Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon

Hallo,

Ik heb me 3 maanden geleden een Canon EOS550D aangeschaft, dit is mijn eerste toestel.
    Ik ben nog een leek in fotografie.
    Ben een objectief aan't zoeken om vogels te fotograferen.
    Iemand ervaring van volgend objectief?
    Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon.

Mvg,
    Jos Van de Ven

Re: Walimex 650-1300mm f/8-16 Canon

Niet doen, beeldkwaliteit is ondermaats. Plus om fatsoenlijke scherpe beelden vast te leggen, ga je veel zon nodig hebben. De lens is zeer on-lichtsterk. De meeste telelenzen voor vogels zitten rond f2.8-4-5.6. Deze gaat maar tot f8-16. Hoe groter dit getal, hoe kleiner het gaatje in de lens waar het licht doorkomt, hoe minder minder licht, hoe langer de nodige sluitertijd, hoe meer kans op onscherpte.

Beter wat meer sparen voor een échte lens.

Of kijken naar een manuele focus lens van 2 decennia geleden. Bijvoorbeeld Vivitar 400mm 5.6. Kan je vinden voor 100 euro of minder. Wel zorgen dat hij past op je Canon (dus EF of EF-S lensvatting). Maar Canon veranderde zijn lensvatting eind de jaren 80, dus dat wordt niet simpel..

Nog meningen:

Comment

Misschien lukt het als je de vogels eerst laat opzetten, maar dan kan je ook een kortere lens gebruiken die wel scherp is
      Nooit doen dus.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Dus eens te meer negatieve kritiek op deze lens. En nog steeds geen enkele gebruikerservaring.

Tenzij deze dan die in dat andere draadje vermeld is:

Heb er zo eentje met Nikonvatting. Je kan ze hebben voor EUR 100. Nooit gebruikt en je kan waarschijnlijk wel raden waarom.
        Nooit gebruikt!??
        Verkeerde vatting besteld dan?

In ieder geval heb ik 100 € over om die lens eens grondig te testen, en met beelden te bewijzen dat ze goed is (of zo slecht als hier beweerd wordt). Wel inclusief degelijke T2 tussenring voor Pentax dan.
        Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
          Dus eens te meer negatieve kritiek op deze lens. En nog steeds geen enkele gebruikerservaring.
          1/ Ik ga geen slechte, onpraktisch lens kopen als ik overal lees dat anderen voor mij dat wel deden en zich dat beklagen.

2/ Ik hoef de lens niet te kopen om te weten dat een telelens met een diafragma van f16 quasi onbruikbaar is. Tenzij je graag extra lange belichtingen doet van een boom of muur op 100m.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht

Tenzij deze dan die in dat andere draadje vermeld is:

Nooit gebruikt!??
            Verkeerde vatting besteld dan?

In ieder geval heb ik 100 € over om die lens eens grondig te testen, en met beelden te bewijzen dat ze goed is (of zo slecht als hier beweerd wordt). Wel inclusief degelijke T2 tussenring voor Pentax dan.
            Ik heb geen ervaring met deze lens, maar des te meer ervaring met een 500F4 LIS die ik voor 90% van de tijd met een 1.4x extender of soms zelfs 2x extender gebruik. Dat maakt dan respectievelijk een 700F5.6 IS lens of een 1000F8 IS lens ( en ik heb dan zelfs nog AF aangezien ik een 1D body heb ).
            Als ik zie dat die Walimex F8-F16 is dan kan ik je verzekeren dat voor vogelfotografie deze lens gewoon waardeloos is, dat hoef ik zelfs niet eens te testen... Ik heb trouwens ook een vermoeden dat dit een MF lens is, dan stel ik me nog meer de vraag hoe je correct gaat focussen dan nog op een cropcamera en met dergelijke lichtststerkte ? 50 foto's maken en dan de 2 goeie er uithalen ?
            Bijt even door en ga bvb dan liever op zoek naar een Bigma, Tamron 200-500 of iets dergelijks, ook niet perfect maar zeker bruikbaar tegen een aanvaardbare prijs
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Ik heb geen ervaring met deze lens, maar des te meer ervaring met een 500F4 LIS die ik voor 90% van de tijd met een 1.4x extender of soms zelfs 2x extender gebruik. Dat maakt dan respectievelijk een 700F5.6 IS lens of een 1000F8 IS lens ( en ik heb dan zelfs nog AF aangezien ik een 1D body heb ).
              Als ik zie dat die Walimex F8-F16 is dan kan ik je verzekeren dat voor vogelfotografie deze lens gewoon waardeloos is, dat hoef ik zelfs niet eens te testen... Ik heb trouwens ook een vermoeden dat dit een MF lens is, dan stel ik me nog meer de vraag hoe je correct gaat focussen dan nog op een cropcamera en met dergelijke lichtststerkte ? 50 foto's maken en dan de 2 goeie er uithalen ?
              Bijt even door en ga bvb dan liever op zoek naar een Bigma, Tamron 200-500 of iets dergelijks, ook niet perfect maar zeker bruikbaar tegen een aanvaardbare prijs
              Die Bigma en Kenko 1.5 heb ik al en ben er zelfs zeer tevreden van. Ik heb wel geen 1D, maar heb toch ook autofocus, zelfs met mijn oude Pentax K-10D.
              En de Walimex is inderdaad een MF lens, maar er bestaat ook nog iets als catch-in-focus (ken de naam niet die Canon aan die functie geeft), en dat systeem werkt ook perfect als je met een voederplankje of dergelijke werkt. Camera gewoon op statief, en als het vogeltje in focus komt maakt het zelf de foto. Ondertussen kan je lekker koffie drinken en de krant lezen op een plaatske waar het gezellig warm is.
              Die 650-1300 is gewoon een uitdaging om te zien of het zonder die dure spullen ook kan.
              Trouwens, de meeste vogeltjes neem ik toch ook op f8, anders is de dof op 500 mm wel heel klein.
              Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Daar iedereen hetzelfde over deze lens zegt weet ik dat ik er beter van afblijf.
                Dank voor deze raadgevingen.

Comment

Working...
                X