ weinig zooms.

Wat moet de TS met absolutistische uitspraken.....
    Last edited by LesC; 4 april 2011, 12:12. Reden: Quote verbeterd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Flauwekul.
      Er is een breed scala van mogelijke objectieven die gaat van weinig bereik/meerdere zooms tot groot bereik/ weinig zooms.
      Feit blijft dat een zoom maar één voordeel heeft ten koste van meerdere nadelen. Als je toch moet wisselen, draai er dan een lens op met groot gat.

Jouw ervaring staat diametraal op de definitie van een DSLR, een toestel waarvan het voordeel is dat je lenzen kan wisselen.
      Dan moet de TS geen dslr kiezen.
      Last edited by Hocus Focus; 4 april 2011, 09:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht

Dan moet de TS geen dslr kiezen.
        Dat klopt als een zwerende vinger, er zijn wel meer mensen die zich door de reclame laten vangen en het verkeerde toestel kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Dat klopt als een zwerende vinger, er zijn wel meer mensen die zich door de reclame laten vangen en het verkeerde toestel kiezen.
          Ja, ik denk dat mijn definitie van "alles-in-1" anders is dan "super-zoom".
          Alles-in-1 betekent voor mij een breed toepassingsgebied hebben, en daarvoor is beeldhoek niet de beslissende factor. Wat wel telt is zowel bij korte als bij lange sluitertijd kunnen trekken, zowel veraf als dichtbij, bij veel en weinig licht enz. Daarom dat ik de 100/2.8 macro IS een veelzijdige lens vind. Niet dat je er alles mee kunt trekken, maar wel veel, en zeker meer dan met een super-zoom. De scherpstelafstand en scherpte-diepte geven mij meer werkruimte dan een variabele beeldhoek (die kun je zelf varieren).
          Last edited by Hocus Focus; 4 april 2011, 10:07.

Comment

t Belangrijkste in de fotografie is de juiste positie en timing. Veel mensen met een zoomlens worden lui en gaan niet dicht genoeg bij het onderwerp.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Of zijn bang van de weigerachtige houding van de mensen!

Comment

Working...
              X