Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 f/4 IS USM met 2x extender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 70-200 f/4 IS USM met 2x extender

Hallo,

vinden jullie bovenstaande combinatie kwaliteitsvol voor zijn geld. Ik zit met een cropcamera waardoor ik dan een bereik zou hebben van:
    -zonder extender: 112-320
    -met extender(klik ): 224-640.

Ik weet dat deze combinatie niet kan tippen aan een echte 600mm, maar tenslotte ben ik nog maar 17 en zoizo zal de 70-200 er komen maar ik wil nog geen 2000 euro uitgeven aan een lens. Als ik met bovenstaande combinatie ook redelijke kwaliteit haal.

met vriendelijke groet
    canonfreak1000D
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

Re: canon 70-200 f/4 IS USM met 2x extender

Niemand????

Comment

Ik dacht eens gelezen te hebben dat je met 2x extender kwaliteitsverlies had ofzo weet het niet meer zeker was op zo'n bekende reviewsite.
      Dat je beter bij een 1.4extender bleef. Spreek niet uit ervaringen want wil er ook zo eentje .

Sorry dat ik je niet verder kan helpen mss eens googlen naar reviews ofzo
      http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

Comment

Met 2x converter ook geen autofocus.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Met 2x converter ook geen autofocus.
            en met de 1.4 wel?

Comment

met de extenders heb je lichtverlies , bij de 1.4x -> 1 stop , bij de 2x -> 2 stops

als ik het goed begrepen heb , zou AF werken tot 5.6
              met extender 1.4 ga je van f/4 naar f/5.6 dus nog AF.
              met x2 , ga je naar f/8 , en zou AF niet meer werken.

Danny
              Canon 60D / Canon 18-135 IS / Canon 70-300L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                en met de 1.4 wel?
                Ja, dan wel .... Voor de prijs van de 70-200 F/4 IS en de 1.4 of 2x extender kun je ook de 100-400 mm kopen. Lijkt me meer voor de hand te liggen als je vaak vele mm's nodig hebt. Voor overwegend kort telegebruik en een enkel uitstapje naar boven de 200 mm kan ik me voorstellen dat je de 70-200 + extender aanschaft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                  Ja, dan wel .... Voor de prijs van de 70-200 F/4 IS en de 1.4 of 2x extender kun je ook de 100-400 mm kopen. Lijkt me meer voor de hand te liggen als je vaak vele mm's nodig hebt. Voor overwegend kort telegebruik en een enkel uitstapje naar boven de 200 mm kan ik me voorstellen dat je de 70-200 + extender aanschaft.
                  ik zou het niet zoveel gebruiken, ik zou volgend jaar een 70-200 kopen (eerst 2 jaartjes vakantiejob zodat ik nog wat kan sparen) en dan het jaar daarop een extender: MAAR WELKE ZOU IK NU BEST KOPEN. verlies van AF lijkt mij niet zo'n probleem. Ik zou de extender gebruiken voor nat. foto's en dan moet ik meestal toch manueel focussen omdat mijn AF niet zo schitterend is en omdat de onderwerpen meestal te klein zijn.

Comment

Ik heb het trg gevonden waar ik dit gelezen had mss ben je er iets mee mss niet want het gaat over de 2x II extender maar dit zal wel hetzelfde blijven denk ik.

Compatibility with the Canon Extender EF 1.4x II and Canon Extender EF 2x II adds to the Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM Lens' already-high versatility. With the 1.4x attached, the 70-200 f/4 becomes a 98-280mm f/5.6 lens with very good image quality. Added barrel distortion and CA are the downsides. Image quality starts declining more noticeably with the 2x extender - and the resulting 140-400mm f/8 lens only autofocuses on Canon's 1-Series bodies (and with the center focus point only). This combination results in a very dark viewfinder. Maximum magnification increases to .31x and .45x with the extenders attached.

I frequently get asked ... Does IS continue to function with extenders mounted? The answer is yes, and it actually becomes more valuable as apertures become narrower and focal lengths become longer. An additional downside to the use of extenders is slower autofocusing. Canon says the slower AF is by designed to retain proper AF control.

grtz
                    http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

Comment

Op de 70-200 f:4 geeft een 1.4 extender nog altijd een zeer goede kwaliteit met behoud van AF

Je kan in plaats van de Canon extender ook de Kenko 300 Pro kopen, even goed van kwaliteit en voor de helft van de prijs (ong 100 EUR tweedehands of 140 nieuw op eBay)

Reken nog 400 EUR voor een lens zonder IS, en je zal geen 2 jaar moeten werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                        ik zou het niet zoveel gebruiken, ik zou volgend jaar een 70-200 kopen (eerst 2 jaartjes vakantiejob zodat ik nog wat kan sparen) en dan het jaar daarop een extender: MAAR WELKE ZOU IK NU BEST KOPEN. verlies van AF lijkt mij niet zo'n probleem. Ik zou de extender gebruiken voor nat. foto's en dan moet ik meestal toch manueel focussen omdat mijn AF niet zo schitterend is en omdat de onderwerpen meestal te klein zijn.
                        Afgezien van het verlies aan kwaliteit en AF ga je met een 2x extender op zijn best F/8 als opening hebben. Volgens mij zul je dan regelmatig niet of nauwelijks aan het maken van redelijke foto's toekomen: je komt licht tekort ..... Wat misschien een optie is als je per se een 70-200 en 2x extender aan gaat schaffen en niet meer wilt uitgeven: een (eventueel tweedehandse) 70-200 F/2.8 non IS kopen en daar later een 2x extender aan toevoegen. Op termijn heb je dan de beschikking over een 140-400 F/5.6.

Comment

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de 2x extender in combinatie met de 70-200mm f/2.8 nog van de AF gebruik kan maken tot f/8. Maar dat zou hier misschien beter nog eens bevestigd worden door mensen die er ervaring mee hebben.

mvg,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de 2x extender in combinatie met de 70-200mm f/2.8 nog van de AF gebruik kan maken tot f/8. Maar dat zou hier misschien beter nog eens bevestigd worden door mensen die er ervaring mee hebben.

mvg,
                            Bart
                            Een 70-200 F/2.8 en 2x geeft F/5.6 en hiermee behoud je AF op elk type body, ongeacht het diafragma dat je kiest om je foto mee te maken. Een 70-200 F/4 met diezelfde extender geeft F/8 en dan heb je alleen AF op een 1D body, en zul je met de overige typen body's handmatig moeten scherpstellen.

Comment

ik denk dat ik dan zal gaan voor de 1.4 tenzij er tegen die tijd al een 2.0 mk IV uit is die veeeeeel beter is dan de huidige mk III

Comment

Working...
                              X