Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar een lens

Hallo,

Kan iemand mij misschien advies geven?

Op dit moment heb ik een Canon 350D met 18-55 kitlens en Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM lens. Hier fotografeer ik nu sinds een jaar of 3 mee (vooral portret en actiefoto's).

Nu zoek ik eigenlijk een zoomlens die een beetje tussen deze twee in zit, qua zoom. Bijvoorbeeld voor een stedentrip of vakantie; gebouwen, portretfoto's, close-ups en foto's van het uitzicht.. En omdat ik niet echt weet welke lens ik het beste kan kopen, dacht ik het hier te vragen

Dus, heeft iemand tips of ideeën voor mij?

Alvast bedankt!
    Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

Re: Op zoek naar een lens

24-105

Comment

Ik dacht ook aan de EF 24-105mm f/4L IS USM.
      Schijnt een heel goede lens te zijn. Je behoudt die f/4 over de hele lengte, net zoals bij je 70-200mm, en ze zit qua zoom mooi tussen jouw 2 huidige lenzen in.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

24/105 een pracht lens , wat enkel roet in het eten kan gooien is de 24mm maar dan heb je nog de kit lens.Al zal je het verschil in beeldkwaliteit wel zien met de 24/105.

Comment

De 24-105 is een prachtig objectief, alleen, die is heel zwaar en op een crop is die niet wijd genoeg.
          Op 24mm heeft die ook veel lensvervorming (toch op een FF).
          Twee redenen waarom ik die niet zou gebruiken op een 350D.
          Afhankelijk van uw budget zou ik eerder voor de EF-S 17-55 f/2.8 IS, of de 17-40 gaan.
          Het gat tussen 55 < - > 70 zal niet veel opvallen en de 17-55 is werkelijk een heel scherp objectief zelfs op f/2.8, helaas aan de dure kant.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            De 24-105 is een prachtig objectief, alleen, die is heel zwaar en op een crop is die niet wijd genoeg.
            Ik citeer de TS:
            Nu zoek ik eigenlijk een zoomlens die een beetje tussen deze twee in zit, qua zoom.

Comment

Bedankt voor de reacties. De lens is helaas ver buiten mijn budget Ik wil liever niet meer dan €300 uitgeven...
              Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anne123 Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties. De lens is helaas ver buiten mijn budget Ik wil liever niet meer dan €300 uitgeven...
                Een heel aardig lensje, dat 2e hands nog wel eens gaat voor 100€ of minder is de EF 24-85
                USM , geen IS , maar optisch prima op cropcamera's en snelle autofocus.
                Nieuw is tie ook nog te koop, maar dan vind ik hem wat te duur.

Comment

de 17-85 is mss een mogelijkheid , heeft net iets meer zoom he, staat bij konijn net onder de 300 euro, de bulk versie toch

andere mogelijkheid is een sigma 17-70 f2.8-4.0, ligt wel net boven budget
                  ook heb je de 24-70 van sigma F2.8 over de hele lijn, is ook wel iets duurder
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Hallo,

Bedankt voor de reacties! Hier heb ik zeker iets aan!

Nu heb ik nog een vraagje De Canon EF 28-105mm F3.5-4.5 USM is bij fotokonijnenberg 2ehands te krijgen voor €219. Ideaal qua prijs en qua zoom. Wat zijn hiervan de ervaringen, zou dit ook een goede optie zijn? En de Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6 iS?

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anne123 Bekijk bericht
                      Hallo,

Bedankt voor de reacties! Hier heb ik zeker iets aan!

Nu heb ik nog een vraagje De Canon EF 28-105mm F3.5-4.5 USM is bij fotokonijnenberg 2ehands te krijgen voor €219. Ideaal qua prijs en qua zoom. Wat zijn hiervan de ervaringen, zou dit ook een goede optie zijn? En de Canon EF-S 18-135mm F/3.5-5.6 iS?

Alvast bedankt!
                      De 28-105 is redelijk, geen hoogvlieger, wel snelle AF maar heeft het nadeel van de 28mm , geen groothoek dus.
                      Val je je geen buil aan, overigens gaan die dingen 2e hands voor 100 a 150€ .....

De 18-135 is het overwegen waard, heeft echter geen snelle Af , maar weer een flink bereik.

Comment

Working...
                      X