Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met EFS 17-55 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaring met EFS 17-55 2.8

De Canon 17-55 f2,8 was de eerste lens die ik heb gekocht samen met mijn 50D.
    De keuze voor deze lens was omdat ze degelijk aanvoelt en een gewicht geeft waardoor ze beter in mijn handen ligt tijdens het gebruik.

Ik gebruik hem als alround en is zeer goed en betreffende de bouwkwaliteit niets negatiefs aan ondervonden.
    Ondertussen al heel wat verschillende weeromstandigheden ( regen, sneeuw, mist, stormen, ... ) gebruikt zonder problemen. Wel altijd mooi laten drogen.

De scherpte van de lens is heel goed, maar een ietsje minder tov mijn primes de Canon 180 f3,5 en de 300 f2,8.

Comment

ook mijn ervaring met de 17-55/2.8, in combinatiemet een 40D, is heel positief. Ik werk vaak in stoffige omgevingen. Toch heb ik nooit stof in dit objectief gekregen.

Wil je nog scherper bij 2.8, dan kom je op de Canon 60 mm/2.8 macr0.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Hier dezelfde positieve ervaring. Ik heb voorheen zijn neefjes gehad (Tamron en Sigma)
        en de Canon doet het op elk vlak toch nog net iets beter. Iets sneller, beter -accuratere-
        AF... ik heb geen flits en mis die vrijwel nooit. En van stof heb ik ook nog nooit last gehad.
        Prima lens. Van het beste op een croptoestel. Dus daar hoef je je dan ook al geen zorgen
        meer om te maken.

Comment

Gisteren is m'n 17-55 f2.8 binnengekomen... In één woord: fantastisch!
          Ik vergelijk nu natuurlijk met m'n kitlens 18-55. Maar dit is niet één grote stap voorwaarts... dit zijn er meerdere.
          M'n eerste foto's zijn natuurlijk allemaal testfoto's. Dus continue gewissel tussen beide objectieven
          Wat ik opmerk:

Positief:
          1) Zeer stille en snelle autofucus
          2) stukken minder ruis (ook op zelfde diafragma's)
          3) messcherp! Er is geen excuus meer om met dit objectief geen scherpe foto te nemen
          4) gewicht valt heel goed mee: m'n 500D met grip ligt veel beter in balans
          5) chromatische aberatie valt super goed mee!
          6) dynamischer balans tussen licht en donker in één foto
          7) het zgz plastiekerig gevoel... dat valt best mee

Genuanceerd negatief:
          1) voor deze prijs hadden ze er een zonnekap mogen bij leveren
          2) m'n rugzak is nu compleet gevuld
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

veel plezier!

de zonnekap staat er altijd op bij mij, toch wel een nuttige aankoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
              veel plezier!

de zonnekap staat er altijd op bij mij, toch wel een nuttige aankoop!
              Moet komend weekend toch nog eens binnenspringen bij Verschoore, die zal er zowiezo bij zijn!
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik herinner me nog toen ikzelf die 17-55 f/2.8 kocht, dat de zonnekap (toch vrij essentieel met zo'n lens) moeilijk te vinden is. Enkel bij gebruik van flits (zowel interne flits als externe flits op camera) zal ik die zk verwijderen. Van de zomer ook zeker eens testen met een circ pol!
                Succes met je aanschaf!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

IK heb em ook vroeger gehad, maar vond em niet zo speciaal.
                  Wel vond ik het vervelend dat er een uitstekend deel is bij het zoomen.
                  Verder trok de lens toch wat redelijk stof aan. Het IS systeem begeeft het bij veel gebruikers na 2 jaar. Tenslotte vond ik de lens toch wat goedkoop (plastiekerig) aanvoelen.
                  De voordelen die werden al hier opgenoemd (IS, scherp, snel etc).

Comment

Je kan moeilijk van elke lens verwachten dat die dezelfde lengte behoudt bij 't zoomen hé . Ik ken er eigenlijk zo maar weinig (toegegeven, 't aanbod van Canon of Nikon ken ik niet zo goed als van Sony).
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Alle positieve zaken hoef ik niet te herhalen.

Ik heb met deze lens een tijd gewerkt, ook in stoffige omgevingen. Ik heb nooit last gekregen van stof in de lens.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Het IS systeem begeeft het bij veel gebruikers na 2 jaar
                        Waar komt dat vandaan? Eigen ervaring? Mijn lenzen hebben bijna allemaal IS en sommige zijn al meer dan 5 jaar oud en werken nog perfect.
                        Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Heb deze lens zins een maand en ben er heel tevreden over.
                          Kan goed van pas voor foto's te maken tijdens het nacht skiën onlangs.
                          En voor binnen te trekken is het ook handig dat je meer zonder flits kunt trekken zonder de sfeer te verpesten.

Comment

Working...
                          X