Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste lens bij eerste DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop eerste lens bij eerste DSLR

Hallo

Mijn eerste post hier na al veel gelezen te hebben.

Ik ben van plan om mijn eerste dslr aan te kopen aangezien mijn compact camera totaal niet meer voldoet voor me om m'n foto's te maken. Dit is voor mezelf erg moeilijk, zeker om een beslissing te maken.
    Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Canon EOS 60D, maar ik geraak er niet uit welke lens hierbij.

Ik zoek als eerste lens een goede allround lens.

Mijn oog was al gevallen op de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM lens, maar die heeft wel enkele nadelen (lichtsterkte, geen al te goede performantie op 17mm door barrel distortion en chromatic abberation, ...)
    Reviews:

Is the Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

De USM feature lijkt me zeer interessant, zeker in verhouding met zoombereik van de lens en de prijs.

Tevens had ik ook zitten kijken naar de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS.
    Deze heeft een betere lichtsterkte, heeft wel een groter zoombereik, maar heeft geen USM en is van minder goede bouwkwaliteit.
    Reviews:

Is the Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Is de 17-85 dan een goede keuze? Of de 18-135? Of toch beter blijven bij de standaard kitlenzen van 18-55 IS en 55-250 IS?
    Of is er een andere betere lens in dezelfde prijsklasse als de 17-85 van een ander merk? Ik heb al bij Tokina, Sigma en Tamron zitten kijken, maar ik vind er niet helemaal mijn gading bij om een gelijkaardige soort lens (hoogstwaarschijnlijk door mijn geringe kennis) te vinden.

De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM is wel een andere interessante lens, maar wel een pak duurder en ik vraag me dan af of er zo gigantisch veel verschil is met de 17-85 die het prijsverschil rechtvaardigt?
    Of is de combinatie Canon EOS 550D met die 15-85 een betere keuze dan een 60D met de 17-85?

Alvast bedankt!

Re: Aankoop eerste lens bij eerste DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door el_mariachi Bekijk bericht
    Hallo

Mijn eerste post hier na al veel gelezen te hebben.

Ik ben van plan om mijn eerste dslr aan te kopen aangezien mijn compact camera totaal niet meer voldoet voor me om m'n foto's te maken. Dit is voor mezelf erg moeilijk, zeker om een beslissing te maken.
    Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Canon EOS 60D, maar ik geraak er niet uit welke lens hierbij.

Ik zoek als eerste lens een goede allround lens.

Mijn oog was al gevallen op de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM lens, maar die heeft wel enkele nadelen (lichtsterkte, geen al te goede performantie op 17mm door barrel distortion en chromatic abberation, ...)
    Reviews:

Is the Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

De USM feature lijkt me zeer interessant, zeker in verhouding met zoombereik van de lens en de prijs.

Tevens had ik ook zitten kijken naar de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS.
    Deze heeft een betere lichtsterkte, heeft wel een groter zoombereik, maar heeft geen USM en is van minder goede bouwkwaliteit.
    Reviews:

Is the Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Is de 17-85 dan een goede keuze? Of de 18-135? Of toch beter blijven bij de standaard kitlenzen van 18-55 IS en 55-250 IS?
    Of is er een andere betere lens in dezelfde prijsklasse als de 17-85 van een ander merk? Ik heb al bij Tokina, Sigma en Tamron zitten kijken, maar ik vind er niet helemaal mijn gading bij om een gelijkaardige soort lens (hoogstwaarschijnlijk door mijn geringe kennis) te vinden.

De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM is wel een andere interessante lens, maar wel een pak duurder en ik vraag me dan af of er zo gigantisch veel verschil is met de 17-85 die het prijsverschil rechtvaardigt?
    Of is de combinatie Canon EOS 550D met die 15-85 een betere keuze dan een 60D met de 17-85?

Alvast bedankt!
    kan alleen maar bevestigen dat de Kitlenzen zeer goede lenzen zijn en een goede start.

Succes

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      kan alleen maar bevestigen dat de Kitlenzen zeer goede lenzen zijn en een goede start.

Succes

Templar
      ik kan dit ook bevestigen. als beginnend fotograaf heb ik de 1000D met de 18-55 en ben hier zeer tevreden over. Enkel en alleen stoot ik tegen het beperkte diafragma.
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Een aardig alternatief voor de Canon 17-85 lijkt me de Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 HSM OS DC.
        Krijgt vrij goede kritieken , is wat lichtsterker, maar duurder dan de 17-85 maar nog goed betaalbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Een aardig alternatief voor de Canon 17-85 lijkt me de Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 HSM OS DC.
          Krijgt vrij goede kritieken , is wat lichtsterker, maar duurder dan de 17-85 maar nog goed betaalbaar.
          Alvast bedankt voor de reacties!

Is die Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 HSM OS DC een interessantere lens dan de Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM? Er is wel een prijsverschil bij konijnenberg van om en bij de 320 euro, maar is het prijsverschil terecht?
          Ik heb nog wat extra budget gevonden en beiden passen in het budget, maar als de canon het prijsverschil niet waard is, koop ik dan liever een goede uv filter of een extra batterij dan een duurdere lens.
          Twijfels twijfels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el_mariachi Bekijk bericht
            Alvast bedankt voor de reacties!

Is die Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 HSM OS DC een interessantere lens dan de Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM? Er is wel een prijsverschil bij konijnenberg van om en bij de 320 euro, maar is het prijsverschil terecht?
            Ik heb nog wat extra budget gevonden en beiden passen in het budget, maar als de canon het prijsverschil niet waard is, koop ik dan liever een goede uv filter of een extra batterij dan een duurdere lens.
            Twijfels twijfels...
            De Canon 15-85 is een betere lens dan de Sigma qua beeldkwaliteit, manual override, maar de sigma heeft als voordeel de prijs en is iets lichtsterker. Als de keuze is: 550D+15-85 of 60D+17-70, dan zou ik kiezen voor de 60D+17-70, het verschil is niet zo groot en met de 60D zal je veel minder snel de limieten bereiken van je apparatuur (burstspeed, buffer, ergonomie, kantelschermpje)
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik moet zeggen ik heb jaren de 17-85mm gebruikt en ben er altijd erg tevreden over geweest. Ik zou een 60D kit kopen met de 17-85 en deze mocht je er later geld voor hebben vervangen voor de 17-55mm
              Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Working...
              X