Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade doen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: upgrade doen

Buiten met mijn NEX heb ik nog nooit een deftige portretfoto gemaakt, dat interesseert mij ook nauwelijks . Je fotografeert zelf wat je wil hé .

@ Alex: goh, must voor elke fotograaf...Dat beweren er hier (en elders op het internet) veel ook over een 70-200 f/2.8 .

Om maar te zeggen...denk zelf ook na over wat je wil fotograferen (welke brandpuntsafstanden je denkt nodig te hebben). Anders had ik hier al vijf 70-200s en tien UWAs liggen, bij wijze van spreken .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zo heb ik geen enkele lens die als "must "te boek staat.
      Je mag dat helemaal zelf bepalen gelukkig.....

Comment

Beste,

Misschien ook nog even vermelden dat een snelle AF toch ook van enig belang kan zijn. Aangezien mijn Tamron 18-200mm, best een goede lens is maar nogal een trage AF lijkt te hebben, ben ik geneigd te gaan voor Sigma. Echter heb ik ondertussen gelezen dat de Sigma's een net iets minder kwaliteit van foto's zou alfleveren. Kopt deze stelling ?

Wat denken jullie overigens over de Sony CZ 16-80mm.
        Vooral het feit dat deze lens toch de lichtsterkte mist maar wel het dubbele kost van de Sigma/Tamron, lijkt mij onlogisch.
        Naast de 'professionele' reviews zijn hierover echter weinig gebruikerservaringen te vinden.
        Gaan jullie akkoord met de veelgehoorde stelling, merkeigen lenzen zijn het best of geldt dit enkel voor de Nikons en Canons.

Ps : hebben jullie weet van sites waar ik effectieve fotovergelijkingen kan vinden.

Met vriendelijke groet
        Geert
        Last edited by loner; 19 februari 2011, 18:20.

Comment

Ja, ik ben iemand die zweert bij merkeigen producten Dat wil niet zeggen dat andere slecht zijn, maar dan heb je alleszins geen verrassingen zoals Sigma-lenzen die niet meer werken op de nieuwste Sony's. Overigens is er al veel geschreven over de manke kwaliteitescontrole bij Sigma: schitterende lenzen in het gamma, maar blijkbaar loopt het toch vaak mis. En ja, ook dat kost geld. (De 'look' trouwens ook, niet dat dat het belangrijkste is ) Daarenboven hebben producten uit hetzelfde gamma nog het voordeel van vertrouwdheid in gebruik, uitwisselbaarheid onderdelen, kleurenweergave...
          Tamron heeft lenzen die optisch quasi identiek zijn aan sommige Sony's maar toch presteren die Sony's net iets beter (en voelen ze degelijker aan qua bouw).

Over de CZ 16-80 zul je niet veel slechte commentaren vinden: die presteert schitterend over een ruim bereik (5x zoom !). Op die lichtsterkte moet je je ook niet blind staren: in het bereik van een Tamron/Sigma 17-50 F2.8 praten we over 2/3 tot 1 stop verlies. De vraag is trouwens of die 'lichtsterke' lenzen volopen optimaal presteren; de CZ naar mijn aanvoelen wel.
          De CZ heeft geen eigen focusmotor, maar eigenlijk heb ik die nog nooit gemist.

Als het lichsterk moet zijn ben ik eerder geneigd een prime te kiezen en dan bij voorkeur een F1.8 of 1.4 wat nog een verviervoudiging van de hoeveelheid licht geeft tov die lichtsterke zoomlenzen.
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loner Bekijk bericht
            Ps : hebben jullie weet van sites waar ik effectieve fotovergelijkingen kan vinden.
            Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.

Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
            X