Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon

Hallo,

Ik heb me 3 maanden geleden een Canon EOS550D aangeschaft, dit is mijn eerste toestel.
    Ik ben nog een leek in fotografie.
    Ben een objectief aan't zoeken om vogels te fotograferen.
    Iemand ervaring van volgend objectief?
    Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon.

Mvg,
    Jos Van de Ven

Re: Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon

Niet doen, beeldkwaliteit is ondermaats. Plus om fatsoenlijke scherpe beelden vast te leggen, ga je veel zon nodig hebben. De lens is zeer on-lichtsterk. De meeste telelenzen voor vogels zitten rond f2.8-4-5.6. Deze gaat maar tot f8-16. Hoe groter dit getal, hoe kleiner het gaatje in de lens waar het licht doorkomt, hoe minder minder licht, hoe langer de nodige sluitertijd, hoe meer kans op onscherpte.

Beter wat meer sparen voor een échte lens.

Of kijken naar een manuele focus lens van 2 decennia geleden. Bijvoorbeeld Vivitar 400mm 5.6. Kan je vinden voor 100 euro of minder. Wel zorgen dat hij past op je Canon (dus EF of EF-S lensvatting). Maar Canon veranderde zijn lensvatting eind de jaren 80, dus dat wordt niet simpel..

Nog meningen:

Comment

Misschien lukt het als je de vogels eerst laat opzetten, maar dan kan je ook een kortere lens gebruiken die wel scherp is
      Nooit doen dus.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Dus eens te meer negatieve kritiek op deze lens. En nog steeds geen enkele gebruikerservaring.

Tenzij deze dan die in dat andere draadje vermeld is:

Heb er zo eentje met Nikonvatting. Je kan ze hebben voor EUR 100. Nooit gebruikt en je kan waarschijnlijk wel raden waarom.
        Nooit gebruikt!??
        Verkeerde vatting besteld dan?