Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles-in-1 lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alles-in-1 lens

Ik kan me voorstellen dat als fotografie je passie is, je ook ver gaat in aankoop van materiaal.

Mijn passie (en ik ben fanatiek) zijn honden. Mijn hond krijgt overal voorrang. Ik rij graag anderhalf uur voor een wedstrijd en betaal het wedstrijdgeld met plezier. De hond gaat ook overal mee, maar wordt niet verwend hoor
    Het doel van mijn fototoestel is dus: leuke herinneringen.

Voor mijn beroep kan het beste dan weer niet goed genoeg zijn, ik ben grafisch ontwerper en heb me onlangs een 27" iMac gekocht. Een beest van een scherm, maar ik heb het wel echt nodig voor mijn werk dus heb ik er de centen graag voor over.

Dat is het kleine nuanceverschil dat ik wou duidelijk maken...

Comment

ga voor een D90 en een sigma 50-150 f2.8 (straks komt de OS, met beeldstabilistatie, en dan zit je echt wel goed)
      en eventueel een tamron 17-50 f2.8, mooie set voor niet al te veel geld en je zal al een eind ver komen.

75% van de tijd zal die 50-150 erop staan!
      als't past ga voor een 70-200 (liefst nikon, VRI -2dehands- of de nief VR2)
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erinyes Bekijk bericht
        wil je haarscherpe kwaliteit, dan moet je bereid zijn verschillende lenzen mee te nemen...
        Met één lens kan je makkelijk zat super-scherpe foto's nemen. Alles wat je hoeft te doen,
        is je zoom-verlangen wat te temperen. Om dat te doen neem je het beste een lens zonder
        zoom. Je loopt dan maar wat meer op en af. Van je hond kan je met een 85 1.8 prachtige
        foto's maken. Je hebt er zelfs niet al te veel licht voor nodig. En duur is ze ook al niet.
        Bovendien kan je de bedenking maken dat één prima foto meer waard is dan 100 lukrake
        shots.

Comment

Is er een lens die aan alle voorwaarden voldoet?
          Nee, helaas is die er niet. Als je een spiegelreflex koopt, koop je die doorgaans ook nét omdat die de mogelijkheid heeft om lenzen te wisselen.

Of moet ik noodgedwongen meerdere lenzen overwegen?
          Lenzen wisselen is niet zo'n opgave als je misschien wel zou denken. In het begin lijkt het misschien wel wat omslachtiger maar eens je het gewoon bent, let je daar zelfs niet meer op.

Kan een kitlens of beter toch investeren meteen in een goeie lens
          Als beginner zou ik in jouw geval opteren voor of de combi:
          Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
          Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

of Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS Lens

Beide opties zijn betaalbaar en voor een beginnend fotograaf volstaan die ruimschoots.

Het is niet het toestel dat de foto's trekt, maar de fotograaf! Sommige durven dat al eens te vergeten.
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
            .........

Het is niet het toestel dat de foto's trekt, maar de fotograaf! Sommige durven dat al eens te vergeten.
            zonder toestel geen foto,s)(.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Die superzooms worden inderdaad door de meesten direct afgekeurd. Is ook een beetje logisch gezien het hier een forum is dat alleen over fotografie gaat. Dus de meeste leden hier zijn passioneel bezig met fotografie.

Ikzelf fotografeer al relatief lang (eerste reflex in 1983), en koop ook meestal zeer kwalitatieve lenzen (genre 2.8).
              Maar onlangs heb ik toch die 28-300 gekocht. 'k was het beu om op citytrip te gaan met 5 lenzen waardoor ik inderdaad nogal wat foto's misliep door niet tijdig te kunnen wisselen (van groothoek naar tele). Ok, je boet in in kwaliteit, maar het gemak voor zoiets is toch wel subliem.
              Nu gebruik is allen die 10-24 (niet de lichtsterkste, maar wel 10 mm) en die 28-300. Met een heuptasje kan ik al mijn materiaal meenemen.
              En als ik macro's of natuur ga fotograferen kan ik inderdaad terug mijn kwalitatieve lensen meenemen.

Dus als je denkt dat je liever een allinone lens nodig hebt, koop er dan eentje. De kwaliteit is inderdaad niet subliem, maar wel het gemak.

Vraag je ook af wat je met je beelden gaat doen. Het verschil inkwaliteit van je foto ga je zeer goed zien op een 40*50 (of 40*60), ten opzichte van een 10*15 (=2,16 miljoen pixels nodig) of een TV met resolutie 1920*1080 (2 miljoen pixels nodig).

