Ervaring met Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX (Canon)?
Heeft iemand deze lens, en zo ja, welke ervaringen heb je hiermee?
Aan het twijfelen tussen deze en een Sigma 10-20.
Dankje.
There are days where the act of seeing appears to be true happiness. | Lumix S1 en S9 | Sigma 16-28 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 |
Re: Ervaring met Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX (Canon)?
Zelf gebruik ik deze al een paar jaar op een 400D en ik vind dit een fantastische lens; ik heb er al heel veel plezier mee gehad. Voor mij de reden om bij een volgende aankoop zeker ook alternatieve merken mee te bekijken (en niet vast te houden aan Canon alleen).
Vier puntjes die ik je kan meegeven: zeer scherp; aangenaam om mee te werken; op de lens kan (ter bescherming) een UV-filter gezet worden; flare-effecten komen gemakkelijk voor (al dan niet gewild) als de zon wat verkeerd zit. In hoeverre deze puntjes ook van toepassing zijn op de 10-22 weet ik niet. Ik ken deze lens wel van naam maar heb er zelf geen ervaring mee.
Ok, dankjewel.
De lens krijgt ook goede beoordelingen op lenstip en photozone (4*), vandaar mijn vraag.
Ik vind het bereik ook ideaal, 10 of 11 maakt me niet zoveel. En boven de 16 hoeft niet. Als je daarvoor wat kwaliteit terugkrijgt. Blijkbaar is het ook geen goedkope lens...
There are days where the act of seeing appears to be true happiness. | Lumix S1 en S9 | Sigma 16-28 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 |
Ik heb de 11-16 ook, en ben er zéér tevreden van. zeer scherp, lichtsterk en zeker breed genoeg.
Hetgeen mij de doorslag heeft doen geven ( twijfelde ook voor de 10-20 sigma) is het feit dat je een breedhoek ook wel eens binnen gebruikt, en dan is die 2.8 toch wel heel handig.
Ik heb ze ook maar wel die voor op de nikon....niet twijfelen echt een zeer goed lenske..;zeer scherp en een beetje vervorming maar nog binnen de perken en makelijk te corrigeren.
Grtz
Templar
D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.
Zelf heb ik deze lens ook al enkele maanden. Ik twijfelde tussen de sigma 8-16mm of deze. Wat de doorslag gaf, was dat je op de 8-16 van sigma geen filters kon zetten.
De mooie Tokina geeft hele scherpe beelden een mooie kleuren. Mooi meegenomen is de lichtsterke 2.8 voor binnen
De laatste foto's op mijn site zijn met deze lens genomen http://svennovitch.deviantart.com/gallery/ , neem gerust een kijkje
Heeft er al iemand slechte ervaringen met deze lens? Ik las op verschillende sites op internet dat deze lens toch wel wat problemen oplevert ivm. scherpte op 2.8.
Of is dit allemaal overdreven?
Ik denk er nl. ook aan dit objectief aan te schaffen voor landschaps- en binnenfotografie.
Mvg, Tin_tin Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)
Heeft er al iemand slechte ervaringen met deze lens? Ik las op verschillende sites op internet dat deze lens toch wel wat problemen oplevert ivm. scherpte op 2.8.
Of is dit allemaal overdreven?
Ik denk er nl. ook aan dit objectief aan te schaffen voor landschaps- en binnenfotografie.
een lens is nooit op zen best bij de laagste F waarde e
ma echt een pracht lens scherp focust goed en weinig vervorming.
nikon D50, D90, D300 nikon SB-900, tripot en wa glaskes
Comment