Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk objectief?

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jan, 47 jaar en woon in de kempen. Ik interesseer me heel erg in autosport en daarvan maak ik dan ook m'n meeste opnames. Ik heb dit jaren gedaan met een canon G5 met teleconverter, maar m'n trouwe apparaatje is onlangs overleden. Tijd dus om wat nieuws (of tweedehands) te kopen.
    Ik heb me vorige (en deze) week de volgende spullen gekocht:
    - 400d tweedehands met +- 4000 clicks, 2 jaar oud. In nieuwstaat. Hierbij zat de kitlens EFS 18-55.
    - Er zat ook nog een ouder objectief EF 80-200 1:4.5-5.6 II bij.
    - Ik kocht me nieuw nog een EF-S 55-250 1:4-536 IS met zonnekap en UV-filter
    - en ook nog een flitser Speedlite 430EX II (voor de familiefeestjes)
    - Dit alles stop ik weg in een LowerPro Nova 200AW

Ik heb al meerdere foto's genomen met de verschillende objectieven en ik ben aangenaam verrast door de resultaten.

Nu m'n eigenlijke vragen:
    1: vroeger zat ik in de organisatie van autsportevenementen en had dus de mogelijkheid om m'n plaatjes te schieten op plaatsen waar anderen niet mochten komen. Daarom ook ging dit vrij goed met m'n G5 met teleconverter (wel veel pannen). M'n 55-250 zoomt wel redelijk in, maar ik vermoed net niet genoeg. Ik ben er nog niet mee op een wedstrijd geweest, dus zeker ben ik er niet van.
    -Welk betaalbaar objectief zou wel aan m'n wensen voldoen? desnoods tweedehands
    2. ik merk dat de teleconverter van m'n G5 (TC-DC58N 1.75x) op m'n kitlens en op de 55-250 past. Kan ik hiermee dan nog acceptabele foto's maken? m'n probeersels wijzen uit dat ze niet zo scherp zijn.
    3: Nogal dikwijls is het, willen of niet, tegen de zon in foto's maken. Welke filter zet ik dan best op m'n objectief?

Zondag ga ik foto's maken van een 4x4-treffen. Veel snelheid zit er dan niet in, maar ik ga toch proberen enkele mooie plaatjes te schieten.

Vroeger was een foto een foto, maar nu ik wat meer geïnvesteerd heb wil ik me toch een beetje inwerken in de wereld van de digitale fotografie.

alvast dank voor de input
    Canon 400D, EFS 18-55, EFS 55-250 IS, 430EX II

Re: welk objectief?

1-Wil je meer dan 250mm ? Dat wordt prijzig.... ik zou zeggen , probeer het eerst daarmee.
    Er zijn betaalbare lenzen met 300mm , maar dat verschilletje is niet de moeite waard.
    2-Die converter is ontworpen voor de lens van de G5 en zal het waarschijnlijk niet goed doen op een groter objectief van een reflex, maar wat let je om het te proberen....
    3 -Zonnekap.

Comment

Re: welk objectief?

Bedankt Keeskanon, ik ga morgen inderdaad eens kijken wat m'n eigen objectief 'doet'. Je hebt waarschijnlijk gelijk als je zegt dat een 300 niet veel verschil gaat uitmaken.
      Canon 400D, EFS 18-55, EFS 55-250 IS, 430EX II

Comment

Working...
      X