Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betere lens gezocht!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betere lens gezocht!

Ik heb een Canon EOS 450 D, dit is geen professioneel toestel maar ik ben er best tevreden over. Bij dit toestel zit er een kitlens: 18 - 55 IS 3,5/5,6. Ik ben op zoek naar een betere lens en ik zet mijn gedachten op een SIGMA 2,8-4/17-70 DC MACRO OS HSM. Vooral de maximum diafragma-opening interesseert mij. Zullen mijn foto's beter en scherper zijn dan mijn kitlens of is dit weggegooid geld? Wat denken jullie, heeft iemand ervaring?

Alvast bedankt!
    Dieter

Re: Betere lens gezocht!

http://www.photozone.de/canon-eos/51...osapsc?start=1

"The Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 HSM OS DC remains a fairly obvious candidate for budget oriented consumers. It may not reach stellar performance levels but the resolution figures are generally very decent.
    ...
    this new version features an improved AF motor ("hypersonic" vs micro-motor) and there's naturally the highly efficient OS - Sigma's optical image stabilizer - which is just as efficient as Canon's IS. The build quality of the lens is pretty impressive for a lens in this class and a nice contrast compared to the average plastic bomber here. The pricing of the Sigma lens is, as usual, highly competitive especially when taking the relatively large max. aperture in account."

http://www.lenstip.com/223.1-Lens_re...roduction.html

"a very interesting option for everybody who thinks about changing his/her cheap kit lens for something better. ...
    To sum up the Sigma 17-70 mm OS HSM seems to be a very good solution for every amateur photographer who owns an APS-C/DX class sensor reflex camera."

http://www.slrgear.com/reviews/showp...p/product/1311

"Conclusion
    Given the price point and intended market, the Sigma 17-70mm ƒ/2.8-4 OS performed quite well. Good performance for sharpness, excellent resistance to chromatic aberration, low corner shading - the lens has test results which commend it. Many users may be tempted in by the ''faster'' aperture performance offered by the lens - ƒ/2.8-4 versus ƒ/3.5-5.6 of most kit lenses - though at 50mm and longer, they may find that they must stop down to achieve the sharpest images."
    Last edited by K-2; 28 januari 2011, 01:02.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De Sigma heeft in ider geval een groot voordeel ten opzichte van de kitlens in het wat uitgegreidere zoombereik. Op een crop camera is 55 mm wat krap om te gebruiken als portretlens terwijl 70 mm in veel gevallen ideaal is.

De Sigma blijft natuurlijk wel een consumentenobjectief en je zal, om de hoogste prestaties er uit te halen, 1 of 2 stoppen moeten diafragmeren. Spelen met scherptediepte valt dan weer niet mee!

Heb je wel eens gedacht om je kitlens aan te vullen met een 85 mm/1.8 of een 100 mm/2.0? Deze zijn ook wel gebruikt te koop. Wil je spelen met scherptediepte dan zijn dat ideale objectieven.

Voordat ik overstapte naar full frame had ik een Canon 17-55/2.8 met een Canon 100 mm/2.0. Dat was een combinatie die me heel goed beviel.

Ook zou je kunnen denken aan de Canon 60 mm/2.8 macro. Deze heb ik nog steeds. Zowel in te zetten als portretlens en als macro lens. Deze tekent loeischerp bij 2.8. Dit objectiefje is superieur aan de kitlens en aan de genoemde Sigma.

En, om het ingewikkeld te maken, Sigma levert een heel mooie 70 mm/2.8 macro. Optisch gezien heel mooi, de AF is wat minder vergeleken met de Canon.

Scces met je keuze.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Dieter,

Ik ben zelf onlangs overgestapt van de Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 II USM op een Tamron AF 28-75mm f/2.8 SP XR Di LD. Voor gebruik op een crop-camera krijgt deze zeer goede kritieken. Ik kan ze alleen maar bevestigen: het verschil met mijn oude lens is erg groot. Ook het vaste maximumdiafragma is heel zeker een pluspunt.
        Ik ben gegaan voor de 28-75 omdat ik voor het breedhoekbereik al een goede lens heb.
        De Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD zou minstens even goed zijn.
        Dit vind ik een interessante site voor lensbeoordelingen: http://www.photozone.de.
        Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

kijk eens naar de 17-50 van Tamron. Die heeft f/2.8 over het hele bereik en is scherp, contrastrijk en heel mooi van kleur en stevig van bouw. Zoombereik is niet groter dan wat je al hebt, maar de lens zal je wat meer details geven en lichtsterkte is altijd meegenomen.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Die Sigma heeft een paar voordeeltjes, maar geen opties veel betere prestaties.

Comment

Probeer ook zeker de tamron 17-50 2.8 te overwegen. Ik ben daar zeer tevreden over op mijn 400 D.

Comment

Ga voor de Sigma 17-50/2.8, super lens en zelfs beter dan Nikon/Canon variant.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Ga voor de Sigma 17-50/2.8, super lens en zelfs beter dan Nikon/Canon variant.
                  Nu ja, dat zou ik dan nog wel eens in de praktijk willen zien voordat ik mijn Canon 17-55
                  2.8 inruil voor die Sigma.
                  On topic. Die Sigma 17-70 is wel degelijk een fijne lens. Mooi bereik. En scherp, al moet je
                  ze een stop of twee dichtdraaien om het beste er uit te halen. Maar dat is met veel lenzen
                  zo.

Comment

Als je de beste prijs/kwaliteit (scherp,lichtsterk,goedkoop,snelle AF) wenst zijn er 2 super-objectieven die iedereen kent : Tamron 17-50 f2.8 & Canon 55-250 IS.

Ik kocht deze in het begin voor ik duurdere lenzen kocht, aan 2 vrienden aangeraden en dit is hun basis-set geworden, beter kun je echt niet vinden voor die prijs

Comment

Bedankt voor de reacties
                      Last edited by Dieter G; 31 januari 2011, 22:15.

Comment

Laat u in ieder geval goed informeren. Maar ik geloof dat dat wel lukt hier. En koop uw lens bij een speciaal zaak en niet bij een winkel zoals de Media Markt als u ook nog wat service wilt. Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter G Bekijk bericht
                          Zullen mijn foto's beter en scherper zijn dan mijn kitlens of is dit weggegooid geld? Wat denken jullie, heeft iemand ervaring?)
                          Als ik de kitlens 18-55IS vergelijk met de 17-55IS. Ja ... dan zie je verschil, maar dat mag je natuurlijk ook wel verwachten voor die prijs, maar waar ben je niet tevreden over > ?

Wellicht een idee om een foto te plaatsen met exif informatie erbij, wellicht kun je door middel van eventuele tips je foto verbeteren met je huidige apparatuur

Comment

Working...
                          X