Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onkeerring voor Sony Nex 5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onkeerring voor Sony Nex 5

Dit heb ik gevonden op Ebay.de

Iemand ervaring met het gebruik van een omkeerring op een zoomlens( hier de 18-55) ? Hoe is de kwaliteit van de macrofoto's ?

Is het de aankoop waard of toch beter wachten tot er een macrolens uitkomt voor de Sony Nex 5 ?
    Alvast bedankt voor de info
    Groetjes Vicky

Re: omkeerring voor Sony Nex 5

Er komt normaal dit jaar een E-mount macrolens uit . Helaas weet niemand buiten een paar insiders van Sony zelf wat voor brandpuntsafstand het zal zijn...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Re: onkeerring voor Sony Nex 5

Werken zal dat wel, al denk ik dat je geen diafragma-regeling hebt op die manier en dat je altijd met volle opening werkt ...
      handig zal het ook niet zijn ... achterkant van de lens zit dan ook zo "bloot" zowel voor licht als voor andere dingen ...

kost weinig, maar of je dat zal gebruiken ?

op die ring kan je nog wel andere (bv oudere goede) objectieven gebruiken met 49-mm schroefdraad voor filters, waarvan je manueel het diafragma kan gaan instellen

dus bruikbaar wel, handig niet ...
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Re: onkeerring voor Sony Nex 5

Geen idee of je al een macro-lens met a-vatting hebt, maar anders zou je gewoon de adapter kunnen kopen en die lens gebruiken (of er een 30/2.8DT bij aanschaffen, of tweedehands 50/2.8, die zijn ook niet zo verschrikkelijk duur).
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
        X