Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Canon kitlens. Ik ben op zich wel tevreden over de kwaliteit van de genomen foto's van deze lens. Qua scherpte, kleuren enzoverder denk ik niet dat ik te klagen heb, maar ik erger me vaak aan het te kleine bereik. Ik heb wel de 55-250 als aanvulling, maar ik vind het vervelend om ergens te staan fotograferen en dan vast te stellen dat ik van lens moet wisselen
Ik ben dus op zoek naar een waardige opvolger, maar ik weet niet goed wat...
- De Canon EF-S 15-85 (de duurste...)
- De Canon EF-S 17-85
- De Sigma 17-70mm F2.8-4
- De Sigma 24-70mm F2.8 EX DG
Gezien ik een Tamron groothoeklens heb met een bereik tot 24 is het misschien niet nodig om vanaf 17 te beginnen (vandaar de vraag of de 24-70 van Sigma een goeie keuze is)? Ook schijnt de 17-85 nogal veel vervorming te geven in het 17 gebied...
Ik heb nu al een anderhalf jaar mijn 400D en ben aan het uitkijken voor iets nieuws. De opvolger zal de 550D zijn (of wachten tot de 600D op de markt is) of de 60D. Ik weet dan ook niet welke lens van de bovengenoemde 4 het meeste geschikt zal zijn?
Alvast bedankt!
Ik ben dus op zoek naar een waardige opvolger, maar ik weet niet goed wat...
- De Canon EF-S 15-85 (de duurste...)
- De Canon EF-S 17-85
- De Sigma 17-70mm F2.8-4
- De Sigma 24-70mm F2.8 EX DG
Gezien ik een Tamron groothoeklens heb met een bereik tot 24 is het misschien niet nodig om vanaf 17 te beginnen (vandaar de vraag of de 24-70 van Sigma een goeie keuze is)? Ook schijnt de 17-85 nogal veel vervorming te geven in het 17 gebied...
Ik heb nu al een anderhalf jaar mijn 400D en ben aan het uitkijken voor iets nieuws. De opvolger zal de 550D zijn (of wachten tot de 600D op de markt is) of de 60D. Ik weet dan ook niet welke lens van de bovengenoemde 4 het meeste geschikt zal zijn?
Alvast bedankt!
Comment