Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Nex lens sluiting stuk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Nex lens sluiting stuk.

Gegroet beste leden.
    Ik ben nieuw op dit forum en misschien kan iemand mij al meteen verder helpen.
    Mijn splinternieuwe zoomlens SEL 18-200 voor de sony nex is ongelukkig gevallen.Je kan je wel voorstellen wat er op zo een moment door je heen gaat!
    Recht op zijn sluiting en deze is nu lichtjes vervormd. De AF doet het nog prima en op het eerste zicht is verder alles in orde met de lens. Alleen krijg ik de melding "lens is niet herkend als ik afdruk om een foto te maken. De sluiting is met vier schroefjes gemonteerd en is makkelijk te vervangen. Het is dezelfde sluiting als de SEL 18-55.
    Ik ben dus opzoek naar een SEL lens voor onderdelen. Heeft er misschien iemand een SEL lens 18-55 of 18-200 liggen die niet meer te herstellen is. Of weet er iemand een goede en betrouwbare hersteldienst in Limburg.

Re: Sony Nex lens sluiting stuk.

Je kan misschien even op zoek naar de goedkoopste adapters die ondertussen verkocht worden (ebay en zo) en daar de E-vatting van nemen.

Het is waarschijnlijk te vroeg om al "total loss" 18-55's te vinden. De meesten laten deze zelf herstellen als er iets mee is denk ik (wegens toch niet al te goedkope aankoopprijzen).

Mocht je ze willen laten herstellen: ik kan zeker het service center van Sony in Antwerpen aanraden: Videp (www.videp.be).
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Je vindt de nodige info voor een reparatiedienst in de papierboel die je kreeg bij aankoop, of stap eens binnen in de winkel waar je je toestel kocht.
      Garantie mag je waarschijnlijk wel vergeten

Merci voor de link naar Videp, ik kon er niet opkomen :-)

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Inderdaad, binnen brengen bij je winkel...'t beste wat je kan doen. Ik weet niet hoe het met E-mountmateriaal zit, maar mijn A350 was binnen de 2 weken terug bij een reparatie .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
        X