Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300mm interessant?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 70-300mm interessant?

Ik twijfel om een 70-300mm te kopen (Nikon AF-S 70-300VR f4.5-5.6G ).

Is dit interessant om te kopen? Waarvoor/wanneer gebruiken jullie deze vooral?

Bedankt

Re: 70-300mm interessant?

Is ideaal voor buiten / allround werk.
    Niet zwaar in gewicht ook.
    Ideaal ook om mee te sleuren met uitstapje of zo naar de zoo of naar de kust of ff wandelen in de buiten.
    Een tuinfeestje lukt ook wel goed ermee.

Voor snelle actiescenes buiten moet je de ISO al wat gaan optrekken en is de focus niet zo heel snel.

Binnen is de lens niet lichtsterk genoeg voor mensen of dieren in beweging.
    Op statief en stilstaande scene is er binnen geen probleem.

Comment

Heb die ook. Zoals hier al gezegd, ideaal voor buiten bij voldoende licht: goeie, scherpe straatfotografie. En eigenlijk geen dure lens.
      groetjes,
      nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
      fotosite: www.nolfinarium.be

Comment

De 70-300 mm objectieven hebben grote voordelen. Denk daarbij aan afmeting, bereik en gewicht.

De beeldkwaliteit is minder dan van de Nikkor 70-200/2.8 VR II. Daarnaast kan je minder met scherptediepte spelen omdat de 70-300 minder lichtsterk is.

Je zal je dus bij jezelf te rade moeten gaan welke afbeeldingskwaliteit je wilt hebben. Daarnaast is de vraag of jij bij jouw manier van fotograferen graag de scherptediepte klein hebt.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Volledig eens met wat hier eerder wordt gezegd, Heb deze bijna standaard op als ik buiten ga shooten

Gebruik deze zelfs in-door op de D3 (ism strobistgear)

Zeker een aanrader
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik heb die op mijn D700 en das een heel handige lens, ik heb verleden woensdag een 70-200mm f2.8 vastgehad en das een hele toeter tegenover de 70-300mm.
            Ik vond hem zelfs zo groot dat ik hem nog niet zo snel zal kopen en lekker bij mijn 70-300mm blijf en misschien daar een prime bij zal kopen, welke weet ik nog niet.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Je moet het objectief niet alleen vasthouden maar ook mee fotograferen en dan merk je pas waarom het 6 x duurder is dan de 70-300mm VR...
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                Je moet het objectief niet alleen vasthouden maar ook mee fotograferen en dan merk je pas waarom het 6 x duurder is dan de 70-300mm VR...
                Daar zal je ook wel gelijk in hebben maar ik vind de 70-200mm toch wel groot hoor en denk daardoor toch naar een prime te gaan.
                Het zou best kunnen als ik een 70-200mm geprobeert heb ik ook verkocht ben al is die zo groot.
                voorlopig ben ik best tevreden over mijn 70-300mm en kan ik hem ook iedereen aanraden want het is een goeie lens voor zijn geld al zullen er natuurlijk betere zijn die dan 5 a 6 keer meer kosten. (ergens een 70-200mm gezien voor €1830 dacht ik dus ook al een flink stuk goedkoper geworden).
                Last edited by Sus; 15 januari 2011, 14:08.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                  inderdaad !
                  heb bijde lenzen , en merk het verschil .
                  de 70-300 is goed , maar de 70-200 F2.8 is toch van een andere orde .
                  vooral bij minder goede lichtomstandigheden( bewolkt, donker worden, mist ...) groot verschil .
                  en de snelheid van de 70-200 is gewoon top.
                  ze weegt inderdaad wel een stukje meer dan de 70-300 , maar dan nog , één woord :
                  2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

De 70-200 is inderdaad super, maar jammer genoeg ook super duur geprijsd in verhouding tot de 70-300 mm. De vraag was dan van TS of de 70-300 mm een goede aanschaf zou zijn...en het antwoord hierop is JA. Zowel op een crop-camera als op een fullframe camera levert dit objectief prima foto's af, terwijl de handling van het objectief prima is, niet te groot en niet te zwaar.
                    De beperking ligt vooral in het feit dat het geen lichtsterk objectief is, maar daar staat weer een hele gunstige prijs tegenover
                    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Heb ze beiden in gebruik, 70-200 2.8 voor binnen en 70-300 buiten, blijft voor buiten m'n favoriet
                      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

hier ook een tevreden 70-300 gebruiker! foto's op mijn blog van de cross zijn gemaakt met de 70-300 vr
                        nikon stuff

Comment

de nieuwe tamron 70-300 zou ook zeer goed of zelfs beter presteren, maar zelf nog gen ervaring mee.

Comment

Working...
                          X