Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor 500D

Hallo allemaal

Ik heb de canon eos 500D, ik zoek hier een goede portretlens voor
    kan iemand mij wat lenzen aanraden?

Re: Lens voor 500D

Wat is je budget.
    Een vaste 50mm op een cropcamera is ideaal. Bij voorkeur F/1.4.

Zelf gebruik ik mijn tamron 17-50 op 50mm of mijn tamron 90mm voor portretten, en vind de kwaliteit meer dan voldoende.
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Comment

Mijn budget is 950 euro ongeveer, niet zo heel erg veel dus

Comment

Ik dacht al aan de 135mm f/2 L USM te kopen, goede keuze?

Comment

Je moet eerst eens kijken op welke brandpuntsafstanden je het liefste portretten neemt. Voor jouw budget (950€) kun je al erg mooie portretlenzen krijgen Je kunt de Sigma 50 f1.4 voor 419€ en de Canon 85 f1.8 voor 349€ gaan. Dan heb je voor 768€ twee zeer goede lenzen voor portretfotografie. Ze hebben beiden een aangename bokeh en een goede scherpte.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jgraphy Bekijk bericht
            Mijn budget is 950 euro ongeveer, niet zo heel erg veel dus
            Voor dit geld heb je ook de Canon EF 24-105/4.0 L IS USM .

Een lens die je perfect voor portret kunt gebruiken zonder met je rug tegen de muren te gaan staan. De 135mm gaat vlug te lang zijn als je ze binnenshuis gaat gebruiken.

Ook perfect als wandel- vakantie-lens.
            Groetjes
            ----JO

Comment

Ja, dat is wel waar
              die 135 mm is zo een goede lens maar als ik binnen foto's wil maken is die niet echt geschikt nee..

Comment

en deze? is dit niks?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
                  Zelf gebruik ik mijn tamron 17-50 op 50mm of mijn tamron 90mm voor portretten, en vind de kwaliteit meer dan voldoende.
                  Niet zoveel ervaring met portretten, maar ik ben in ieder geval heel tevreden over mijn tamron 90mm, deze is er mee gemaakt.

Grtz,
                  Peter
                  Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jgraphy Bekijk bericht
                    Ja hoor, maar op een crop ook 'vrij lang', pas op, er zijn er genoeg die een 70-200 gebruiken voor portret, modellen hebben ook liever dat je wat afstand houd.
                    Een 50mm is op een crop redelijk te doen, end e Sigma is zeer scherp.
                    Maar als je budget 950€ is zou ik aanvullen met een 70-200 F4 IS. Voor portretten binnen zal je moeten belichten (studio of flits).
                    Het is anders interessant om weten wat je al hebt, dan kan men beter 'aanvullen'.

Comment

Working...
                    X