Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke standaardlens voor Nikon (DX, D90)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichtsterke standaardlens voor Nikon (DX, D90)

Als aanvulling op mijn 80-200 2.8 zou ik graag een lens hebben die ergens tussen 10 en 30 begint tot 50-70 mm maximum. Ik zoek dus een lichtsterk zoomobjectief.

Ik las al dat verschillende van jullie de nikon 17-55 2.8 hebben, maar deze is nieuw te duur. Ik studeer nog en zoek dus zoveel mogelijk waar voor mijn geld, tweedehands is niet erg.

Wat zijn aan te raden types? (nieuw - tweedehands - modellen die niet meer nieuw worden gemaakt - tamron - sigma - tokina - nikon...)

Heb al de nikon 50mm 1.8 en hoewel dat een juweeltje is, mis ik wat groothoek. Ik zit er niets mee in om die 50mm te verkopen, en een *17-55* en 80-200 als enige objectieven te hebben.

Alvast bedankt!
    Ik maak foto's

Re: Lichtsterke standaardlens voor Nikon (DX, D90)

Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
    Ik las al dat verschillende van jullie de nikon 17-55 2.8 hebben, maar deze is nieuw te duur. Ik studeer nog en zoek dus zoveel mogelijk waar voor mijn geld, tweedehands is niet erg.

Heb al de nikon 50mm 1.8 en hoewel dat een juweeltje is, mis ik wat groothoek. Ik zit er niets mee in om die 50mm te verkopen, en een *17-55* en 80-200 als enige objectieven te hebben.
    leuke lenzen ter aanvulling zijn deze:

Nikon 35mm f1.8 super straatfotografie lensje, nog veel leuker als de 50mm
    Sigma 10-20mm lens... erg leuke lens, erg wijd...
    Nikon 17-55mm f2.8 tweedehands vanaf ca. 750€... als je goed oplet...
    Last edited by d_oracle; 9 januari 2011, 18:24.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

17-50 f2.8 van tamron of de 17-70 van sigma

Comment

Zelf heb ik nu een tweetal maanden de sigma 17-70mm f2.8-4 en ben er zeer tevreden mee. De lens is al zeer scherp op f2.8 17-24mm wel heeft ze iets last van flare. Op 70mm zoom is ze heel goed vanaf f5.6. ik heb ook de 35mm 1.8 die lens is super en toch goedkoop. Deze gebruik ik vooral binnen.
        Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
        http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
          17-50 f2.8 van tamron of de 17-70 van sigma
          die 17-50 2.8 van tamron gaat tweedehands voor een 300tal euro op ebay, is dit een te hoge prijs (wat is gangbaar?)
          Ik maak foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 7horses Bekijk bericht
            Zelf heb ik nu een tweetal maanden de sigma 17-70mm f2.8-4 en ben er zeer tevreden mee. De lens is al zeer scherp op f2.8 17-24mm wel heeft ze iets last van flare. Op 70mm zoom is ze heel goed vanaf f5.6. ik heb ook de 35mm 1.8 die lens is super en toch goedkoop. Deze gebruik ik vooral binnen.
            Ja, maar heb zowiezo lichtsterkmateriaal nodig (concert, binnen)
            Ik maak foto's

Comment

Hoi,

ik heb een tijd die Tamron gehad en alhoewel ik hem niet veel heb gebruikt (gebruik meer m'n 24/70) was ik aangenaam verrast door de beeldkwaliteit.
              Ik heb hem bij Rob Spanjaart gekocht voor 225€ en dat is een mooi gemiddelde.
              Ik heb hem met het oog op FF pas verkocht voor 210€ (op 1h was hij verkocht) wat misschien iets te goedkoop was want ik heb er nog een hoop respons op gehad
              Ik had de versie mét AF-motor, er is er ook één zonder (ouder) en één met stabilisatie.
              Deze laatste is uiteraard duurder áls je hem al vindt
              Alles hangt af van de ouderdom en eventuele restgarantie.

grtjs Jozef
              D800 en een goed glasservies

Comment

Ik heb hier ook al veel goeds gehoord over de Tamron. Daar kan ik echter geen uitspraak over doen omdat ik hem zelf nooit gebruikt heb. Over de Nikon 17-55 wel. Die gebruik ik continu en dat is een echt juweeltje.

Nu er de laatste tijd zoveel fotografen overstappen op full frame moet je de Nikon 17-55 toch tweedehands kunnen vinden. Ik heb de mijne zo gekocht (weliswaar van iemand die ik ken) en zou hem niet meer willen missen.

Zoals al aangehaald : reken voor een tweedehands Nikon natuurlijk wel een flink hogere prijs dan voor een tweedehands Tamron.

Comment

die 17-50 2.8 van tamron gaat tweedehands voor een 300tal euro op ebay, is dit een te hoge prijs (wat is gangbaar?)
                  328 nieuw bij kamera express....lijkt me een gedane zaak

Heb zelf de 28-75 versie van Tamron (FF)...heerlijk objectief als je kijkt naar beeldkwaliteit, ook volopen al.
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De 17-55/2.8 is een pracht van een lens. Ik verkoop de mijne met pijn in het hart. Een mens kan helaas niet alles hebben!
                    http://www.myricreaties.be

Comment

voor 329 heb je hem bij konijnenberg en voor 429 heb je de versie met vc (schijnt wel iets minder te zijn van kwaliteit maar dat weet ik niet)

Comment

Heb net de tamron 17-50 2.8 op ebay gescoord voor 230 eur incl verzending en met alles erbij (zonnekap ed)

lijkt me leuke deal, en binnekort shooooten!

bedankt voor 't advies
                        Ik maak foto's

Comment

Voila, staat al een tijdje te koop.

Comment

Ik heb ook de tamron 17-50F2.8 nieuw gekocht in 2009 en echt super lensje voor zijn geld (zonder VC trouwens).
                            Ik kijk wel regelmatig eens voor een tweedehands Nikkor 17-55 die zou ik toch nog graag in men collectie hebben.
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Om hierin mee te pikken, en geen onnodige nieuwe threat te starten; voor bij mijn D90 met 18/200 lens, wil ik ook een eerste lichtsterke lens bijkopen. Ik denk aan de nikkor 50, 1.4 of 1.8
                              Is het prijsverschil tussen de twee echt waard? ong € 330 t.o.v. ong € 130.
                              Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Working...
                              X