Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke standaardlens voor Nikon (DX, D90)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtsterke standaardlens voor Nikon (DX, D90)

Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
    Om hierin mee te pikken, en geen onnodige nieuwe threat te starten; voor bij mijn D90 met 18/200 lens, wil ik ook een eerste lichtsterke lens bijkopen. Ik denk aan de nikkor 50, 1.4 of 1.8
    Is het prijsverschil tussen de twee echt waard? ong € 330 t.o.v. ong € 130.
    als je gewoon een lichtsterke lens wilt, dan zou ik op een cropcamera eerder een 35mm F1.8 kopen dan een 50mm, die is veel ruimer inzetbaar. Een 50mm is eerder een lensje die goed op een fullframe tot z'n recht komt, kan ook als portret lens gebruikt worden op een crop, maar dan is een 85mm f1.8 beter geschikt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Re: Lichtsterke standaardlens voor Nikon (DX, D90)

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      als je gewoon een lichtsterke lens wilt, dan zou ik op een cropcamera eerder een 35mm F1.8 kopen dan een 50mm, die is veel ruimer inzetbaar. Een 50mm is eerder een lensje die goed op een fullframe tot z'n recht komt, kan ook als portret lens gebruikt worden op een crop, maar dan is een 85mm f1.8 beter geschikt...
      ik heb mij de Nikon 35mm f1.8 pas gekocht, op aanraden van n kameraad. ik ben er erg tevreden van. Zou de aankoop zo over doen. K wilde eerst een 50mm, maar dan heb ik toch wel wat groothoek te weinig (met de 50).
      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Working...
      X