Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aarzeling: 50mm AF of 35mm MF of 17-50 f2.8 AF?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aarzeling: 50mm AF of 35mm MF of 17-50 f2.8 AF?

Hallo,

Na hier al veel interessante discussies gelezen te hebben, ook een klein vraagje naar jullie deskundig oordeel over de aankoop van een lichtsterk objectief voor op een canon 450D.

Ik ben op zoek naar een lichtsterk objectief dat naast het "all-round" zoom-objectief (een 2dehands sigma 18-200mm) zou dienen om een beetje artistieker te werk te gaan.

Mijn budget ligt niet al te hoog, zou liefst iets tweedehands kopen, maar er dan ook een eind deugd van hebben.

Sommigen beweren dat 35mm op een crop-camera (zoals de 450D) een "natuurlijke" perspectief weergeven, en dat heeft me een beetje aan het denken gezet.

1. canon 50mm EF 1.8 is een mooi lichtsterk objectief en heeft automatische focus, maar is ook een beetje 'lang' (na eens een weekje getest te hebben van een kennis), relatief goedkoop.

2. een tamron 17-50mm 2.8 is ook lichtsterk (niet zo lichtsterk als de canon 50mm) en lijkt ook heel erg in trek te zijn, bovendien mogelijkheid om beetje te zoomen en 35mm zit er mooi in. Maar wel pak duurder.

3. Op ebay kan je blijkbaar ook oude primes kopen van bijvoorbeeld 35mm f2.8 (super carenar?) met een adapter voor op de 450D. Komt het goedkoopst uit, de lens heeft 35mm brandpunt-afstand en is relatief lichtsterk, maar ik ken het merk niet en de lens mist wel automatische focus...

3 mogelijkheden dus. Ik zal uiteindelijk wel een keuze moeten maken, maar is er één van die drie mogelijkheden die jullie eerder afraden? Of is er iets dat ik over hoofd zie? Zo kan ik mijn keuze eventueel al wat bijsturen.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
Working...
X