Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen

Hallo
    Ik sta op het punt om een canon 50D te kopen,op mijn oud toestel canon 400d staat een 18-270 tamron lens.Nu twijfel ik over de keuze van een nieuwe lens,een 18/135 of 18/200 van canon.
    Hartelijk dank voor de reacties.

Re: lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door hoedy Bekijk bericht
    Hallo
    Ik sta op het punt om een canon 50D te kopen,op mijn oud toestel canon 400d staat een 18-270 tamron lens.
    past die Tamron dan niet op die 50D.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In het algemeen is het zo dat hoe groter het zoombereik is hoe meer concessies aan de optische kwaliteit gedaan worden. De 18-135 is beter dan de 18-200 van Canon. De Canon 16-85 is nog weer beter. Welke kwaliteit wil je eigenlijk?

Je zou eens foto's die je gemaakt hebt analyseren. Via de Exif gegevens kan je zien bij welke brandpuntafstand jij de foto's gemaakt hebt. Als blijkt dat je alles in de buurt van de 200 mm maakt dan is een 18-135 mm geen gelukkige keuze.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hoedy Bekijk bericht
        Hallo
        Ik sta op het punt om een canon 50D te kopen,op mijn oud toestel canon 400d staat een 18-270 tamron lens.Nu twijfel ik over de keuze van een nieuwe lens,een 18/135 of 18/200 van canon.
        Hartelijk dank voor de reacties.
        Als je tervreden was met de beeldkwaliteit en/of andere eigenschappen van de 18-270 zou ik geen andere superzoom kopen, snijdt geen hout.

Comment

Een andere superzoom zou ik ook niet kopen. Tenzij niet tevreden. Of misschien met de
          50D niet meer, van wie er toch velen verkondigen dat die goed glas nodig heeft. Wil je
          het echt perfect doen: koop dan de 17-55 2.8 en de 70-200 2.8. Dat kost je wel wat geld,
          maar je zal er ook heel erg tevreden van zijn.

Comment

zou ik ook niet doen. De canon 18-200 is een perfecte all-round lens voor als je er maar ééntje wil meenemen, maar heeft inderdaad niet de kwaliteit van een 'kortere' zoom.
            ik zou inderdaad eens bij jezelf nagaan wat je voorkeur is (tele, groothoek, ...) en een objectief kopen dat daarbij aansluit. Of een lichtsterke prime, want ik veronderstel dat die 18-270 niet echt een snelle lens is.

Ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Working...
            X