Comment

1 woord OSX

al jaren geen gebruik meer van Windows en geloof me geen seconde spijt van gehad
                "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

Canon 5D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinivolmi Bekijk bericht
                  1 woord OSX

al jaren geen gebruik meer van Windows en geloof me geen seconde spijt van gehad
                  Staat je reaguursel op de goede plek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick71 Bekijk bericht
                    Maar onlangs heb ik toch die 28-300 gekocht. 'k was het beu om op citytrip te gaan met 5 lenzen waardoor ik inderdaad nogal wat foto's misliep door niet tijdig te kunnen wisselen (van groothoek naar tele). Ok, je boet in in kwaliteit, maar het gemak voor zoiets is toch wel subliem.
                    Dat snijdt absoluut geen hout.
                    Met een 10-24- en 28-300 moet je van groothoek naar tele wisselen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinivolmi Bekijk bericht
                      1 woord OSX

Dat hoeft ook niet want Windows kan je ook na jaren zo weer gaan gebruiken zonder probleem.

Was getekend : de antimerkenbasher.

Comment

Dat snijdt absoluut geen hout.
                        Met een 10-24- en 28-300 moet je van groothoek naar tele wisselen .
                        Dit zijn maar 2 lenzen en inderdaad je moet wisselen.
                        Als je anders met een 24, 35, 50, 70-200 en eventueel een 300 moet rondlopen, dan scheelt dat toch enorm veel.
                        En ja de 70-200 en 300 zijn 2.8 lenzen. Dus qua gewicht scheelt dat ernorm veel.

En die 300 vond ik persoonlijk belangrijk om soms op een eenvoudige manier mensen te kunnen fotograferen, dus dat is de reden om niet te kiezen voor de 18-200. Meestal zit die 28-300 erop, wat een enorm bereik is. Het enige dat je mist is de groothoek.

Comment

je hoeft niet altijd lenzen te wisselen , je kan ook één lens met een bepaald doel er opzetten .Ik heb vorige week in de zoo iemand gezien met een Nikon met 400mm F2,8 .Een fantastische lens maar dan zit je ook niet te wisselen( is met dit formaat echt niet handig) .Dan ben je op zoek naar de compositie die past in de opstelling .Deze lens deed mij watertanden tot ik de prijs zak en het was over.

Comment

Dag,

anderhalf jaar geleden startte ik met een canon 500D en een 18-200 Sigma. Dit laatste omdat ik het niet zag zitten om telkens lenzen te wisselen, en met in het achterhoofd : ik fotografeer eerst wat, volg cursus, en zie dan wel wat ik meest gebruik.
                            Na 6 maand kocht ik een canon 50mm 1.4 erbij. Supergoeie lens, geen vergelijk qua scherpte met die 18-200. Ben intussen aan het kijken naar een nieuwe lens en weet nu dat lichtsterkte een zeer belangrijk aandachtspunt is. Dat maakt voor mij echt het verschil.
                            Is die 18-200 slecht: neen, goed om te proberen wat je voorkeuren zijn, ik denk dat ik ze voorlopig vooral nog zal gebruiken als "reislens" (ne mens mag toch al eens lui zijn). Maar voor mijn foto-opdrachten van de cursus is ze echt te beperkt, en na al die lessen is mijn oog wat gefocust op scherpte, en dat mis ik echt bij die sigma 18-200 (zelfs met stabilisatie). En dat wisselen van lenzen, of enkele stapjes voor- of achteruit is echt geen probleem als je nadien foto's hebt waar je echt content mee bent!

Comment

men moet nu ook weer niet overdrijven he
                              die super zooms zoals een 18-200 of 28-300 (nikon of canon ) zijn nu ook niet zo slecht he
                              ik denk voor wat de topic starter wil , zelfs meer dan voldoende
                              ik denk er zelf ook over om mij een 28-300 nikon te kopen als reislens voor op d700
                              de ts is geen pixel peeper en voor wat hij ze wil gebruiken , foto's van hond in wedstrijden zal die zekers nutig zijn en zekers 200% beter dan een compacteken (snelheid van scherpstellen)
                              ik zou zeggen koop u er gerust eentje je zal er geen spijt van hebben
                              en veel plezier er mee
                              grtz tweetty
                              bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                                ik denk er zelf ook over om mij een 28-300 nikon te kopen als
                                reislens voor op d700 de ts is geen pixel peeper en voor wat hij ze wil gebruiken , foto's
                                van hond in wedstrijden zal die zekers nutig zijn en zekers 200% beter dan een compact
                                (snelheid van scherpstellen) ik zou zeggen koop u er gerust eentje je zal er geen spijt van
                                hebben en veel plezier er mee
                                Ze zijn inderdaad niet zo slecht dat ze niet ergens goed voor zijn. Als reislens bijvoorbeeld
                                Als all-round wandellens. Een dagje met de kinderen naar een pretpark, naar zee of naar
                                de zoo. Ik zeg maar iets.
                                Maar precies voor honden in wedstrijden zou ik een iets snellere en lichtsterkere lens wil-
                                len hebben. Dat heeft niks met pixel peepen te maken maar inderdaad met omstandighe-
                                den. Die zijn niet altijd even goed. Het moet vaak snel gaan. En dat zijn nu net de punten
                                waarop een superzoom niet zo bijster goed scoort.

Comment

Working...
                                X