Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon 450 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor Canon 450 ?

Beste liefhebbers, ik heb reeds een portretlens, 80 - f1.4 maar zou graag uitbreiden.
    Welke gaat er iets breder, maar ook lichtgevoelig, bv vr groepfoto's ?
    Alvast bedankt

Re: Lens voor Canon 450 ?

EF-s 17-55 f/2.8 IS is het objectief dat je zoekt: lichtsterk en (doorgaans) voldoende breed voor groepsfoto's.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Bijvoorbeeld de EF 35mm F1.4 L USM

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt,
        is wel een prijzige lens, maar perfectie heeft idd zen prijs.
        EF-s 17-55 f/2.8 IS : is deze veel minder in scherpte?

Alles goed Jef?

thanks
        Erik

Comment

1. In je eerste post, bedoel je niet de 85mm f/1.4, of heb je het over een niet-Canon lens?
          2. Zoek je eigenlijk een prime of een zoomlens? Primes zijn doorgaans scherper, al vraag ik me af of die 35mm op een cropcamera nog voldoende breed is voor groepsfoto's.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

ik bedoelde idd de 85mm f/1.4
            ik denk da'k naar Prime ga , idd scherper
            de cropfactor speelt bij de 450 toch soms nadelig mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJRICKY Bekijk bericht
              ..
              ik denk da'k naar Prime ga , idd scherper
              dat zijn wel looplenzen hoor.
              als je een 17-55 f/2.8 neemt, loop je een stuk minder.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJRICKY Bekijk bericht
                Bedankt,
                is wel een prijzige lens, maar perfectie heeft idd zen prijs.
                EF-s 17-55 f/2.8 IS : is deze veel minder in scherpte?

Alles goed Jef?

thanks
                Erik

Ja bedankt met mij is alles goed, het kopen van EF- s lenzen zou ik persoonlijk niet aanraden omdat dit bij overstap naar full frame een verkoop wil zeggen en bij iedere verkoop doe je verlies. De 35 mm is TOP, maar wil je breder gaan dan is de 17-40 mm F4 L USM ook een alternatief, wel minder lichtsterk maar geschikt voor full frame.

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  1. In je eerste post, bedoel je niet de 85mm f/1.4, of heb je het over een niet-Canon lens?
                  Sinds wanneer heeft Canon een 85m f1.4 dan? Ken wel de 1.8 en de Sigma/Samyang 85mm f1.4
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Zou kunnen, hoor. Heb zelf ook de 85mm f/1.8. 't Was die 80mm die ik wat vreemd vond, maar 't zou best kunnen zijn dat f/1.4 hier even vreemd is.

Comment

Canon heeft wel het "legendarische" 85mm f1.2 L objectief

Maar die heeft zo'n "prijskaartje"

Het verbaasde me sowieso al dat anderen dit niet opviel...maar maakt ook niet uit natuurlijk
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik zou gaan voor de nieuwe(re) Sigma 17-50 f2.8 OS HSM. Deze is beter en goedkoper dan de Canon 17-55IS (klik). Deze biedt een prachtige beeldkwaliteit en bovendien flexibiliteit en beeldstabilisatie!
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik haal hier niet direct uit dattie beter is, wel gelijkwaardig en daarmee zeker het overwegen waard.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                            Ik haal hier niet direct uit dattie beter is, wel gelijkwaardig en daarmee zeker het overwegen waard.....
                            Als je de performance wideopen bekijkt, is de sigma 17-50 duidelijk beter op alle focal lengths (buiten op de 50mm, daar is het eerder gelijkwaardig). Als beide lenzen afgestopt zijn is het verschil idd verwaarloosbaar.
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

't Ziet er wel naar uit dat de TS een prime verkiest boven een zoom, omwille van de scherpte.
                              post #6

(wie niet eigenlijk? maar hoeveel objectieven moet men er dan hebben?)

Comment

Working...
                              X