Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke groothoeklens kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke groothoeklens kiezen

Beste allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een Canon EOS 500D, nu ben ik op zoek naar een groothoeklens, de laatste twijfels zijn tussen

- Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM Canon
    - Sigma 10-20mm F 4-5.6 EX DC HSM Canon
    - Tokina 11-16mm F2.8 AT-X Pro DX Canon

Welke is aan te raden, waar ligt de beste keus??

dankjewel
    groetjes Steph

Re: welke groothoeklens kiezen

Ik ben niet vertrouwd met de kwaliteit van die sigma lenzen, ik heb zelf een canon ef-s 10-22 op mijn 500D en ik ben er heel tevreden over. Ze kost wel 100€ meer dan de duurste van de twee sigma's maar dan zit je wel met een canon lens op een canon toestel.
    Qua bereik zitten die sigma lenzen zeker goed.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

gebruik de zoek-functie, ik denk dat je dan veel info gaat vinden omtrent deze lenzen

de tokina heeft het voordeel van de lichtsterkte vooral wat binnen in kerken e.d. fameus ten goede kan komen

ik kan geen gebruikerservaring geven want heb geen van deze lenzen
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik zou alvast de Sigma 8-16 ook mee in overweging nemen .

Optisch is de 8-16 nog net iets beter dan de 10-20.
        Als je de lichtsterkte van de Tokina niet nodig hebt, dan zou mijn voorkeur naar de 8-16 gaan.

Op www.photozone.de vind je testresultaten.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb voor het aankopen ook ernstig overwogen en voor mij was het de Sigma 10-20mm F 4-5.6 EX DC HSM Canon
          Die er beste uit komt nu zeg ik effe waarom de 8-16 niet , wel die is een stuk duurder en ik weet uit ervaring dat ik deze lens niet heeeeeeeeeeeel veel ga gebruiken bv wel is in de natuur en bv binnen als ik echt alles er op wil hebben eens dat dit gedaan is gaat er zeker mijn standaard lens terug op .
          Maar ik heb ze nu net 3 weken en ben er heeeeeeeeeel tevreden van ook de vervorming is best te doen vind ik
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ik zit zelf een beetje met de twijfel over of een groter bereik 10-20 of qua lichtsterkte betere kwaliteit f2.8
            even uitvogelen wat zwaarder weegt!!

maar alvast bedankt zover

Comment

Working...
            X