Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor Concerten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor Concerten.

De 1D MIII gebruik ik niet graag boven Iso 2500. De 5D MII zou zelfs op Iso 3200 nog goeie beelden opleveren.

t Verschil in autofocus, zeker in donkere omstandigheden vind ik echter belangrijker en daar is de 1D MIII in t voordeel.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      De 1D MIII gebruik ik niet graag boven Iso 2500. De 5D MII zou zelfs op Iso 3200 nog goeie beelden opleveren.
      Ik gebruik ISO 3200 het meest (tenzij in grote venues waar ze voldoende licht gebruiken. Kleinere zalen en 'duistere' groepen zijn er echter in overvloed. Dus ISO 3200 kunnen gebruiken is een plus. En die AF? Bwaa... ik gebruik meestal centraal focuspunt en
      bij slechtere lichtomstandigheden al helemaal (met assist points). Dat voldoet voor mij mits in donkere omstandigheden soms mikken op contrastrijke achtergrond. Een 1DIII of 7D doet het blijkbaar beter, al is het bij heel weinig licht dan weer net anders volgens een test (van statisch materiaal). Denk dat de 7D beter is bij bewegende artiesten, maar bij heel weinig licht en statische artiesten (solo piano bvb.) haalt de 5DII de bovenhand. Vergelijkende test zat te vinden als je googlet op 5DII vs 7D.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oh, ik ben verkeerd begrepen denk ik...
        Ik bedoelde 't verschil tussen de MkII en de MkIII in hoge ISO.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Nu ja, misschien moet ik gewoon wachten op de 5DmkIII, maar ben bang dat ik tegen dan dat geld niet ga hebben en dan pak ik liever één van de huidige (top)-modellen aangevuld met een goede lens.

Het zal dus gaan tussen de 1DIII of de 5DmkII,...

Is de AF bij donkere ruimtes van de 5DmkII echt zo slecht of is dat te relativeren?

Als het over die 70-200 gaat dan ga ik voor 2.8. IS is voor mij geen prioriteit, denk dat het ook niet echt nodig is.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
            Nu ja, misschien moet ik gewoon wachten op de 5DmkIII, maar ben bang dat ik tegen dan dat geld niet ga hebben en dan pak ik liever één van de huidige (top)-modellen aangevuld met een goede lens.

Is de AF bij donkere ruimtes van de 5DmkII echt zo slecht of is dat te relativeren?

Als het over die 70-200 gaat dan ga ik voor 2.8. IS is voor mij geen prioriteit, denk dat het ook niet echt nodig is.
            Als je wacht tot de 5d mk III enkele maanden uit, ga je zeker een goede 5d mk II 2e hands op de kop kunnen tikken.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht

Ik vind dat de 5D MII het soms laat afweten, maar ik doen dan ook heel donkere concerten. Anderen vinden dan weer dat het meevalt.

IS op de 70-200 maakt wel een stop verschil, dus kan je bv een foto op 1/50e sec maken ipv 1/100e ... Niet besparen op lenzen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neildewe
                Vind ik zoals eerder gepost dus niet.
                Oorspronkelijk geplaatst door johandeman
                Anderen vinden dan weer dat het meevalt.
                Waaronder ondergetekende.
                Effe uit de losse pols een paar aangeklikt waar ik van weet dat het licht slecht was.

Camera: Canon
                Model: Canon EOS 5D Mark II
                ISO: 25600
                Belichting: 1/60 sec.
                Diafragma: 2.8
                Brandpuntsafstand: 150mm

Camera: Canon
                Model: Canon EOS 5D Mark II
                ISO: 5000
                Belichting: 1/500 sec. => was nodig om die punker te bevriezen, stond in knalrood licht ook.
                Diafragma: 2.8
                Brandpuntsafstand: 90mm

Camera Canon EOS 5D Mark II
                Exposure 0.013 sec (1/80)
                Aperture f/2.8
                Focal Length 155 mm
                ISO Speed 3200
                Exposure Bias -2/3 EV

Kan nog een tijdje doorgaan, ook op ISO 6400 (da zijn de echte donkere op die eerste 25600 na). Lukt toch...
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Ik vind ook dat de 5D MII minder ruis heeft op hoge Iso dan de 1D MIII en da's objectief ook wel zo, maar ik vind de autofocus niet goed genoeg.

Conclusie : 5D MII voor stilstaande artiesten, 1D MIII voor beweeglijke artiesten.

Als er echt te weinig licht is, steek ik wel de 50 mm f 1.4 of 135 mm f 2.

Comment

Working...
                  X