Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een grote zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik zoek een grote zoomlens

Ik ben op zoek naar een grote zoomlens en dacht aan de Canon 100-400 L IS, logisch omdat al mijn andere lenzen ook L glas is.
    Maar misschien is er voor dit bereik een heel goed alternatief van bv Sigma of Tamron. Ik ben vroeger ook heel tevreden geweest van mijn Sigma 70-200 2.8 voordat ik de L had.

Gewicht speelt geen rol, wel dat ze snel focust.
    Ik veronderstel dat ze allemaal wel compatibel zullen zijn met mijn sigma 1.4 converter?

Groetjes en alvast bedankt!
    Loes

Re: Ik zoek een grote zoomlens

dan zou ik voor de 120-300 f2.8 gaan schijnt vrij goed te zijn (hellcat, hier op't forum heeft em)
    kost wel wat ook.
    120-400 en 150-500 van sigma gaan niet met tc tenzij manueel!
    nikon stuff

Comment

Nog een ander alternatief: Sigma 100-300/4 en met wat geluk past je 1.4 TC erop...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Nog een ander alternatief: Sigma 100-300/4 en met wat geluk past je 1.4 TC erop...
        Normaal gezien zou de teleconverter erop moeten passen, ik heb al eens een 100-300 gebruikt van iemand met een teleconverter, werkte perfect
        @TS: Ik zou hier eens kijken naar voorbeeldfoto's van de lenzen die genoemd werden en kijken naar de beeldkwaliteit in de praktijk van de lenzen
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

misschien zit hier wat voor je tussen?

grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

grt,bouk.
            Schittterend

De 120-300 2.8 heb ik bekeken toen ik nog concertfotografie deed maar voor natuur en de dierentuin hoeft ze niet zo lichtsterk te zijn.

Wat voordeel zou ik hebben met de 100-300 plus 1.4TC tov de 100-400 L is tenzij mss het gewicht?

De 120-400 ga ik eens bekijken

Voor de rest nog kwalitatieve alternatieven voor de 100-400 L?
            Sorry dat ik zo doorvraag jongens maar ik heb geen flauw benul meer wat er zoal op de markt is de dag van vandaag.

Alvast bedankt!
            Loes

Comment

Geen idee hoe dikwijls je de 400mm nodig denkt te hebben, maar qua beeldkwaliteit zal de 100-300/4 ofwel beter ofwel minstens even goed zijn, en je hebt een snellere lens (vaste f/4) wanneer je de TC eraf laat.

Photozone-conclusie :

"The Sigma AF 100-300mm f/4 EX HSM DG is one of the most impressive Sigma lenses tested to date. It is able to deliver a near-flawless performance with great resolution figures, low vignetting, low distortions, low CAs and a very decent bokeh.
              It works reasonably well with the Sigma AF 1.4x DG EX converter but there's no free lunch here for obvious reasons.
              The Sigma is quite a monster of a lens but the combination of speed and focal length range simply takes its toll regarding size and weight requirements.
              The build quality is exceptionally high and combined with the snappy AF it was a joy to use the lens in the field. "
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Groot en snel...

Sigma 300-800
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loesje Bekijk bericht
                  Ik ben op zoek naar een grote zoomlens en dacht aan de Canon 100-400 L IS, logisch omdat al mijn andere lenzen ook L glas is.
                  Maar misschien is er voor dit bereik een heel goed alternatief van bv Sigma of Tamron. Ik ben vroeger ook heel tevreden geweest van mijn Sigma 70-200 2.8 voordat ik de L had.

Gewicht speelt geen rol, wel dat ze snel focust.
                  Ik veronderstel dat ze allemaal wel compatibel zullen zijn met mijn sigma 1.4 converter?

Groetjes en alvast bedankt!
                  Loes
                  Koop die Canon maar en vergeet de converter

Comment

even ter aanvulling, de 100-400 lust eigenlijk geen enkele extender, kwaliteit wordt gelijk ondermaats met gelijk welk merk extender dan ook. Heb zelf ook een 100-400 en een tijdje geleden ook een 1.4 extender van Canon gehad en deze twee geprobeerd, maar resultaten waren bedroevend.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Groot en snel...

Sigma 300-800
                      Groot.......inderdaad.

Zwaar.......inderdaad.

Snel..........normaal het is maar een f5.6 hé!

Maar wel vlijmscherp evenals de sigma 500/4.5 EX APO DG HSM
                      Groetjes
                      ----JO

Comment

Een Sigma 50-500mm lijkt me ook wel interessant, de laatste vernieuwde versie dan.

Review

Toch zou ik voor de Canon gaan.
                        Last edited by alex606; 7 januari 2011, 23:35.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

grt,bouk.
                          HAHAHAHAH da filmke, hilarisch

Comment

Ik zou de 100-400 kiezen, dijk van een lens en al is het even wennen aan de schuifzoom het werkt heerlijk. Je geeft aan dat al je glaswerk "L" is dan denk ik dat je dus ook gewend bent aan de kwaliteit... zowel bouw als imagequality.....

just my 2 cents
                            | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

't Is een tweedehands 100-400 L IS geworden.
                              Bedankt voor de hulp iedereen!

Comment

Working...
                              X