Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 VRII met teleconvertor op 300 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 70-200 VRII met teleconvertor op 300 mm

Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van de 70-200VRII (daarom verkoop ik mijn naar Nikon omgezette Leica APO R 100 en 180 mm) vooral omdat ik af en toe wel autofocus wil (want destijds heb ik de 70-200 VRII getest tegen mijn Leica APO 180 en vond de Leica nog een stuk beter).

Ik denk dat ik ook een teleconvertor erbij wil om af en toe eens een landschap of een stilstaand dier vanop verdere afstand beeldvullend te kunnen fotograferen.

300 mm is wat ik er graag bij zou hebben, dus in principe komen zowel de 1.4x (ongeveer), de 1.7x als de 2.0x in aanmerking.

Met welke TC bereik je de beste beeldkwaliteit (niet noodzakelijk bij volle opeing, maar zeg maar op F/5.6-F/11) op 300 mm met de 70-200 VRII?

Logischerwijs zou dat met de 1.4TC zijn, maar nu Nikon de nieuwe 2xTCIII heeft uitgebracht zou de beelkwaliteit van de nieuwste generatie misschien wel even goed kunnen zijn als met de oudere generatie, maar minder krachtige, TC's (1.4x en 1.7x).

Kan iemand vergelijken tss 300 mm (280 mm) met de 1.4x op 200 mm met de 70-200 VRII en 300 mm met de 1.7x of 2.0x op de 70-200 VRII?

PS Natuurlijk verwacht ik dat de maximale opening en dus de autofocussnelheid, het bokeh en misschien ook de falregevoeligheid er met een krachtigere TC op achteruit gaat, maar wat telt voor mij is de beeldkwaliteit an sich (kleurweergave, scherpte).

Bedankt alvast!

Re: 70-200 VRII met teleconvertor op 300 mm

http://www.the-digital-picture.com/R...mp=7&APIComp=4

Niet volledig een antwoord op uw vraag, maar richtinggevend voor het kwaliteitsverschil tussen de 1.4 en 2.0 TC.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Re: 70-200 VRII met teleconvertor op 300 mm

Heeft Frank207be deze combinatie niet, of heb ik dat verkeerd voor ? KLIK

Comment

Working...
      X