Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen

Beste BD'ers,

Iemand ervaring met Sigma 70-200mm F/2.8 II EX DG APO macro HSM i.c.m. Sigma 2.0x TeleConverter EX DG APO wil meer tele hebben i.v.m. vogelfotografie en wil niet gelijk een nog grotere lichtsterke tele aanschaffen.
    A picture a day, keeps the doctor away!!
    Sony A200 + Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD + Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO MACRO HSM

Re: Ervaringen

de enige ervaring die ik met die lens heb is het afbellen van de afspraak hem te kopen tvv de aankoop van the real thing van Nikon.

Dat help misschien niet veel, mijn ervaring met de Nikkor 80-200 is dat ze te kort is om serieus mee te vogelen.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb ooit een Sigma 70-200 gekocht, daar heb ik toen een 1,4x en een 2x teleconverter bijgekocht.
      Die 2x heb ik dezelfde week nog te koop gezet omdat de resultaten van de 70-200 + 2x tc heel erg tegenvielen (heel erg soft, heel trage AF).

De 1,4x teleconverter gebruik ik nog steeds, vooral op de Sigma 150mm macro en de Canon 300mm f4 L IS.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Op dit forum zijn al een aantal draadjes gestart om te weten welke lens je moet hebben voor vogelfotografie. Daar wordt toch een minimum van 400mm aangeraden.

(120-400)
        (150-500)
        (50-500)

ken wel de kwaliteit niet van deze lenzen.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Als je het aspect 'lichtsterk' niet meerekent ga dan voor de Sony 500mm reflex, tweedehands vind je die wel vaak voor een 300€ . Velen kunnen er niet mee overweg omdat ze de beperkingen van vogelfotografie niet kennen en het feit dat je een constante F8 hebt.
          Hoewel ik denk dat je ook je body zal moeten veranderen omdat je altijd op ISO400 gaat moeten werken, zelfs bij zonnig weer.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Allereerst bedankt voor jullie reacties!! Verder nog even het volgende: eigenlijk gebruik ik mijn camera plus lenzen (heb handtekening aangepast want de lenzen klopten niet meer) voor allerlei soorten fotografie en eigenlijk van alles een beetje. Ben de laatste tijd wat meer in de natuur en blijk het spotten en fotograferen van vogels erg leuk te vinden. Merk alleen dat ik dan echt tele tekort kom. Om nu gelijk een hele dure telelens te kopen (oog is wat dat betreft gevallen op de Bigma) wilde ik in eerste instantie uitbreiden met een tc 2x. Indien ik mij echt wil gaan richten op vogelfotografie wil ik ook zo'n lens aanschaffen maar daar kan wel eens een tijdje overheen gaan. De sony A580 staat ook al lang op mijn lijst. Schrok wel van de trage AF reactie, was dit al vaker tegen gekomen. Wellicht maar eens testen bij de fotohandel. Of kijken naar een 500 F8 wellicht ook een idee kost bijna net zoveel als een TC 2x maar wel een stuk minder lichtsterk 5.6 tov 8.
            A picture a day, keeps the doctor away!!
            Sony A200 + Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD + Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO MACRO HSM

Comment

Working...
            X