Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor Concerten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor Concerten.

Zo zie je maar aan de laatste reacties dat de één weer voor die 1D gaat en de andere voor de 5D. Keuzes keuzes,... :-)

@ Johan, bij je foto's van Diablo: sta ik op de 8ste foto (blauw hemdje aan en objectief bijna aan het opeten). :-)
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Aangenaam :-). Ik kon niet lang blijven want ik moest om 22 u op t werk zijn zo'n 30 km verder...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Een 'huisstijl' vind ik persoonlijk ook maar flauwekul. Als je naar Indiestyle ziet, daar heeft iedere fotograaf wel een eigen stijl. Ik hou wel van warme kleuren, en GoDi houdt dan weer van zwart-wit. En de foto's van Xavier zijn dan weer altijd superscherp en heel helder, zelfs als er weinig licht was.

Enkel een 24-70 willen/mogen gebruiken terwijl een 100 mm of 135 mm of 70-200 mm ms beter zou passen op dat moment, vind ik ook maar 'raar'.
        Da's ook een beetje "Indie" hé: ieder zijn ding.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Ik lijk toch meer en meer gewonnen te zijn voor de 70-200 2.8,

1 voor de vrij goede reputatie
          2 voor het bereik dat ik dan heb

Is het verschil tussen I & II eigenlijk heel groot, naar de prijs ook?
          EMBLEMATA.BE

Comment

En ivm de upgrade van je body : ms vind je wel een 50D 2e hands voor 500 euro, of een 5D 2e hands ...

Comment

En ivm de upgrade van je body : ms vind je wel een 50D 2e hands voor 500 euro, of een 5D 2e hands ...
              Goh, de upgrade van 40D naar 50D is in mijn ogen een minieme opstap die het niet waard is.

Ik blijf kijken naar de 7D of 5DmkII,... Ik weet niet of de 1DmkII een optie is.

Voor mij gaat het voornamelijk bij zowel lens als body dat hij over een snel scherpstelvermogen beschikt en mooie beelden kan afleveren bij hogere iso.

Ik ben voornamelijk bezig met concerten (+ evenementen) dus wil ik een mooi en goed lichtbereik.

Ik zie trouwens dat hier op het forum een 70-200 2.8 te koop staat. Ik geloof versie I.... en dit voor €750. Is dit de moeite, en zo ja of nee, waar moet ik op letten?
              EMBLEMATA.BE

Comment

Ik vind 750 iets teveel, anders had ik 'm zelf wel al gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Ik vind 750 iets teveel, anders had ik 'm zelf wel al gekocht.
                  Die van concertfoto? Staat 1450 VP. Altijd binnen gebruikt... slechts drie keer bier over gegooid.... LOL.
                  Neen, mag best een goede lens zijn maar de mark II kost amper meer voor een nieuwe.
                  www.musicinframe.be

Comment

Ja, maar iemand verkoopt ook zijn 70-200 voor 750.
                    EMBLEMATA.BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                      Ja, maar iemand verkoopt ook zijn 70-200 voor 750.
                      niet gezien... maar euh... een 2.8 IS? Of een 4.0 of eentje zonder IS?
                      www.musicinframe.be

Comment

Zoals hij zelf zegt

Ik zie trouwens dat hier op het forum een 70-200 2.8 te koop staat. Ik geloof versie I.... en dit voor €750.

2.8 zonder IS dus :-)

Comment

Goh, de upgrade van 40D naar 50D is in mijn ogen een minieme opstap die het niet waard is.

Ik blijf kijken naar de 7D of 5DmkII,... Ik weet niet of de 1DmkII een optie is.

Voor mij gaat het voornamelijk bij zowel lens als body dat hij over een snel scherpstelvermogen beschikt en mooie beelden kan afleveren bij hogere iso.

Ik ben voornamelijk bezig met concerten (+ evenementen) dus wil ik een mooi en goed lichtbereik.

Ik zie trouwens dat hier op het forum een 70-200 2.8 te koop staat. Ik geloof versie I.... en dit voor €750. Is dit de moeite, en zo ja of nee, waar moet ik op letten?
                          Ik heb de 1D Mark II, 2de hands gekocht dik een half jaar terug, en ik ben er over de hele lijn heel tevreden over. Zelfs de "mààr 8 megapixels" storen me hoegenaamd niet.
                          Alleen... wanneer ik hoger moet gaan in de ISO, dan zijn de resultaten teleurstellend vind ik. Misschien waren de resultaten bij de introductie van het toestel, nu zo'n 7 jaar geleden, wel een hele vooruitgang in vergelijking met wat er tot dan toe op de markt was, maar vergeleken met de resultaten van de huidige camera's (zelfs de minder dure modellen) is het teleurstellend.

Mijn conclusie is dus: ga voor een 7D of de 5D Mark II. Als het vooral om concerten te doen is, dan weet ik niet of die 7D veel voordelen biedt t.o.v. de 5D Mark II. Voor sport zou ik die 7D kiezen, voor concerten misschien die 5D.

Qua lens voor concerten kan de 135mm f/2L USM wel tellen denk ik (2de hands te vinden voor 750 à 850€)

mvg,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik ben heel tevreden van mijn 1D MIII en laat mijn 5D MII dikwijls zelfs thuis voor concerten.

Comment

Ik ben heel tevreden van mijn 1D MIII en laat mijn 5D MII dikwijls zelfs thuis voor concerten.
                              Johan, ik had het wel over een 1D Mk II, en niet over de III die jij hebt, hé
                              Het verschil in prijs is ook vrij groot 2de hands.

Is het verschil in kwaliteit op hoge ISO veel beter? Daar ben ik wel 's benieuwd naar.

greetz,
                              Bart
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                                Johan, ik had het wel over een 1D Mk II, en niet over de III die jij hebt, hé
                                Het verschil in prijs is ook vrij groot 2de hands.

Is het verschil in kwaliteit op hoge ISO veel beter? Daar ben ik wel 's benieuwd naar.

greetz,
                                Bart
                                Het verschil op hoge iso tussen de 1D MKIII en de 5D MKII is toch vrij groot.
                                Daarom gebruik ik zelf veel liever de 5D MK II voor concertfotografie. De 1D MKIII levert nog wel bruikbare beelden af op iso 3200, maar bij de 5D MKII zien die er toch een stuk beter uit.
                                De lichtmeting van de 1D MKIII doet het wel beter bij concertfotografie.

Zo lang je naar de foto kijkt, en niet naar de pixels, dan kan je met de meeste huidige camera's de iso heel hoog zetten zonder dat de ruis storend wordt.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X