Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke groothoeklens voor canon eos 550D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke groothoeklens voor canon eos 550D

als beginner in de fotografie zou ik graag een groothoeklens kopen om zo geheel aan de slag te kunnen. ik start op 24 januari met de cursus digitale fotografie 1 waar ik toch hoop heel wat te leren, maar natuurlijk oefening baart kunst. Daar ik eind augustus nr costa rica ga, zou ik daar heel wat mooie foto's willen maken maar dan ook goed geequipeerd zijn.
    Kan me iemand een goede ( prijs/kwaliteit goed) groothoeklens aanraden voor een canon eos 550d. Rekening houdend dat ik echt een beginner ben en de prijs dus ni te hoog mag liggen?

graag seintje!

magalie

Re: welke groothoeklens voor canon eos 550D

Het maakt voor prijs en algemene bruikbaarheid vrij veel uit of je een gematigde groothoek bedoelt (rond 17 mm op een 550D) of een supergroothoek (die start op plm. 10mm)
    Voor gematigde groothoek voldoet een simpele goedkope 18-55 IS al heel aardig en goed bruikbaar voor algemene doeleinden, wil je veel wijder , dan zijn er vanaf 12 mm , maar veel prijziger.....

Comment

Ik heb een Sigma DC EX 10-20mm f/4.0-5.6 HSM Canon. Dit is al een mooie groothoeklens. Vanaf 17 mm verlies je volgens mij al te veel doordat je geen FF camera hebt (dus 17 x 1,6).
      De prijs is ongeveer 460 €. niet heel goedkoop, maar wel degelijk.
      Tamron heeft er ook 1 voor ongeveer 430 € ( 10-24), maar die ken ik niet.
      Het hangt dus eigenlijk van je budget af!
      mvg Danny

Comment

Wil je kwaliteit? Eén antwoord: de Canon EF-S 10-22mm Duurder in aankoop, maar veruit de beste groothoeklens voor een cropcamera van Canon.
        Jochenvde Photography
        Flickr

Comment

De Tamron 10-24 is ook een aanrader, heb hem zelf en ben er zeer tevreden over en hij is betaalbaar...
          Canon EOS 60D -- Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS -- Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD -- Tamron 28-75 F2.8 XR DI -- Sigma 120-400mm F4.5-F5.6 APO RF DG OS HSM -- Samyang 8mm F3.5 Fisheye

Comment

Van de / van tokina zijn hier ook al goede reacties geweest .

Comment

Num-lock stond af 10/16 .

Comment

Working...
              X